نرم افزار حضور و غیاب چارگون به سازمان‌ها کمک می‌کند تا فرآیند مدیریت زمان و حضور و غیاب را ساده کنند. اکثر سازمان‌ها بدون شک می‌توانند از مدیریت بهتر زمان و حضور و غیاب صرف نظر از اندازه و حوزه کاری بهره‌مند شوند. با این حال، چالش‌هایی وجود دارد که این پیشرفت‌ها را همراهی می‌کند. کارمندان باید احساس کنند که حریم خصوصی آنها حفظ و از سیستم به نفع آنها استفاده می‌شود.

هر سازمانی نیازهای پرسنلی منحصربه‌فرد و الزامات خاصی خواهد داشت. تشخیص اینکه آیا شرکت شما می‌تواند از این برنامه‌ها بهره‌مند شود یا خیر، با چند سؤال ساده آسان می‌شود:

  • آیا سیستم موجود شما می‌تواند قوانین پیچیده کار، قوانین پرداخت و قراردادهای فعلی را مدیریت کند؟ همه برنامه‌ها به اندازه کافی پیچیده یا چابک نیستند تا بتوانند این مسائل مربوط به انطباق را بررسی کنند.
  • آیا این سیستم تجربه مثبتی را برای کارمندان شما فراهم می‌کند؟ پلتفرم انتخابی شما باید برای کارمندانتان مفید باشد و آنها را قادر سازد تا در ساعت مقرر حضور داشته باشند، سوابق خود را در معرض دید قرار دهند و در مورد هر گونه عارضه با حضور خود با مدیریت ارتباط برقرار کنند.
  • آیا سیستم شما سازمانتان را کارآمدتر می‌کند یا کارایی کمتری دارد؟ اگر به مشارکت گسترده اداری نیاز دارد، یا زمان دقیقی را ارائه نمی‌کند، برنامه زمان و حضور شما می‌تواند بیش از سود آن، برای کسب‌وکارتان هزینه داشته باشد.

هنگامی که به این سؤالات پاسخ دادید، نرم افزار حضور و غیاب را ارزیابی کنید که می‌تواند به ساده‌سازی و خودکارسازی فرآیندهایتان کمک کند. به کمک این نرم‌افزار، نه تنها ساعات کار را برای ارزیابی به حداقل می‌رساند، بلکه با شفافیت مناسب، می‌توان انصاف و دقت مورد نیاز سیستم مدیریت حضور و غیاب را فراهم کرد.

دوباره به داده‌ها و فرآیندها مراجعه کنید

اولین قدم برای بهبود مدیریت زمان و حضور و غیاب، شناسایی نقاطی است که به بهبود بیشتری نیاز دارند. بارزترین جنبه تغییر شیفت زمانی است که تعداد زیادی از کارمندان هم‌زمان در حال ورود و خروج هستند. اما این تنها یکی از بسیاری از نقاط داده بالقوه است. اطلاعات سیستم حضور و غیاب می‌تواند صدها کارمند و سال‌ها حضور در برخی موارد را شامل شود.

شناسایی روندها و نقاط داده کلیدی در میان همه اینها می‌تواند بسیار وقت‌گیر باشد و اغلب فاقد کارایی است. یک راه‌حل نرم‌افزاری می‌تواند داده‌ها را در مورد زمان و حضور و غیاب هر کارمند و همچنین قوانین حضور و غیاب ممیزی جمع‌آوری و سازمان‌دهی و تعیین کند که در کجا احتمال بروز مشکلات وجود دارد. این بخش شامل ناکارآمدی‌های سیستمی می‌شود که در آن جریان آهسته اطلاعات ممکن است باعث مشکلاتی شود. بنابراین یک راه‌حل مؤثر زمان و مدیریت می‌تواند با سهولت بیشتری در فرآیند شما ادغام شود.

با وجود آنکه اتوماسیون، سیستمی قدرتمند است، اما یک راه‌حل جادویی نیست و گاهی اوقات می‌تواند مجموعه جدیدی از چالش‌ها را به همراه داشته باشد. کلید هر سیستم مدیریتی این است که بدانید چه زمانی باید از فرآیند دستی در مقابل اتوماسیون برای یک کار استفاده کنید. به عنوان یک قاعده کلی، کارهای تکراری و خسته‌کننده باید خودکار باشند یا حداقل توسط تجزیه و تحلیل و هوش مصنوعی پشتیبانی شوند. با در اختیار داشتن داده‌های دقیق و درک درست از بخشی که یک سیستم می‌تواند از بهبود استفاده کند، می‌توان جهت پیاده‌سازی سیستم مناسب برای یک سازمان برنامه‌ریزی کرد.

