پرش به محتوای اصلی

گزارش وبینار مهاجرت به زاگرس

وبینار مهاجرت به زاگرس

وبینار مهاجرت به زاگرس در تاریخ 25 بهمن 1401 به همت همکاران چارگون از تیم‌های مختلف برگزار شد. در این وبینار فرزاد رحمانی مدیرعامل، شاهین طبری رئیس هیئت مدیره، نوشین محمدی مدیر ارشد منابع انسانی، شهباز توکلی مدیر ارشد فنی، امیرهوشنگ کرمی مدیر تیم DevOps، خشایار رفعتی مدیر پروژه زاگرس و سرور رضایی مدیر امور مشتریان شرکت چارگون به صورت آنلاین میزبان مخاطبان خود بودند تا در خصوص نسل زاگرس مجموعه نرم افزارهای دیدگاه و فرایند مهاجرت به زاگرس صحبت کنند.

علت انتخاب نام زاگرس از زبان فرزاد رحمانی

در ابتدای رویداد فرزاد رحمانی مدیرعامل چارگون برنامه را آغاز کرد و درباره مبنای نام‌گذاری نسل جدید دیدگاه به زاگرس توضیحاتی ارائه داد. مدیرعامل چارگون در توضیح وجه تسمیه زاگرس چنین گفت: “زاگرس نماد شکوه، عظمت، بخشندگی، زیبایی و زندگی است و آبادانی کشور از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب مدیون اوست، زاگرس زندگی‌بخش و زندگی‌ساز است. برای شرکت چارگون اما نام زاگرس یادآور نام چهار عزیز و همکار از دست رفته‌مان هم هست که 5 سال پیش با سقوط هواپیمای یاسوج در دل زاگرس آرام گرفتند.”

وی در ادامه صحبت‌های خود این چنین بیان کرد: “امروز آمدیم که از یک سفر صحبت کنیم. سفری که قرار است همراه با یکدیگر برای مهاجرت به زاگرس طی کنیم. نام زاگرس با چارگون پیوندی عمیق پیدا کرده است و پروژه زاگرس نیز از همین پیوند عمیق نشأت می‌گیرد.” او افزود: “تا به امروز بسیاری از سازمان‌ها با نسل زاگرس راهکار اتوماسیون اداری شروع به کار کردند. ما امروز روایت تازه‌ای از نسل جدید دیگر نرم افزارهای دیدگاه داریم.”

زاگرس

در ادامه سخنان مدیرعامل چارگون ویدئویی کوتاه در مورد مهاجرت به زاگرس پخش شد تا زوایای منحصربه‌فرد نسل زاگرس را به صورت خلاصه به مخاطبان ارائه کند.

فرزاد رحمانی مدیرعامل چارگون در ادامه سخنان خود در وبینار مهاجرت به زاگرس افزود: «پروژه زاگرس در ادبیات مدیریت پروژه، یک مگاپروژه است. چرا آن را مگاپروژه می‌نامیم؟ چرا که ما در مورد 40 نرم افزار گوناگون با 40 تیم تولید نرم افزار مختلف صحبت می‌کنیم که تلاش می‌کنند تا محصول خود را به بهترین شکل تولید کنند و توسعه دهند.»

سخنان شاهین طبری در خصوص مگاپروژه زاگرس

پس از سخنان فرزاد رحمانی، شاهین طبری رئیس هیئت مدیره چارگون درباره تجربه رابط کاربری نرم افزارها صبحت کرد. او گفت: “آن چیزی که ما در این مگاپروژه به دنبالش بودیم ورای ارتقای نرم افزاری است. چیزی که ما دنبالش بودیم این است که بتوانیم در ابعاد مختلفِ این تغییر بزرگ تأثیرگذار باشیم. به این معنی که مشتری ما از زمانی که مهاجرت خود را شروع می‌کند تا موارد مختلف کاربری، تجربه خوبی را پشت سر بگذارد.”

وبینار مهاجرت به زاگرس

سخنرانی شهباز توکلی درباره معماری زاگرس در وبینار مهاجرت به زاگرس

در بخش بعدی وبینار مهاجرت به زاگرس شهباز توکلی مدیر ارشد فنی چارگون به روی صحنه آمد تا درباره معماری نسل زاگرس صحبت کند. شهباز توکلی سخنان خود را به این شکل آغاز کرد: “بهترین معماری، معماری است که با نیازهای شما متناسب باشد. ما برای زاگرس، معماری پیازی را پیاده کردیم. این معماری مزایای بسیاری دارد. از جمله آنکه ارتباط بین پیاده‌سازی‌های مختلف بر مبنای اینترفیس‌ها است. این موضوع باعث می‌شود که شما کمترین چسبندگی ممکن را میان لایه‌ها و پیاده‌سازی‌های مختلف داشته باشید. این یعنی تعویض کردن یکی از این لایه‌ها بدون درگیر کردن لایه‌های دیگر امکان‌پذیر است. این روش پیاده‌سازی به شما اجازه می‌دهد که هر کدام از پیاده‌سازی‌ها را مارک کنید تا بتوانید لایه‌های مختلف را تست کنید.”

