فرزاد رحمانی، سال 94 را سال ایجاد افق‌ها و چشم‌اندازهای جدید اقتصادی و نویدبخش خروج از رکود اقتصادی در کشور دانست و گفت: با وجود همه تنگناهای مالی، کارنامه کاری چارگون در سال گذشته بسیار مثبت و قابل توجه است.

MANI9210

به گزارش روابط عمومی شرکت چارگون، فرزاد رحمانی خاطر نشان کرد: تولید و فروش نرم‌افزار اصولاً با هدف بهینه‌سازی روال‌های اداری و اجرایی در سازمان‌ها و سرعت‌دهی و ارتقای دقت انجام این امور صورت می‌گیرد.لذا سازمان‌هایی که در شرایط رکود قرار می‌گیرند دو دسته‌اند. برخی از آنها در چنین شرایطی به تهیه و ارتقای ابزار و تأثیر بهینه آن بر منابع فکر می‌اندیشند و در مقابل، دسته دیگر احساس می‌کنند تهیه این ابزار اولویت ندارد و در فرصت دیگری باید آن را تأمین کنند چراکه ممکن است هزینه اضافی به سازمان وارد کنند.
وی ضمن تاکید بر درخشان بودن برخی دستاوردهای اقتصادی و فنی چارگون در سال 94 یادآور شد: برنامه مفصلی درباره توسعه بازار و جذب مشتریان جدید داشتیم که در بسیاری از برنامه‌ها ازبرنامه‌ها اهدافمان را محقق کردیم و بعضا فراتر رفتیم و در برخی از حوزه‌ها هم به دلیل محدودیت‌های اقتصادی جامعه مخاطبین، به اهدافمان نرسیدیم.

موفقیت در فروش نرم‌افزارهای مالی و لجستیک

مدیرعامل چارگون با تاکید براینکه در توسعه کسب‌وکار، درآمد و فروش، چارگون در سال 94 موفقیت‌های چشمگیری داشت، افزود: سال گذشته به دلیل برخی از تغییرات ساختاری که در حوزه‌های سیستمهای مالی و لجستیک دادیم، به ویژه در حوزه مالی، توفیق و درآمد بیشتری داشتیم.
به گفته وی، تغییر نظام مالی دولت از نقدی به حسابداری تعهدی در سال 94، فرصتی بود که چارگون به خوبی از آن استفاده کرد و علاوه بر تغییر سیستمهای مالی مشتریان خود به تعهدی، توانست مشتریان جدیدی را در حوزه مالی از این بازار جذب کند.
وی تصریح کرد: چارگون در حوزه لجستیک هم طی سال 94 بهینه‌سازی و ارتقای گسترده‌ای هم در زیرساختها و هم در فرآیندها و قابلیتهای نرم‌افزاری ایجاد نمود که ضمن کسب نتایج خوب در سال 94، بدون شک در سال 95 دستاوردهای به مراتب بزرگتری را شاهد خواهیم بود.

تولیدات سال 94 متناسب با نیاز مشتریان

مدیرعامل چارگون درباره محصولات این شرکت در سال 94 تاکید کرد: سال گذشته با رویکردی متناسب با نیاز سازمان‌ها و دانش روز، محصولات مختلفی را به ویژه در حوزه اتوماسیون اداری تولید کردیم که نرم‌افزارهای کارها و جلسات از آن جمله‌اند.
به گفته وی، از آنجا که این نرم‌افزارها به عنوان راهکاری برای دو نیاز جدی سازمان‌ها و بهینه صرف شدن منابع آنها تولید شدند خوشبختانه با استقبال خوب مشتریان مواجه و فروش آنها از همان اواخر سال گذشته و پس از رونمایی آغاز شد.
وی خاطر نشان کرد: در حوزه موبایل هم سال گذشته چند محصول جدید ارائه کردیم که اولین آن، نسخه iOS دیدگاه و ارائه آن بر روی App Store بود. محصول دیگر، نرم‌افزار جلسات همراه بود که همزمان به ارائه نرم‌افزار جلسات در مجموعه دیدگاه 5، این محصول نیز معرفی شد و همچنین نرم‌افزار پایشگر همراه که برای استفاده مدیران فناوری اطلاعات عرضه شد و در حال حاضر نسخه iOS آن در حال تهیه است.
رحمانی اضافه کرد: هرچند از نظر توسعه بازار و تولیدات، سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم؛ اما معتقدم این کارنامه می‌توانست بهتر باشد که متاسفانه محدودیت و مشکلات بودجه‌ای و مالی سازمان‌ها و شرکتها این روند را کمی تحت تاثیر قرار داد بطوریکه مثلاً حجم قابل توجهی قرارداد در پایان سال 94 داشتیم که منتظر تأمین بودجه و منابع مالی بودند که به انجام نرسید اما خوشبختانه امسال وارد فاز اجرایی شده‌اند.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

