پرش به محتوای اصلی

مدیرعامل شرکت چارگون از سی و نهمین اجلاس مدیران نظام اداری کشور می‌گوید

مدیرعامل شرکت چارگون از سی و نهمین اجلاس مدیران نظام اداری کشور می‌گوید

تحقق اهداف چارگون در فضای کسب و کار کشور

فرزاد رحمانی– مدیرعامل شرکت چارگون گفت: گزارش سی و نهمین اجلاس مدیران نظام اداری کشور، تاییدی بر تحقق چشم‌انداز و اهداف چارگون در تاثیرگذاری بر فضای کسب و کار جامعه و سازمان‌های مشتری‌اش است.

به گزارش روابط عمومی چارگون، دوازدهم اسفندماه 93 سی و نهمین اجلاس مدیران دبیرخانه‌های نظام اداری کشور با حضور جمع بزرگی از مدیران دبیرخانه‌های دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی در سالن آمفی تا‌تر سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع ایران (ایمیدور) برگزارشد تا وضعیت ساختار ادرای و مکاتباتی دبیرخانه‌ها از نظر رویه‌های اجرایی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد بررسی و کار‌شناسی قرار بگیرد. برای اولین بار در این اجلاس به منظور برقراری تعامل دوسویه از مدیران عامل شرکت‌های نرم افزاری که بیشترین محصولات را در سازمان‌ها دارند، دعوت شده بود.

فرزاد رحمانی– مدیرعامل چارگون که در این اجلاس حضور داشت با اشاره به ارائه گزارشی از سوی مهندس حاجی زاده- مدیرکل بایگانی مرکزی نهاد ریاست جمهوری گفت: این گزارش حاصل یک بررسی همه جانبه با مشارکت سازمان‌ها و کارشناسان بایگانی مرکزی نهاد بوده و نمایانگر وضعیت اسناد، مکاتبات و فرآیندهای مرتبط در سازمانهاست که امیدواریم چنین فرآیندی به یک نظام مداوم پایش وضعیت مدیریت مکاتبات و بویژه وضعیت مکانیزه کردن نظام مکاتباتی کشور تبدیل شود و منشاء تحولات مثبت در این عرصه باشد.

مدیرعامل شرکت چارگون از سی و نهمین اجلاس مدیران نظام اداری کشور می‌گوید

وی ادامه داد: همیشه گفته‌ایم که چشم انداز ما در چارگون، داشتن بیشترین تاثیر در جامعه و کسب و کار سازمان‌هایی است که در کشور فعالیت می‌کنند. تاثیر ما این است که راهکار نرم افزاری و خدمات مهندسی فرآیندها بتواند به سازمان کمک کند تا کارها سریع‌تر، آسان‌تر، با دقت عمل بیشتر، مکانیزه‌تر و بدون کاغذ اجرایی شوند.

رحمانی ادامه داد: گزارشی که در این اجلاس ارائه شد نشان داد نقش شرکت چارگون با بیش از یک میلیون و دویست هزار کاربر در بالغ بر هزار سازمان بزرگ کشور که بسیاری از آنها از لحاظ گستردگی و حجم کار، سرآمد هستند، در فعالیت این سازمان‌ها تاثیر به‌سزایی داشته است؛ نقش سیستم‌های اتوماسیون اداری به‌ویژه در سازمان‌هایی که مراجعات مردمی زیادی دارند، حیاتی شده و کوچکترین اختلالی، موجب نقص در خدمت‌رسانی به مراجعین می‌شود؛ این‌‌ همان تاثیری است که ما در جامعه و کسب و کار کشور ایجاد کرده‌ایم.

مشتری چارگون دارای بیشترین تراکنش مکاتباتی

رحمانی تاکید کرد: در بخش اول این گزارش اسامی ۱۰ دستگاهی که دارای بیشترین تراکنش مکاتباتی هستند اعلام شد که اولین دستگاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مشتری چارگون بود. در این وزارتخانه به طور متوسط در ماه، ۵۹ هزار و ۲۴۳ نامه ثبت و تبادل می‌شود که اغلب آن‌ها نامه‌های بین دستگاهی است. در رتبه بعدی این گزارش، شرکت مخابرات با ۵۰ هزار نامه قراردارد.

