شرکت چارگون نسل جدید اتوماسیون اداری را در سازمان اقتصادی کوثر پیاده‌سازی کرده است. به دنبال گسترش همکاری‌های چارگون با شرکت هلدینگ معادن سازمان اقتصادی کوثر نسل 5 دیدگاه به این سازمان ارائه شده است.

سازمان اقتصادی کوثر یک هلدینگ شامل مجموعه شرکت‌های متنوعی است. این شرکت‌ها در زمینه‌های متنوعی مثل دامپروری و کشاورزی، بازار سرمایه، صنایع نفت و گاز فعالیت می‌کنند. تجهیزات پزشکی و دارویی، بهداشت و درمان، برق و الکترونیک، عمران و ساختمان، خدمات مالی و بازرگانی حوزه‌های دیگری از فعالیت این مجموعه است.

شرکت هلدینگ معادن سازمان اقتصادی کوثر از سال 91 در حوزه اتوماسیون اداری تحت وب همکاری خود را با چارگون آغاز شده است. این همکاری در ادامه در حوزه دیدگاه همراه هم گسترش یافت. نرم افزار مکاتبات اداری محصول محوری حوزه اتوماسیون دیدگاه در سازمان اقتصادی کوثر مسئولیت مدیریت فرایندهای دبیرخانه را بر عهده دارد.

مراحل پروژه نسل جدید اتوماسیون اداری سازمان اقتصادی کوثر

شرکت چارگون در طول فعالیت خود در بازه‌های زمانی مختلف نسبت به بازمهندسی و بهینه‌سازی زیرساخت نرم‌افزارهای خود اقدام کرده است. در همین راستا چارگون از سال‌ها قبل با معرفی نسل جدید نرم‌افزارهای دیدگاه با عنوان دیدگاه ۵، امکاناتی مانند Cross Browser و Cross Platform را ارائه نمود. در ادامه توسعه دیدگاه ۵، تغییرات بیشتری در بستر نرم‌افزارهای چارگون پیاده‌سازی شد.

از زمان آغاز ارائه نسل جدید دیدگاه تاکنون، تیم‌های فنی چارگون با اولویت‌ نرم‌افزارهای پرکاربرد، فرآیند انتقال به دیدگاه ۵ را عملیاتی کرده‌اند. نرم‌افزارهای حوزه اتوماسیون اداری شامل نرم افزار مکاتبات اداری، نرم افزار جلسات، نرم افزار کارها، نرم افزار اسناد و پیشخوان ارباب رجوع است. این حوزه که بیشترین جامعه مشتریان چارگون را شامل می‌شوند به‌طور کامل در زیرساخت دیدگاه ۵ پیاده‌سازی شده‌ است.

 

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

روایت پروژه تغییر نسل دیدگاه 5 در سازمان اقتصادی کوثر

نگار نوتاش از همکاران واحد امور مشتریان چارگون از فرایند تغییر نسل بهترین سیستم اتوماسیون اداری به عنوان پروژه‌ای منظم و کارآمد یاد می‌کند. او در گفت‌وگو با روابط عمومی چارگون دغدغه نداشتن مدیران فناوری سازمان اقتصادی کوثر در پروژه تغییر نسل را نقطه مثبت و به‌یادماندنی آن ذکر می‌کند.

نوتاش در شرح معماری نسل جدید دیدگاه چنین گفت: «معماری جدید زاگرس و نسل جدید دیدگاه بر اساس مدلی مشابه معماری مشهور پیازی (onion architecture) بنا شده است. در این معماری قسمت‌های مختلف نرم‌افزار حول یک هسته‌ متمرکز قرار می‌گیرند. در معماری دیدگاه 5 اجزای مختلف تنها هسته‌ مرکزی را می‌بینند و از آن شناخت دارند. بنابراین از وجود قسمت‌های دیگر سیستم آگاه نیستند.»

«این عدم آگاهی باعث می‌شود تا رشد و بلوغ آن جزء از سیستم به اجزای دیگر وابسته نباشد. بدین شکل هر جزء می‌تواند به طور مستقل توسعه یابد و از تکنولوژی دلخواه استفاده کند. بنابراین نسل جدید نرم افزار اتوماسیون اداری در سازمان اقتصادی کوثر، نرم‌افزاری سریع‌تر و کم‌اشتباه‌تر است. در نسل جدید تغییرات مورد نیاز مشتری با سرعت بیشتری در آن پیاده‌سازی می‌شود.»

مزایای کلی پروژه زاگرس و مهاجرت به نسل ۵ دیدگاه

چارگون پروژه زاگرس و مهاجرت به نسل۵ دیدگاه را در راستای نیاز به تغییر معماری و هم‌گام شدن با فناوری‌های منعطف‌تر و به‌روزتر اجرا کرده است. معماری جدید زاگرس و نسل جدید نرم‌افزارهای دیدگاه در افزایش کارایی و کیفیت و سهولت کاربری این سیستم‌ها اثرات محسوسی داشته است.

مهاجرت به زاگرس برای دستیابی به سرعت بیشتر توسعه‌ محصول و نیز مقیاس‌پذیری بالاتر برای خدمت به سازمان‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر، توسط چارگون عملیاتی شد. مزیت دیگر این تغییر، مهیا شدن امکاناتی برای رفع خطای سریع‌تر و متمرکزتر بوده است. این دستاورد در نهایت تولید محصول پایدارتر با لایه‌های تفکیک‌شده و وظایف مشخص و امنیت بیشتر را ایجاد می‌کند.

زیرساخت زاگرس بواسطه تغییر در نوع تفکر در معماری خود، تفاوت‌های بنیادی با نسل‌ ۴ دیدگاه دارد. توسعه نرم‌افزارهای دیدگاه در زاگرس به دلیل استفاده از یک فریم‌ورک رابط کاربری مدرن تجربه‌ای متفاوت را برای کاربران به ارمغان آورده و مزایای قابل توجهی برای مشتریان ایجاد می‌کند.

اشتراک گذاری :