ارتقای سطح آموزش و برگزاری سمینارهای مؤثر

مدیرعامل چارگون، تغییر نظام مالی کشور به حسابداری تعهدی را فرصتی ارزنده برای چارگون دانست و گفت: این تغییر، یک قانون بالا دستی بود که بسیاری از همکاران ما را مجبور به تولید نسخه‌ای جدید برای آن کرد؛ اما خوشبختانه نرم‌افزار مالی دیدگاه به دلیل قابلیت‌های از قبل پیش‌بینی شده تنها با مقداری متناسب‌سازی، توانست قابلیتهای لازم را به مشتریان عرضه کند.
وی ادامه داد: ما اعتقاد داشتیم برای اینکه این قانون به خوبی در سازمان‌ها جا بیفتد باید آموزش‌های لازم هم به کاربران داده شود، به همین منظور سمینار حسابداری تعهدی را با حضور کاربران سازمان‌های مختلف و ارائه توضیحات کارشناسان و متخصصان وزارت دارایی برگزار کردیم که بازتاب بسیاری خوبی داشت.
رحمانی همچنین به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ارتقای سطح آموزش درسال 94 اشاره کرد و گفت: خوشبختانه آمارها نشان می‌دهد در زمینه تعداد دوره‌های آموزشی، سرفصل‌ها و همچنین مخاطبان این دوره‌ها رشد چشمگیری داشته‌ایم.
وی یادآور شد: 6 سمینار آموزشی در استان‌های مختلف برگزار شدند که سعی کردیم پراکندگی جغرافیایی این دوره‌ها به ترتیبی باشد که چند استان در یک حوزه را شامل شود.
مدیرعامل چارگون همچنین از اتمام و تحویل دهها پروژه استقرار در سازمانهای بزرگ کشور طی سال گذشته خبر داد و گفت: پروژه‌هایی همچون سازمان تعزیرات حکومتی، بانک رفاه و نیز دو فاز از پروژه بانک کشاورزی را با موفقیت انجام دادیم.
وی اضافه کرد: سامانه سپاد و راه اندازی اتوماسیون اداری بین دستگاه‌های مختلف دولتی از سوی نهاد ریاست جمهوری هم پروژه دیگری بود که چارگون به عنوان عضوی از سازمان نظام صنفی استان تهران، هم در مراحل ساخت و راه‌اندازی آن مشارکت داشت و هم توانست این خدمت را به سازمان‌های مشتری خود ارائه کند.
به گفته رحمانی، معرفی چارگون به عنوان شرکت دانش بنیان با ممیزی و تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و عضویت در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با هدف ارائه تجربیات به علاقمندان و ایجاد ارتباط با فضای علمی و فناوری دانشگاهی و برگزاری سمینار سالانه با رویکردی جدید و نیز حضور جدی‌تر در سازمان نظام صنفی از دیگر دستاوردهای چارگون در سال 94 است.

موفق در انجام مسئولیت‌های اجتماعی

مدیرعامل چارگون همچنین از موفقیت این شرکت در انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود خبر داد و گفت: سال گذشته از نظر مسئولیت‌های اجتماعی هم دستاوردهای خوبی داشتیم. هم موسسه همگام و هم چارگون تلاش کردند تا در این زمینه هم کارنامه خوبی ارائه کنند که برگزاری کمپین 11 ایران، برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی و آماده‌سازی و توانمندسازی افراد برای ورود به بازار کار از آن جمله‌اند.
رحمانی درباره توسعه‌های کمی وکیفی در داخل چارگون نیز تاکید کرد: از بابت جذب نیروی انسانی نسبت به سال 93 رشد داشتیم. چراکه فرآیند جذب نیروی انسانی جدید در چارگون روندی غیر قابل توقف است.