نرم افزار حضور و غیاب چارگون

انتظارات را تنظیم کنید

هنگامی که زمینه‌های بهبود مشخص شد، می‌توان هم‌راستایی برنامه‌ها و زمان‌های حضور خاص با برنامه کلی شرکت را تثبیت کرد. اهداف را می‌توان با انتظارات واقع‌بینانه و نقاط عطف قابل اندازه‌گیری برای ترسیم پیشرفت تعریف کرد.

در مرحله بعد، شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را ایجاد کنید – مانند افزایش بهره‌وری یا کاهش هزینه‌ها – و ایده محکمی از زمان و منابعی که برای رسیدن به هر هدف نیاز است داشته باشید. برنامه‌ریزی و اجرای بعدی بسیار مؤثرتر است.

با انتظارات تعریف شده، با کارمندان خود بحث کنید، از جمله موضوعاتی در مورد سیاست‌ها و رویه‌های درخواست مرخصی، نظارت بر حضور، پاداش‌ها و اقدامات انضباطی و اطلاعات مربوط به انطباق در مورد قوانین قابل اجرا.

علاوه بر روش‌های استاندارد انتقال اطلاعات در سطح شرکت – مانند جلسات همه‌جانبه، ایمیل‌ها و نامه‌ها – به بازخوردهای لحظه‌ای ارائه شده توسط کارمندان و هر فرصتی برای شفاف‌سازی توجه ویژه داشته باشید. کارکنان باید به هر اطلاعاتی که نیاز دارند دسترسی داشته باشند. آنها این فرصت را دارند که اطلاعات مربوط به مشخصات سیستم را به اشتراک بگذارند. این امر باید یک فرآیند مداوم باشد تا کارمندان شما در شناسایی مشکلات و اصلاح دوره برای حرکت رو به جلو حرفی برای گفتن داشته باشند.

کارمندان ممکن است در مورد نقاط مشکل‌ساز احتمالی دیدگاه خود را داشته باشند. با این حال، نکته مهم این است که شما به کارکنان این فرصت را می‌دهید که در سیستم مشارکت کنند و این امر احساس مالکیت و وفاداری به شرکت را افزایش می‌دهد. این نکته به نوبه خود، مشارکت کارکنان را افزایش می‌دهد و رضایت کلی از تجربه کارمندان را بهبود می‌بخشد.

تعادل بین کار و زندگی را ارتقا دهید

تعادل بین کار و زندگی برای وفاداری و حفظ کارکنان مهم است و به ویژه برای بخش‌هایی مانند تولید و مراقبت‌های بهداشتی که به کارکنان ماهر و باتجربه وابسته است، مهم است.

یک کارمند وفادار که می‌داند سازمان چگونه عمل می‌کند، به معنای صرفه‌جویی در هزینه هنگام استخدام، آموزش و حفظ اوست.

سیستم‌های مدیریت زمان و حضور و غیاب می‌توانند با محدود کردن اضافه‌کاری به ایجاد تعادل بین کار و زندگی کمک کنند چرا که نحوه پیاده‌سازی این سیستم همه چیز را تغییر می‌دهد. اضافه‌کاری باعث ایجاد مشکلاتی در ردیابی زمان و حضور و غیاب می‌شود. به‌طور مثال بی‌نظمی زیادی به ساعت‌ها و روزها اضافه و مشکلاتی برای حقوق و دستمزد ایجاد می‌کند. محدود کردن اضافه‌کاری می‌تواند کارمندان را تشویق کند تا کار خود را به موقع به پایان برسانند و زمان بیشتری را صرف کارهای مهم شخصی کنند. این نه تنها تعادل بین کار و زندگی سالم‌تر را افزایش می‌دهد، بلکه به کاهش فرسودگی شغلی و مشکلات سلامتی مرتبط با استرس کمک می‌کند که منجر به روزهای ناخوش کمتر و به‌طور کلی بهبود حضور می‌شود.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

در دسترس قرار دهید

شفافیت و دسترسی باید بخش جدایی‌ناپذیر سیستم مدیریت زمان و حضور و غیاب هر سازمانی باشد. داشبوردها و ویژگی‌های مشابه به کارمندان اجازه می‌دهند تا برگه‌های زمانی را بررسی کنند. مرخصی‌های خود را مشاهده کنند و درخواست‌هایی را برای تعطیلات و روزهای بیماری ارسال کنند. قابلیت دسترسی به این اطلاعات باعث افزایش اعتماد به کارمندان، کاهش میزان تأخیر، افزایش بهره‌وری و عملکرد مؤثرتر سیستم می‌شود.

