پرش به محتوای اصلی

شاهین طبری: دانش‌بنیان شدن روشی برای سنجش توانمندی فعالان انفورماتیک است

نبود کپی‌رایت عرصه رقابت را بر تولیدکنندگان داخلی تنگ کرده است

رییس کمسیون نرم‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران معتقد است: این سازمان باید با مطالبه کردن نیازهای آحاد اعضای صنف از سازمان‌های رگولاتوری، زمینه بروز نوآوری و تولید محصولات دانش بنیان را در شرکت‌های فعال انفورماتیکی تسریع کند.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

811829439_98752_10143947151139633039

شاهین طبری در گفت‌وگو با روابط عمومی چارگون گفت: شرکت‌های نرم‌افزاری محصولی تولید می‌کنند که قابل دیدن نیست به همین دلیل احتیاج دارند که عیار توانمندی محصولات خود که در واقع دارایی اصلی آنها محسوب می‌شوند را با معیارهایی بسنجند که فکر می‌کنم مقوله دانش‌بنیان شدن یکی از روش‌هایی است که می‌تواند درباره این موضوع به ما کمک کند.
وی ادامه داد: به عنوان نماینده بخش خصوصی در سازمان نظام صنفی استان تهران فکر می‌کنم ترغیب شرکت‌های عضو برای دریافت تاییدیه دانش‌بنیان بودن از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از دستاوردهای ما می‌تواند باشد تا محصولات نرم‌افزاری را به عنوان یک دارایی ارزیابی کرده و وجود آن‌ها را به اثبات برسانیم‌.
طبری درباره کارکرد سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در تسریع و تسهیل بستر دانش‌بنیان شدن برای شرکت‌های عضو خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی ما در صنف، نمایندگی کردن مطالبات اعضاست که طبعا درباره دانش بنیان شدن، تلاش ما باید به تسریع و تسهیل ارتباطات اعضا با نهاد معاونت ریاست جمهوری معطوف باشد که البته به نظر می‌آید همکاری خوبی بین بخش خصوصی و سازمان‌های بالا دستی شکل گرفته است‌.
رییس هیات مدیره چارگون اضافه کرد: در چارگون به عنوان شرکتی که مورد ممیزی قرار گرفته‌ایم، باورمان این است که در روند ارزیابی ازسوی کارگزار تشخیص صلاحیت و سنجه‌هایی که با آنها مورد ارزیابی قرار گرفتیم به تعامل و همکاری مناسب و موثری رسیدیم که می‌توانیم از طریق صنف این تجربه را بین اعضا بسط و گسترش دهیم تا آنها هم تلاش کنند محصولاتی که حاصل فکر و اندیشه‌شان است را در معرض ارزیابی این نهاد قرار دهند.
طبری با بیان اینکه مطالبه امتیازات شرکت‌های دانش‌بنیان نیز یکی از وظایف اصلی صنف است گفت: طبعا این نوع شرکت‌ها باید در آینده نزدیک از امتیازاتی برخوردار شوند به ویژه برای شرکت‌هایی که ایجاد شغل تخصصی و ارزش‌آفرینی می‌کنند‌.
به گفته وی، در کشورهای توسعه یافته و یا درحال توسعه به شرکت‌های تولیدکننده دانش بسیار اهمیت می‌دهند چون آنها فعالیتی مقیاس‌پذیر انجام می‌دهند و خدماتی را تولید می‌کنند که گستره تاثیرپذیریشان بسیار زیاد است‌.
رییس کمسیون نرم‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ادامه داد: به عنوان فعال این حوزه باید بگویم که شرکت‌های تولیدکننده ارزش افزوده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات جزو 10 شرکت برتر اقتصاد کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه هستند که متاسفانه در کشور ما اینگونه نیست و باید بدانیم که این مساله با تزریق پول امکان‌پذیر نمی‌شود‌.
رییس کمسیون نرم‌افزار نصر تهران ادامه داد: به وجود آمدن قوانین و بسترهای حمایتی مانند فراهم شدن بستر اینترنتی پایدار و قابل اتکا درعرض و طول کشور منجر می‌شود تا سازمان‌های مشتری بتوانند با هزینه بسیار اندک از تولیدات شرکت‌های نرم‌افزاری استفاده کنند. این امر می‌تواند گام موثری در حمایت و ترغیب یک شرکت تولید کننده نرم‌افزار و یا سایر فعالان انفورماتیک باشد.
به گفته‌ وی بها دادن به فراهم کردن زیرساخت‌های قانونی در حوزه‌های مختلف از جمله موضوع حمایت از مالکیت معنوی یا همان کپی رایت که ایران هنوز به عضویت کنوانسیون بین‌المللی آن درنیامده‌ است، به ویژه در صنعت نرم‌افزار موجب ارزش‌آفرینی در این حوزه می‌شود.
طبری با بیان اینکه شناسایی شرکت‌های صاحب فکر فقط بخشی از وظیفه سازمان نظام صنفی است ادامه داد: اینکه چه کنیم تا این نوع شرکت‌ها در طراز بالای اقتصاد کشور قرار بگیرند کار دیگری است که به عنوان یک فعال بخش خصوصی و هم به عنوان نماینده صنف فکر می‌کنم بها دادن به این موضوع، باعث داشتن ایرانی آباد خواهد شد.
رییس هیات مدیره چارگون با بیان اینکه این شرکت 17 سال است تجربه نرم‌افزار غیر وب را نداشته و اولین شرکتی است که محصولات خود را بر روی موبایل‌ها و تبلت‌های همراه به مشتریانش عرضه کرده،گفت: معتقدم چارگون با نوآوری و در کنار هم قرار دادن دو ویژگی تولید کنندگی نرم‌افزار و ارائه خدمات فنی و مهندسی توانسته است به جایگاه امروز خود دست پیدا کند؛ بنابراین تکیه بر روی دانش فناوری سالیان سال است که در شرکت چارگون جریان دارد و نتیجه ممیزی‌ها نیست.

