پرش به محتوای اصلی

برگزاری کمپین کارآموزی برنامه نویسی در چارگون

کمپین کارآموزی برنامه نویسی

احتمالاً تعداد زیادی از ما وقتی صحبت از برنامه‌نویسی و زبان برنامه‌نویسی می‌شود و یا جایی این عبارات را می‌شنویم، در ذهنمان تنها یکسری کدهای سخت و پیچیده نقش می‌بندد. در حالی که دنیای برنامه‌نویسی به ویژه برای علاقه‌مندان بسیار وسیع‌تر، جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر از این حرفاست. شما در دنیای برنامه‌نویسی تنها با چندین کد چیزی را خلق می‌کنید که تا کنون وجود نداشته است. هر چند این فضا و رشته همچون هر رشته دیگری سختی‌ها و دشواری‌های مخصوص به خود را دارد. اما لذت‌ها و جذابیت‌های آن برای علاقه‌مندانش بسیار بیشتر است. برای قرار گرفتن در مسیر یادگیری برنامه‌نویسی، حضور در یک کمپین کارآموزی برنامه نویسی می‌تواند شروع بسیار خوبی باشد.

حل مسئله مهم‌ترین مهارت برنامه‌نویسی

برنامه‌نویسی یعنی حل مسئله، حل مسئله و باز هم حل مسئله! یک برنامه‌نویس باید پیش از دانش زبان برنامه‌نویسی از مهارت حل مسئله برخوردار باشد یعنی بتواند ابتدا مشکل را پیدا کند و سپس توانایی نوشتن الگوریتم برای آن را داشته باشد. مهارت و توانایی حل مسئله یعنی قلابی برای فریادهای “یافتم، یافتم” ارشمیدسی! می‌دانید آن قلاب چیست؟ خلاقیت! خلاقیت یعنی کشف راه‌حل‌های جدید. یعنی نوشتن کدها با راه‌های جدید و این در برنامه‌نویسی یعنی همه چیز. بدون قلاب خلاقیت در برنامه‌نویسی نه فقط فریاد یافتم یافتمی هنگام کدنویسی از شما بلند نمی‌شود، بلکه بسیاری اوقات ممکن است دست خالی از دنیای برنامه‌نویسی برگردید.

مسائل و چالش‌هایی که در برنامه‌نویسی با آنها مواجه می‌شوید مسائل منطقی هستند. ممکن است در برخی از موقعیت‌ها تنها با یک نگاه کلی و در کمتر از ده دقیقه بتوانید مشکل یک برنامه خاص را حل کنید. در برنامه‌نویسی باید همواره در حال یادگیری باشید. چرا که تقریباً هیچ استراحتی از یادگیری برایتان وجود ندارد و تقریباً هر ماه تکنولوژی‌های جدید پا به عرصه می‌گذارند. پس اگر شخصی باشید که خیلی به یادگیری مداوم علاقه نداشته باشید، بعد از مدتی به کلی از نیازهای بازار کار عقب می‌افتید. بعد از یادگیری هر زبان برنامه‌نویسی تعداد زیادی کتابخانه، فریم‌ورک و ابزار برای آن زبان وجود دارد که باید یاد بگیرید و با استفاده از آنها بهتر کد بزنید و برنامه‌های بهتری بنویسید.

تعریف برنامه‌نویسی

اکنون شاید بد نباشد تعریفی از برنامه‌نویسی و زبان برنامه‌نویسی ارائه دهیم تا با معنای کلی آن نیز آشنا شوید و ذهنتان در این مورد روشن‌تر شود. اساساً برنامه‌نویسی اقدامی برای به‌کارگیری کامپیوتر جهت انجام یک وظیفه مشخص است که این وظیفه باید بدون خطا و به‌درستی انجام شود. در حقیقت برنامه‌نویسی به فرآیند آماده‌سازی یک برنامه برای یک دستگاه گفته می‌شود که این برنامه از تعدادی دستورالعمل تشکیل شده است.

زبان‌های برنامه‌نویسی هم برای ترجمه یک برنامه به کدهای ماشین به مانند یک واسط عمل می‌کنند. یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی نسبت به یادگیری کدهای صفر و یک ماشین بسیار ساده‌ترند و به همین خاطر برای برنامه‌نویسان بسیار مفید و کاربردی هستند.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

برای ثبت‌نام در کمپین کارآموزی برنامه نویسی چارگون و ارسال رزومه به این لینک مراجعه کنید.

برگزاری کمپین کارآموزی برنامه نویسی توسط شرکت چارگون

شرکت چارگون بنا به مسئولیتی که بر دوش خود احساس می‌کرده است تاکنون چندین کمپین کارآموزی برنامه‌نویسی برگزار کرده است. امسال و در ماه‌های پایانی 1401 نیز تصمیم بر آن شد که بار دیگر این کمپین به مدت 6 ماه برای علاقه‌مندان و مشتاقان به این حوزه برگزار شود.

چارگون در کمپین کارآموزی برنامه نویسی به افرادی که مشتاق به یادگیری و کار در این حوزه هستند، آموزش‌های لازم و موردنیاز را می‌دهد و آنها را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند. به افرادی هم که در پروسه ارزیابی پایانی این کمپین برنامه‌نویسی برای همکاری با چارگون تأیید نشوند، از سوی شرکت یک گواهی‌نامه رسمی دوره برنامه‌نویسی داده می‌شود.