دیدگاه،‌کامل‌تر از همیشه

وی ادامه داد: کار بزرگ دیگری که چارگون همواره به آن مشغول است بهینه‌سازی دیدگاه هم در زیرساخت و هم در ظاهر نرم‌افزارهاست. چارگون با داشتن یکی از بزرگترین تیم‌های تولید و توسعه نرم‌افزار در کشور اعتقاد راسخ دارد که برای نرم‌افزار همانند یک موجود زنده همواره باید رشد و توسعه و ارتقای توانایی‌ها فکر و تلاش شود. از سوی دیگر چنانچه این توسعه برمبنای نیاز و انتظار واقعی مشتریان صورت نگیرد، مطمئنا باعث اتلاف منابع شرکت و مشتریان می‌شود. لذا این فرآیند با سازوکاری دقیق و اثربخش کنترل و اجرا می‌شود. طی سال گذشته در این عرصه هزاران ساعت کار تخصصی انجام شد که هم حاصل آن صدها قابلیت جدید نرم‌افزاری بود
وی یادآور شد: در پایان هر فصل سال نسخه‌ای از دیدگاه ارائه می‌شود که در هر بار بروزرسانی، صدها قابلیت جدید به مجموعه نرم‌افزارها اضافه می‌شود و این رشد امکانات و قابلیت‌ها برای سازمان‌های مشتری بسیار قابل توجه و لذت‌بخش است.

ارائه محصولات جدید در فضای ابر

مدیرعامل چارگون درباره برنامه‌های این شرکت در سال جدید نیز تاکید کرد: امسال را با انرژی خوبی شروع کرده‌ایم که فکر می‌کنیم از نظر فروش محصولات دیدگاه می‌توانیم به رشد کمی و کیفی مناسبی دست پیدا کنیم و محصولات جدید را نیز به دست مشتریان برسانیم.
وی ادامه داد: پروژه‌های خاص منظوره‌ای را در سال گذشته استارت زده‌ایم. به عنوان مثال، چارگون توانست مناقصه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای اجرای سیستم جامع اداری و مالی کل کشور را برنده شود و اجرای پروژه را شروع کند.
رحمانی در زمینه تولید محصولات جدید نیز گفت: قطعاً محصولات جدیدی را در دستور کار داریم که بخش عمده‌ای از آن بر اساس نیازهای مشتریان و برخی دیگر برآمده از فکر و اندیشه چارگون خواهد بود.
از سوی دیگر، دیدگاه برای ارائه در ابر (cloud) ضمن تحول محصولی، تجربه متفاوتی را با همکاری دو بانک برای بازارهای کوچکتر خواهد داشت.
وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا دقت و سرعتمان را در ارائه خدمات بیشتر کنیم و انتظارات مشتریان در ایجاد ارتباط راحت و آسان با چارگون را از طرق مختلف از جمله سامانه پیامکی، پورتال مشتریان و سیستم پاسخ گویی تلفنی و … را توسعه دهیم. از نظر حضور در رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی نیز همچنان به طرح‌های تعیین شده برای تعامل بیشتر با مشتریان و مخاطبان شرکت ادامه می‌دهیم.
مدیرعامل چارگون همچنین از تغییر و تحول ساختاری در این شرکت خبر داد و افزود: چارگون از نظر ساختار همواره پویا است؛ بنابراین امسال نیز تلاش می‌کنیم برای ارتقای کارایی سازمانی خودمان تغییر و بهینه‌سازی ساختاری داشته باشیم.
به گفته وی چارگون از لحاظ نیروی انسانی هم رشد خواهد داشت؛ چراکه باید تعادل مثبتی بین کارایی شرکت و نیروی انسانی آن وجود داشته باشد. ضمن اینکه به توسعه توانمندی‌های همکاران در سطوح مدیریتی و کارشناسی نیز توجه جدی خواهد شد و برنامه‌های تخصصی و عمومی را در این زمینه در دستور کار قرار خواهیم داد.

اشتراک گذاری :