وبینار مهاجرت به زاگرس

شهباز توکلی در ادامه به طور تخصصی از معماری نسل زاگرس و دلیل انتخاب این نوع معماری و مزایا و کارایی آن صحبت کرد.

سخنان نوشین محمدی در خصوص یکپارچگی نرم افزارهای زاگرس

پس از مدیر ارشد فنی، نوشین محمدی مدیر ارشد منابع انسانی چارگون رشته سخن را در دست گرفت. او در خصوص یکپارچگی نرم افزارهای نسل زاگرس شروع به صحبت کرد: “در معماری زاگرس یکپارچگی و پیوستگی در چندین سطح وجود دارد. نرم افزارهای زاگرس این امکان را دارند که بنا به نیاز کسب و کارها با یکدیگر ارتباط دوطرفه داشته باشند. همچنین تزریق وابستگی به زاگرس به گونه‌ای پیاده‌سازی شده که در صورت عدم وجود یکی از نرم افزارها، نرم‌افزارهای دیگر باز هم بتوانند کارشان را به خوبی و درستی انجام دهند.”

 

وبینار مهاجرت به زاگرس

او در ادامه اضافه کرد: “نتیجه این نوع پیاده‌سازی این است که نرم افزارها این امکان را دارند که از کامپوننت‌های نرم افزارهای دیگر که به اشتراک گذاشته شده‌اند، استفاده کنند. به عنوان مثال اگر در نرم افزار کارها، کار جدیدی بر اساس صورت‌جلسه یک جلسه ایجاد شود کاربر به اطلاعات آن جلسه از طریق کامپوننت رابط کاربری که نرم افزار جلسات به اشتراک گذاشته است، دسترسی خواهد داشت. همچنین در نرم افزار مکاتبات نیز این امکان وجود دارد که بتوانید از همان کامپوننت رابط کاربری نرم افزار جلسات استفاده کنید.”

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

در ادامه و در مکثی کوتاه ویدئویی از علی قاسم‌پور مدیرفروش چارگون در خصوص طرح‌های تجاری زاگرس پخش شد. پس از آن خشایار رفعتی مدیر پروژه زاگرس و امیرهوشنگ کرمی مدیر تیم DevOps چارگون به اتفاق مقابل دید مخاطبان قرار گرفتند تا سخنان خود را ارائه دهند.

صحبت‌های خشایار رفعتی و امیرهوشنگ کرمی در وبینار مهاجرت به زاگرس

خشایار رفعتی سخنان خود را به این شکل آغاز کرد: “ما در زاگرس علاوه بر تغییرات تکنیکالی که داشتیم، کوشش کردیم تغییراتی نیز در مورد سرعت دلیور ایجاد کنیم و بتوانیم این سرعت دلیوری را افزایش دهیم. همچنین تمام سعی‌مان را کردیم تا کیفیت محصولات را بیش از پیش افزایش دهیم. ما تلاش کردیم تمرکز خود را به جای دلیور کردن فیچر، بر ارزش افزوده‌ای که این امکانات و تغییرات می‌تواند برای محصول ما و شما داشته باشد بگذاریم.”

 

مهاجرت به زاگرس

مدیر پروژه زاگرس افزود: “به این واسطه به سمت بهینه‌سازی جریان ارزش پیش رفتیم. ما درباره مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات صحبت می‌کنیم که در این فرایند با توجه به آنها می‌توانیم روی محصولاتمان به یک دلیوری پیوسته، مستمر و پایدار برسیم. در عین آنکه موفق شدیم کیفیت محصولاتمان را حفظ کنیم.”

در این قسمت ویدئویی درباره منابع تغییر در نرم افزارها پخش شد که به این سوال پاسخ می‌داد: درخواست تغییرات در نزم افزارها از چه منابعی ایجاد می‌شود؟

در ادامه وبینار مهاجرت به زاگرس امیرهوشنگ کرمی مدیر تیم DevOps چارگون صحبت خود را آغاز کرد: “انتظارات عمومی کاربران از یک نرم افزار این است که از کیفیت کافی برخوردار باشد و مسائل امنیتی را رعایت کرده باشد. همچنین کارآیی لازم را برای کابر داشته باشد و مشکلی در هنگام استفاده برای کاربر ایجاد نشود. از طرف دیگر رسیدن به‌موقع یک نیازمندی به دست مشتری بالاترین ارزش برای یک نرم افزار است. ما برای آنکه از این چالش‌ها گذر کنیم تکنیک‌های خاصی را در نسل زاگرس به کار گرفتیم.”