مدیرعامل چارگون تصریح کرد: استاندارد ما در را‌ه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری به شکلی است که سیستم، به مفهوم واقعی به سازمان کمک کند تا تراکنش بدون کاغذ اتفاق بیفتد. به همین دلیل معمولا پافشاری می‌کنیم تا مدیران یک دستگاه، شخصا با استفاده از سیستم، امور جاری را انجام دهند. حمایت مدیران، معاونین و مقام عالی وزرا در این راستا نقش کلیدی داشته که لازم می‌دانیم از این بزرگواران تقدیر و تشکر کنیم.

مکاتبات بدون کاغذ، هدف سیستم اتوماسیون اداری دیدگاه

رحمانی گفت: میزان استفاده از کاغذ، یکی دیگر از سنجه‌های ارزیابی شده در این گزارش بود که طی آن اعلام شد در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که داری رتبه اول در بیشترین حجم مکاتبات بود از ۵۹ هزارنامه در ماه، فقط ۷ هزارنامه که اغلب اسناد دارای تعهدات مالی هستند، بصورت کاغذی تبادل می‌شوند که از این حیث از رتبه بالایی برخوردار بوده و در رده نهم قرار گرفته است.(رتبه بالاتر، نشاندهنده مکاتبات کاغذی کمتر است)

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

رحمانی ادامه داد: مطابق این گزارش در بخش استفاده از کاغذ، دیوان عدالت اداری که در رتبه دوم جدول بیشترین تراکنش مکاتباتی قرار داشت، رتبه اول را به خود اختصاص داد به طوریکه بر اساس آمار ارائه شده از حدود ۴۰ هزار نامه در ماه ۳۴ هزار نامه را کاغذی دریافت و ارسال می‌کند و یا در بنیاد شهید از ۲۳ هزار نامه ۲۲ هزارنامه کاغذی است.

با توجه به گزارش قرائت شده درابن اجلاس، در بین سازمان‌هایی که بیشترین نامه‌های چاپی را دارا هستند، سازمان بهزیستی در صدر جدول قرار دارد و نامی از مشتریان چارگون به چشم نمی‌خورد که این هم دستاوردی بزرگ برای ما محسوب می‌شود. به گفته رحمانی، نام موسسه عالی آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی که مشتری چارگون است در جدول اسامی ۱۰ دستگاهی که کمترین مکاتبات کاغذی را دارا هستند به چشم می‌خورد.

مشتریان چارگون رکورددار مکاتبات بدون کاغذ

یکی از مهمترین آمارهای ارائه شده در این گزارش، فهرست سازمان‌های دارای کمترین نامه‌های چاپی بود که سازمان امور مالیاتی در صدر این فهرست قرار گرفت. در این سازمان، بر اساس این شاخص هیچ نامه‌ای چاپ نمی‌شود که رکورد فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. در همین فهرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان تعزیرات حکومتی که مشتری چارگون هستند نیز به چشم می‌خورد.

رحمانی یادآورشد: چارگون سامانه مکاتبات الکترونیک سازمان امورمالیاتی کشور و نمایندگی‌های آن در تمام استان‌ها را تحت پوشش قرار داده و با استفاده از ماجول نرم‌افزاری Sync server در حالیکه سامانه بصورت غیرمتمرکز و پراکنده نصب شده است، همه مراکز را با یکدیگر مرتبط کرده و همین قابلیت باعث شده است تا ارسال فکس، نامه و چاپ کاغذ از بین برود.

به گفته وی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سازمان مرکزی و ۸ مرکز استانی دیگر آن، مکاتبات این دستگاه را هم تا سطح قابل ملاحظه‌ای کاهش داده و نام این بنیاد را درفهرست اسامی ۱۰ دستگاه با کمترین چاپ کاغذ قرار داده است. چارگون در سازمان تعزیرات حکومتی و ادارات کل استانی آن هم سیستم‌های خود را مستقر کرده است و امروز این آمار نشان می‌دهد اهداف ما برای مکانیزه کردن این دستگاه موثر و موفق بوده است.

مشتری چارگون رتبه بر‌تر مکاتبات الکترونیکی

رحمانی با اشاره به حضور چارگون به عنوان دومین شرکت ارائه دهنده نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری در نظر سنجی صورت گرفته از ۹۲ دستگاه دولتی و حاکمیتی گفت: در گزارش این نظرسنجی‌ ۱۴ دستگاه از سیستم‌های چارگون استفاده می‌کنند که این آمار به نسبت انتخاب محدود دستگاه‌های دولتی، بسیار قابل توجه است.

