پرش به محتوای اصلی

در نشست بررسی تحولات دیدگاه در تغییر نسل 4 به 5 عنوان شد: از تغییر معماری دیدگاه تا تمرکز بر فضای تعامل و گفت‌‌وگوی کاربران

عملکرد مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه در سازمان‌های مشتری

نشست تبیین دستاوردهای چارگون در تغییر نسل دیدگاه از 4 به 5 با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان واحدهای تولید محصول مختلف برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی چارگون در این نشست تخصصی شهباز توکلی- مدیر توسعه زیرساخت و محصول، خشایار رفعتی- مدیر راهکار اتوماسیون اداری، میثم مهدیان و علیرضا صبوری از مدیران پروژه محصول نسل جدید دیدگاه و احسان مجدآبادی- کارشناس ارشد زیرساخت حضور داشتند و جنبه‌های مختلف فنی این تحول و مزیت‌های تازه‌ آن برای سازمان‌های مشتری را تشریح کردند.
در ابتدای این نشست، شهباز توکلی تاریخچه‌ای از تصمیم چارگون برای ایجاد تغییر و تحول در دیدگاه ارائه کرد و گفت: تغییر نیازهای کاربران و تمرکز بر سرعت، دقت و سهولت دسترسی، مهمترین دلایل این تغییر بود؛ چراکه براساس بازخوردی که از کاربران مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه گرفته بودیم، آنها مایل بودند که همزمان به موجودیت‌های مختلف دسترسی داشته باشند، موجودیت‌ها را باهم مقایسه کنند و بتوانند در یک زمان چندین کار را انجام دهند، به همین دلیل از سال 89 تغییر نسل دیدگاه در دستور کار چارگون قرار گرفت.
وی ادامه داد: آغاز تغییر دیدگاه 4 به 5 را با طرح‌هایی درباره ظاهر و رابط کاربری آغاز کردیم که اولین طرح آن در سال 90 ارائه شد. هم‌زمان بررسی‌ها و پژوهش‌هایی را شروع کردیم تا ابعاد مختلف تغییرات مورد نیاز را مشخص کنیم.
مدیر توسعه زیرساخت و محصول چارگون خاطرنشان کرد: در آن زمان با توجه به اینکه 98 درصد سازمان‌های مشتری ما از نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه استفاده می‌کردند و صددرصد کاربران آنها هم کارتابل مکاتباتی داشتند، متوجه شدیم شروع تغییر نسل از حوزه اتوماسیون بیشترین اثر را در جامعه کاربران چارگون خواهد داشت. نتیجه همه این بررسی‌ها ما را مجاب کرد تا در اولین قدم به سمت توسعه و بهبود نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه گام برداریم.
توکلی ادامه داد: مکاتبات یکی از نرم‌افزارهای قدیمی مجموعه دیدگاه است که در حال حاضر 17 تا 18 سال از عمرش می‌گذرد. این نرم‌افزار پویایی و پیچیدگی‌های زیادی دارد و همین امر موجب شده تا در سازمان‌های مختلف، کارکردهای متفاوتی داشته باشد، به همین دلیل هم ایجاد اطمینان خاطر در مشتریان نسبت به اثرات مثبت تغییر نسل، اولویت ما بود.
وی اضافه کرد: در همین راستا و جهت اطمینان‌بخشی به مشتریان نسبت به کارکرد بدون مشکل دیدگاه 5‌، افراد مختلفی در تیم‌های تست و کاربری به صورت حرفه‌ای و با جزیی‌نگری فراوان این محصول را تست کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه فرآیندهایی که روی کاربری دیدگاه 5 اتفاق افتاده، بسیار دقیق و حرفه‌ای بوده است،گفت: فقط روی ماژول پیش‌نویس نرم‌افزار مکاتبات بیش از 1600 ، آزمایه (Test Case) انجام شده است.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

تغییر معماری نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه در نسل 5
در ادامه این نشست، خشایار رفعتی- مدیر راهکار اتوماسیون اداری چارگون نیز تغییر معماری نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه را اتفاقی بزرگ در ایجاد این تحول دانست و گفت: موفقیت چارگون در تغییر این معماری بدون ایجاد اختلال در سازمان‌های مشتری، دستاورد بزرگی است که اهمیت تلاش‌های تیم فنی و انجام پروژه‌های دقیق تست را نشان می‌دهد.
وی اضافه کرد: اگر فرآیند‌های دقیق و مهندسی شده تست انجام نمی‌شد، ریسک زیادی داشتیم که یک تغییر کوچک به اختلال‌های جدی در سیستم اتوماسیون مشتریان منجر شود و از سوی دیگر تنوع نقش‌ نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه در سازمان‌های مشتری و تفاوت‌ها و پیچیدگی‌هایی که در نحوه استفاده از آن وجود دارد، این موقعیت را حساس‌تر می‌کرد. در نهایت به دلیل مجموعه این حساسیت‌ها  تست‌های جدی و متنوعی را هم‌زمان با طراحی و توسعه دیدگاه 5 انجام دادیم.
رفعتی با بیان اینکه تست‌های دیدگاه 5 کاملا علمی طراحی و اجرا شده‌اند،گفت: هم‌زمان با تغییر معماری، تیم تست محصول، دریافت‌ها و پیش‌بینی‌های خود را به تیم تولید انتقال می‌داد تا ایرادات و اختلال‌ها را برطرف کنند و درمجموع بر روی نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه 5 بیش از 5 هزار آزمایه (Test Case) تعریف و اجرا شده است.
مدیر راهکار اتوماسیون اداری چارگون تاکید کرد: تغییرات به نحوی طراحی شدند تا بتوانیم هر بخش یا واحد را به تنهایی بر روی دیدگاه 5 سوییچ کنیم بدون اینکه در روند کاری سازمان مشتری مشکلی ایجاد شود. ویژگی‌های این طراحی به گونه‌ای است که حتی کاربران سازمان مشتری می‌توانند به صورت هم‌زمان از دیدگاه 4 و 5 استفاده کنند.