با این حال، مزایای نرم افزار حضور و غیاب چارگون، فراتر از دسترسی به این دست از اطلاعات است. با امکان دسترسی کارکنان به سیستم برای انجام وظایف فردی مانند زمان‌بندی، کل فرآیند کامل‌تر و دقیق‌تر خواهد بود. اعتقاد بر این است که تا 80٪ از جدول زمانی نیروی کار باید در مقطعی اصلاح شود. مهم‌تر از آن، با توانمندسازی کارکنان برای دسترسی به اطلاعات بدون کمک، مشارکت کارکنان افزایش می‌یابد و زمان را برای کارآمدتر شدن نیروی کار فراهم می‌کند. به این شکل کارمندان دیگر نیازی نیست به مدیران منابع انسانی یا سرپرستان برای دریافت اطلاعات مورد نیازشان مراجعه کنند.

در اینجا بار دیگر، اتوماسیون می‌تواند کمک کند. با ساده‌سازی سیستم و اطمینان از شفافیت و دسترسی کارکنان، این فرآیند دقیق‌تر و زمان‌برتر می‌شود. اینجاست که نرم‌افزار مناسب می‌تواند کمک کند. دقت و سهولت استفاده با این برنامه‌ها به راحتی فعالیت‌های دستی را بهبود می‌بخشد و در عین حال باعث صرفه‌جویی در ساعات کار می‌شود. این به نوبه خود می‌تواند مراحل مهمی مانند پرداخت حقوق و دستمزد و پیگیری بهتر ورودی‌های غیرمعمول و اطمینان از رعایت دقیق دستورالعمل‌های قانونی مربوط را سرعت بخشد. بهتر از همه، دسترسی کارکنان را فراهم می‌کند تا خودشان در این فرآیند شرکت کنند.

دیجیتال برو

از لحاظ تاریخی، پیشرفت‌های فناوری تأثیر عمیقی بر دنیای تجارت داشته است و نرم‌افزار مدیریت زمان و حضور و غیاب نیز در این مورد تفاوتی ندارد. فناوری امکان تجزیه و تحلیل و مدیریت داده‌ها را بهبود می‌بخشد، در حالی که دسترسی متمرکز به اطلاعات دسترسی جهانی و سطوح بیشتری از کنترل را فراهم می‌کند. انطباق با زمان و پردازش حقوق و دستمزد نیز می‌تواند یکپارچه شود و یک اکوسیستم نرم‌افزاری متعادل را فراهم کند که هم به نفع کارفرما و هم به سود کارمند باشد.

ویژگی‌های مشابه، مزایای بیشتری را از نظر مدیریت مؤثر ویژگی‌های سیستم و فراهم کردن دسترسی و کنترل کارکنان بر اطلاعات مربوطه ارائه می‌کنند. ویژگی‌ ثبت ورود و خروج دیجیتال می‌تواند حقوق و دستمزد دقیق را بدون اشتباه یا پرداخت اضافی محاسبه کند، که بر روی درآمد شما تأثیر می‌گذارد. همچنین کارمند می‌تواند تمام زوایای چک حقوق خود را مشاهده و حساب کند.

ویژگی‌هایی که سازمان‌ها باید در بسته نرم‌افزاری مدیریت حضور و غیاب دیجیتال به دنبال آن باشند، بسته به نیاز سازمان، احتمالاً متفاوت خواهد بود. با این حال، چند ویژگی متداول مدیریت زمان و حضور و غیاب کاربردهای گسترده‌ای در تقریباً همه صنایع دارند، مانند:

  • پیگیری اقلام تعهدی برای تسهیل رسیدگی به درخواست‌های فردی برای مدیران منابع انسانی.
  • شفافیت و دسترسی، به طوری که کارکنان بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را بیابند و به موفقیت سیستم کمک کنند.
  • کارایی ساده، به ویژه حقوق و دستمزد و مزایا.
  • اتوماسیون و انعطاف‌پذیری ترکیب‌شده. ویژگی‌های خودکار می‌توانند تجزیه و تحلیل و جمع‌بندی داده‌ها را آسان‌تر کنند، که یک سیستم خوب با نظارت و کنترل انسان تعادل برقرار می‌کند.
  • ویژگی‌های یکپارچه‌سازی برای کار در ارتباط با سایر نرم‌افزارهایی که سازمان شما استفاده می‌کند.
  • ویژگی‌های ریسک عدم انطباق برای اطمینان از اینکه سیستم شما الزامات قانونی و قراردادی سیستم را برآورده می‌کند.