وی بتاکید کرد: با توجه به حضور جدی چارگون در دستگاههای غیر دولتی،‌ دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و شرکتهای صنعتی بزرگ کشور با بیش از یک میلیون و دویست هزار کاربر، برآورد ما این است که رتبه چارگون از نظر ضریب نفوذ اتوماسیون اداری،‌ رتبه نخست کشور است.

مدیرعامل چارگون اضافه کرد: در گزارش مدیرکل بایگانی نهاد ریاست جمهوری از جمله دلایل عدم مکانیزه شدن مکاتبات دردستگاه‌های دولتی حدود ۳۰ درصد عدم اتصال دستگاه‌ها به شبکه پیام دولت و نبود زیرساخت ذکر شده است که خوشبختانه مشتریان ما زیرساخت لازم را دارند؛ ضمن اینکه چارگون هم آمادگی کامل برای اتصال دستگاه‌های دولتی مشتری به شبکه پیام دولت را نیز فراهم کرده و امکان ارائه وب سرویس‌های لازم برای برقراری ارتباط با سامانه «سپاد» یا‌‌ همان سامانه پیگیری و استعلام الکترونیکی دولت را داراست.

رحمانی خاطرنشان کرد: در پایان گزارش سی و نهمین اجلاس مدیران نظام اداری کشور سازمان امورمالیاتی کشور که مشتری چارگون است رتبه اول درجدول سازمان‌های بر‌تر مکاتبات الکترونیکی را از آن خود کرد. ضمن تبریک این انتخاب به مدیران و کارشناسان زحمتکش سازمان امور مالیاتی، تاکید می‌کنم چارگون از اینکه در تحقق این هدف سازمان نقش بسزایی داشته به خود می‌بالد و کوشش خواهد کرد نقش‌آفرینی موثرتری مطابق چشم‌انداز خود در تحقق دولت الکترونیک داشته باشد.

مدیرعامل شرکت چارگون از سی و نهمین اجلاس مدیران نظام اداری کشور می‌گویدمدیرعامل شرکت چارگون از سی و نهمین اجلاس مدیران نظام اداری کشور می‌گویدمدیرعامل شرکت چارگون از سی و نهمین اجلاس مدیران نظام اداری کشور می‌گویدمدیرعامل شرکت چارگون از سی و نهمین اجلاس مدیران نظام اداری کشور می‌گوید

مطالب مرتبط

پنجره‌ای نو برای ارتباط با چارگون
پنجره‌ای نو برای ارتباط با چارگون

ایجاد بلاگ برای چارگون به معنی ایجاد روش نوین ارتباطی علاوه بر روشهای موجود قبلی است. با ایجاد این بلاگ ... ادامه مطلب »

«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا
«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا

مجموعه نرم‌افزاری «دیدگاه»، در دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا به عنوان نرم‌افزار برتر شناخته شد. در این جشنواره که در تاریخ 17 ... ادامه مطلب »

استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه
استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه

با راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری شرکت چارگون در دانشگاه ارومیه، روابط‌عمومیِ این دانشگاه با درج این خبر، ورود این نرم‌افزار ... ادامه مطلب »

سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم
برگزاری سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم

شرکت چارگون با دعوت و همکاری دانشگاه سراسری قم، سمیناری تحت عنوان «مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار ... ادامه مطلب »

حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک
حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک

ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک، به همت دبیرخانه این همایش و مجله مدیریت ارتباطات در روز 31 اردیبهشت ماه در ... ادامه مطلب »

استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون
استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون

نخستین گردهمایی سالانه شرکت چارگون، با حضور نمایندگان سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه برگزار شد. این ... ادامه مطلب »

تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه
تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه

شرکت خدمات مشتریان چارگون، برای پاسخگویی سریع و متعهدانه به مشتریان مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه، در لحظه ثبت موارد پشتیبانی، با اختصاص و اعلام کد رهگیری، امکان ... ادامه مطلب »

«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات
«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات

با تاسیس بخش جدیدی تحت عنوان «صدای شما» در سایت رسمی شرکت چارگون، امکان ارسال مستقیم بازخوردها، نظرات، انتقادات و ... ادامه مطلب »

تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون
تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون

گروه خيريه شرکت چارگون، با اهداف خیر‌خواهانه و با محوریت یاری رساندن به افراد نیازمند، فعاليت خود را آغاز كرد. ... ادامه مطلب »

جستجوی مطالب بیشتر

هیچ دیدگاهی ارسال نشده‌است!

در بحث پیرامون این مطلب شرکت کنید!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.