پس از آن خشایار رفعتی به شرح این تکنیک‌های منحصربه‌فرد پرداخت و نحوه پیاده‌سازی آنها در نرم افزارهای زاگرس را بیان کرد. پس از پایان سخنرانی این دو، ویدئویی در خصوص مهاجرت به زاگرس پخش شد که درباره نحوه طی شدن این مسیر مهاجرت سخن می‌گفت.

نحوه مهاجرت مشتریان به نسل زاگرس از زبان سرور رضایی

در ادامه وبینار مهاجرت به زاگرس سرور رضایی مدیر امور مشتریان چارگون درباره نحوه مهاجرت مشتریان به زاگرس سخن گفت: “پس از درخواست مهاجرت نرم افزارهای دیدگاه توسط سازمان مشتری، برای هر کدام از مشتریان یک تیم اجرایی اختصاص می‌یابد. در نرم افزارهای نسل زاگرس شما دیگر به ابزار کاربری خاصی نیاز ندارید و هر کاربر می‌تواند بدون تنظیم خاصی شروع به کار با زاگرس کند. برای نصب نرم افزارهای نسل زاگرس مشتری نیازی به توسعه سخت‌افزاری خاصی ندارد یا منابع ویژه‌ای را در سازمان نیاز نیست افزایش دهد. این موضوع باعث می‌شود فرایند نصب، به یک فرایند سریع‌تر و آسان‌تر در سازمان‌ها تبدیل شود.”

زاگرس

وی افزود: “بعد از نصب، کاربر می‌تواند تمام اطلاعات موجود در نسل 4 را در زاگرس مشاهده کند. یعنی با اولین ورود، تمام اطلاعات نسل 4 در زاگرس قابل مشاهده خواهد بود.” در ادامه وبینار مهاجرت به زاگرس ویدئوی دستاوردهای مهاجرت به زاگرس پخش شد. در این ویدئو مشتریان چارگون از مزایای استفاده از نسل زاگرس سخنانی را بیان کردند.

پرسش و پاسخ

در دقایق پایانی وبینار مهاجرت به زاگرس فرزاد رحمانی بار دیگر مقابل دوربین قرار گرفت. او در تکمیل سخنان پیشین خود گفت: “مأموریت ما در چارگون این است که بتوانیم بیشترین سهم و تأثیر را در رشد و بالندگی کسب و کارها و سازمان‌ها داشته باشیم و هر روز برای این هدف تلاش می‌کنیم.”

در بخش پایانی رویداد فرزاد رحمانی و شهباز توکلی به سؤالاتی که مخاطبان در طی وبینار مهاجرت به زاگرس پرسیدند، پاسخ دادند.

مطالب مرتبط

«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا
«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا

مجموعه نرم‌افزاری «دیدگاه»، در دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا به عنوان نرم‌افزار برتر شناخته شد. در این جشنواره که در تاریخ 17 ... ادامه مطلب »

استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه
استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه

با راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری شرکت چارگون در دانشگاه ارومیه، روابط‌عمومیِ این دانشگاه با درج این خبر، ورود این نرم‌افزار ... ادامه مطلب »

سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم
برگزاری سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم

شرکت چارگون با دعوت و همکاری دانشگاه سراسری قم، سمیناری تحت عنوان «مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار ... ادامه مطلب »

حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک
حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک

ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک، به همت دبیرخانه این همایش و مجله مدیریت ارتباطات در روز 31 اردیبهشت ماه در ... ادامه مطلب »

استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون
استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون

نخستین گردهمایی سالانه شرکت چارگون، با حضور نمایندگان سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه برگزار شد. این ... ادامه مطلب »

تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه
تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه

شرکت خدمات مشتریان چارگون، برای پاسخگویی سریع و متعهدانه به مشتریان مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه، در لحظه ثبت موارد پشتیبانی، با اختصاص و اعلام کد رهگیری، امکان ... ادامه مطلب »

«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات
«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات

با تاسیس بخش جدیدی تحت عنوان «صدای شما» در سایت رسمی شرکت چارگون، امکان ارسال مستقیم بازخوردها، نظرات، انتقادات و ... ادامه مطلب »

تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون
تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون

گروه خيريه شرکت چارگون، با اهداف خیر‌خواهانه و با محوریت یاری رساندن به افراد نیازمند، فعاليت خود را آغاز كرد. ... ادامه مطلب »

حضور شرکت چارگون در هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی
حضور شرکت چارگون در هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی

مقاله ارسالی توسط روزبه بهرامی، رییس واحد راه‌اندازی منابع انسانی شرکت چارگون، به هفتمین کنفرانس توسعه منابع‌ انسانی، در میان ... ادامه مطلب »

جستجوی مطالب بیشتر

هیچ دیدگاهی ارسال نشده‌است!

در بحث پیرامون این مطلب شرکت کنید!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.