درخواست دموی نرم افزارهای دیدگاه در بستر وب و موبایل

نرم افزار حضور و غیاب چارگون

نرم افزار حضور و غیاب چارگون دارای ویژگی های اختصاصی است که اجرای یک سیستم مدیریت حضور و غیاب مؤثر را از همیشه آسان‌تر می‌کند. شما می‌توانید به راحتی از تمام مقررات مربوطه پیروی کنید و در عین حال فرآیند به‌روزرسانی سیستم را در هنگام ایجاد مقررات جدید ساده کنید. ادغام و تنظیمات را می‌توان برای برنامه‌ها و مزایای تکمیلی انجام داد. در حالی که ویژگی‌های مدیریت زمان و حضور و غیاب به کل سازمان کمک می‌کند تا احساس سرمایه‌گذاری بیشتری در این فرآیند داشته باشد.

تجزیه و تحلیل خودکار به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا به سرعت مشکلات مربوط به ایرادات پرداخت حقوق و دستمزد و سایر موانع را شناسایی کنند و به آسان‌تر شدن امور حسابرسی و کاهش هزینه‌های نیروی کار کمک کنند. سیستم‌های حقوق و دستمزد و منابع انسانی چارگون می‌توانند به‌طور یکپارچه با هم ادغام شوند، به این معنی که می‌توانند در کنار بقیه اکوسیستم نرم‌افزاری سازمان مورد استفاده قرار گیرند. کارمندان از شفافیت و دسترسی به جدول زمانی خود با قابلیت دسترسی از هر دستگاهی بهره‌مند می‌شوند.

مزایای دیگر نرم افزار حضور و غیاب چارگون

  • ترویج انصاف و از بین بردن پتانسیل شکایات یا طرح دعوی قضایی با استفاده خودکار و مداوم از سیاست‌های حضور و غیاب
  • اجرای گردش کار تأیید بر اساس نوع زمان استراحت و سایر معیارهای واجد شرایط
  • اعتبارسنجی درخواست‌ها قبل از ارسال در برابر مانده‌های زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده که شامل استفاده برنامه‌ریزی‌شده، قوانین تعهدی و تغییرات وضعیت می‌شود.
  • سیستم‌های مبتنی بر زمان حضور یا غیاب را با شفافیت و ارتباطات خودکار ردیابی و مدیریت کنید.

نرم افزار حضور و غیاب چارگون را می‌توان برای مطابقت با نیازهای فردی سازمان شما طراحی کرد. این نرم افزار همچنین امکان دسترسی را در هر کجا و از هر دستگاهی برایتان فراهم می‌کند. اگر به دنبال راه‌حلی مناسب و در عین حال مؤثر برای مدیریت زمان و حضور و غیاب سازمان خود هستید، همین امروز با تیم چارگون تماس بگیرید و ببینید که چگونه نرم افزار حضور و غیاب چارگون می‌تواند فرآیندهای حضور و غیاب شما را متحول و ساده کند.

 

 

 

نرم افزار حضور و غیاب چیست؟

نرم افزار حضور و غیاب کنترل تردد کارکنان در سازمان‌ها را بر عهده می‌گیرد. کاربرد این سیستم دریافت و کنترل اطلاعات پرسنل سازمان و تهیه گزارش‌های متنوع درباره ساعات حضور و غیاب کارکنان است.

نرم افزار حضور و غیاب چه ویژگی‌هایی دارد؟

زمان‌بندی انعطاف‌پذیر کارکنان، مدیریت حضور و غیاب کارکنان، یکپارچگی با نرم افزار حقوق و دستمزد، گزارش‌دهی، ثبت ساعت ورود و خروج، دسترسی در گوشی‌های هوشمند و .. تنها برخی از ویژگی‌های نرم افزار حضور و غیاب است.

نرم افزار حضور و غیاب چارگون چه امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهد؟

پشتیبانی از انواع روش‌های برقراری ارتباط، تعریف گروه‌های مأموریت برای تفکیک دسترسی پرسنل، تعریف و ویرایش انواع بازه زمانی و انواع شیفت‌های کاری، تعریف انواع تقویم‌های تعطیلات، محاسبه اضافه‌کاری، تعریف و برقراری ارتباط دستگاه کارت ساعت با نرم افزار حضور و غیاب و ... از جمله امکانات منحصربه‌فردی است که سیستم حضور و غیاب چارگون در اختیار شما می‌گذارد.

اشتراک گذاری :