جزئیات کمپین کارآموزی برنامه نویسی

در این کمپین 30 الی 40 نفر پذیرفته خواهند شد که از طریق مصاحبه و انجام تست انتخاب می‌شوند و افراد با توجه به نتیجه تست، رتبه‌بندی و سپس گروه‌بندی می‌شوند. کمپین کارآموزی برنامه‌نویسی به صورت آنلاین و در پلتفرم گوگل‌میت برگزار خواهد شد و حضور در این کمپین هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت.

6 نفر از اساتید و منتورهای چارگون از میان کارشناسان ارشد و مدیران حوزه نرم‌افزارهای چارگون مسئولیت همراهی و آموزش این افراد را بر عهده دارند. ایمان کریمیان و سپهر امیری از تیم راهکار منابع انسانی، سعید محمدقاسمی از تیم راهکار لجستیک، پویا شاکری از تیم راهکار اتوماسیون اداری و محمدجواد صالحی از تیم زیرساخت از جمله منتورهای این کمپین هستند. هر یک از منتورها به 7-10 نفر از شرکت‌کنندگان آموزش خواهند داد. سرفصل‌ها و مبانی آموزشی براساس منابع بین‌المللی و یک کتاب جهانی ارائه خواهد شد. در ابتدا مباحث #C و بعد از آن .NET آموزش داده می‌شود.

این کمپین و پروسه، در چهار فاز و به صورت پروژه‌محور پیش می‌رود. بعد از پایان هر مرحله و فاز از شرکت‌کنندگان یک آزمون و پروژه عملی گرفته می‌شود. این کمپین به صورت گروهی برگزار می‌شود. در برخی از مراحل، افراد با هم ترکیب می‌شود و فرآیند را به صورت کار تیمی جلو می‌برند. شرکت‌کنندگان در این کمپین مهارت‌های کار تیمی و رفتار حرفه‌ای خود را نیز تقویت می‌کنند.

مطالب مرتبط

«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا
«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا

مجموعه نرم‌افزاری «دیدگاه»، در دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا به عنوان نرم‌افزار برتر شناخته شد. در این جشنواره که در تاریخ 17 ... ادامه مطلب »

استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه
استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه

با راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری شرکت چارگون در دانشگاه ارومیه، روابط‌عمومیِ این دانشگاه با درج این خبر، ورود این نرم‌افزار ... ادامه مطلب »

سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم
برگزاری سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم

شرکت چارگون با دعوت و همکاری دانشگاه سراسری قم، سمیناری تحت عنوان «مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار ... ادامه مطلب »

حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک
حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک

ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک، به همت دبیرخانه این همایش و مجله مدیریت ارتباطات در روز 31 اردیبهشت ماه در ... ادامه مطلب »

استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون
استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون

نخستین گردهمایی سالانه شرکت چارگون، با حضور نمایندگان سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه برگزار شد. این ... ادامه مطلب »

تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه
تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه

شرکت خدمات مشتریان چارگون، برای پاسخگویی سریع و متعهدانه به مشتریان مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه، در لحظه ثبت موارد پشتیبانی، با اختصاص و اعلام کد رهگیری، امکان ... ادامه مطلب »

«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات
«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات

با تاسیس بخش جدیدی تحت عنوان «صدای شما» در سایت رسمی شرکت چارگون، امکان ارسال مستقیم بازخوردها، نظرات، انتقادات و ... ادامه مطلب »

تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون
تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون

گروه خيريه شرکت چارگون، با اهداف خیر‌خواهانه و با محوریت یاری رساندن به افراد نیازمند، فعاليت خود را آغاز كرد. ... ادامه مطلب »

حضور شرکت چارگون در هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی
حضور شرکت چارگون در هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی

مقاله ارسالی توسط روزبه بهرامی، رییس واحد راه‌اندازی منابع انسانی شرکت چارگون، به هفتمین کنفرانس توسعه منابع‌ انسانی، در میان ... ادامه مطلب »

جستجوی مطالب بیشتر

۵ دیدگاه

در بحث پیرامون این مطلب شرکت کنید!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. سلام و عرض ادب ، بابت دوره کارآموزی 15 ام این ماه درخواست دادم در سایت جابینجا ولی متاسفانه هنوز درخواستم برسی نشده خواستم ببینم ثبت نام تموم شده یا نه اگر هنوز وقت هست لطفا درخواست من رو هم برسی کنید

    • 1
      1

      سلام دوست عزیز
      در روزهای آتی حتما درخواست شما بررسی می‌شه.

  2. سلام مجدد ، شروع دوره از کی خواهد بود ، شرایط احراز و قبولی در کارآموزی به چه چیز هایی بستگی دارد .

  3. با درود. آیا باز هم کمپین کارآموزی برنامه نویسی میزارین؟
    من تازه آگهی و دیدم و شدیدا علاقه مند به شرکت تو این کمپین هستم

    • سلام. در صورت برگزاری مجدد کمپین کارآموزی برنامه‌نویسی حتماً در سایت و شبکه‌های اجتماعی چارگون اطلاع‌رسانی می‌کنیم.