مطالب مرتبط

«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا
«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا

مجموعه نرم‌افزاری «دیدگاه»، در دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا به عنوان نرم‌افزار برتر شناخته شد. در این جشنواره که در تاریخ 17 ... ادامه مطلب »

استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه
استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه

با راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری شرکت چارگون در دانشگاه ارومیه، روابط‌عمومیِ این دانشگاه با درج این خبر، ورود این نرم‌افزار ... ادامه مطلب »

سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم
برگزاری سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم

شرکت چارگون با دعوت و همکاری دانشگاه سراسری قم، سمیناری تحت عنوان «مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار ... ادامه مطلب »

حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک
حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک

ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک، به همت دبیرخانه این همایش و مجله مدیریت ارتباطات در روز 31 اردیبهشت ماه در ... ادامه مطلب »

استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون
استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون

نخستین گردهمایی سالانه شرکت چارگون، با حضور نمایندگان سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه برگزار شد. این ... ادامه مطلب »

تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه
تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه

شرکت خدمات مشتریان چارگون، برای پاسخگویی سریع و متعهدانه به مشتریان مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه، در لحظه ثبت موارد پشتیبانی، با اختصاص و اعلام کد رهگیری، امکان ... ادامه مطلب »

«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات
«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات

با تاسیس بخش جدیدی تحت عنوان «صدای شما» در سایت رسمی شرکت چارگون، امکان ارسال مستقیم بازخوردها، نظرات، انتقادات و ... ادامه مطلب »

تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون
تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون

گروه خيريه شرکت چارگون، با اهداف خیر‌خواهانه و با محوریت یاری رساندن به افراد نیازمند، فعاليت خود را آغاز كرد. ... ادامه مطلب »

روابط عمومی الکترونیک معلولی از دنیای فناوری اطلاعات
روابط عمومی الکترونیک معلولی از دنیای فناوری اطلاعات

پیدایش و توسعه تکنولوژ‌ی‌های مختلف اطلاعاتی و ارتباطی، باعث ایجاد تحولات عمیق و محسوسی در زندگی افراد از اقشار مختلف ... ادامه مطلب »

جستجوی مطالب بیشتر

هیچ دیدگاهی ارسال نشده‌است!

در بحث پیرامون این مطلب شرکت کنید!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.