ایجاد فضای تعامل و گفت‌‌وگو در دیدگاه 5
به گزارش روابط عمومی چارگون، نشست تبیین دستاوردهای چارگون در تغییر نسل دیدگاه از 4 به 5 با برشماری مزیت‌های این تحول برای کاربران مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه ادامه یافت.
میثم مهدیان – مدیر پروژه محصول نسل جدید دیدگاه درباره این مزیت‌ها گفت: در این تحول با هدف آسان‌سازی فاز انتقال اطلاعات، مدیریت تغییرات پیش‌بینی شده بود که مزایای فنی و کاربردی بسیاری دارد.
وی ادامه داد: در دیدگاه 5 قابلیت استفاده هم‌زمان از بخش‌های مختلف منوی اداری (Multi-Window) وجود دارد و از جدیدترین تکنولوژی‌ها در طراحی آن بهره برده شده است.
به گفته وی، word آنلاین برای رفع نیاز نصب آفیس بر روی کلاینت‌های سازمان، عدم نیاز به آپدیت office، وجود امکانات تعاملی و گفت‌و‌گو (chat و collaboration)، Drag and drop، افزایش قابلیت‌های کار با کیبورد، امکان ویرایش موجودیت‌های متنی به صورت همزمان و افزایش کیفیت تجربه کاربری از دیگر امکانات نسل جدید دیدگاه است.
مهدیان یادآورشد: در بررسی روی دو محصول جدید کارها و جلسات به این جمع‌بندی رسیدیم که وجود زیرساخت هم‌افزایی و تعامل، ارزش افزوده زیادی را برای سازمان‌های مشتری به همراه دارد. افراد در این فضا می‌توانند دریافت‌ها و نظرهای خود درباره یک موضوع را به اشتراک بگذارند، درباره آن نظرخواهی کنند و به نتیجه مطلوب و موثر دست پیدا کنند. آنها می‌توانند امور مختلف از تنظیم جلسه، دعوت از افراد، تهیه صورت جلسه تا تعریف کار برای افراد تیم‌های مختلف و پیگیری آنها را از این طریق دنبال کنند.
مدیر پروژه محصول نسل جدید دیدگاه همچنین به ایجاد تایم‌لاین ( Time line) در زیرمجموعه زیرساخت تعاملی (collaboration) دیدگاه اشاره کرد و افزود: این قابلیت، رخداد‌های مختلفی که در یک سازمان اتفاق می‌افتد را به ترتیب زمانی نشان می‌دهد، مثلا اگر هم‌زمان یک پروژه، یک پرونده، سه جلسه و … توسط کاربر پیگیری می‌شود، همه این رویدادها و آنچه درباره آنها رخ داده است را می‌تواند در یک نمای متمرکز ببینید.
وی همچنین از وجود داشبوردهای مدیریتی کارآمد در دیدگاه 5 خبرداد و گفت: این داشبوردها بهترین ابزار برای کنترل عملکرد سازمانها از سوی مدیران است و می‌توان از طریق آنها گزارش‌های مدونی را تهیه کرد.

مطالب مرتبط

«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا
«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا

مجموعه نرم‌افزاری «دیدگاه»، در دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا به عنوان نرم‌افزار برتر شناخته شد. در این جشنواره که در تاریخ 17 ... ادامه مطلب »

استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه
استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه

با راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری شرکت چارگون در دانشگاه ارومیه، روابط‌عمومیِ این دانشگاه با درج این خبر، ورود این نرم‌افزار ... ادامه مطلب »

سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم
برگزاری سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم

شرکت چارگون با دعوت و همکاری دانشگاه سراسری قم، سمیناری تحت عنوان «مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار ... ادامه مطلب »

حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک
حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک

ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک، به همت دبیرخانه این همایش و مجله مدیریت ارتباطات در روز 31 اردیبهشت ماه در ... ادامه مطلب »

استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون
استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون

نخستین گردهمایی سالانه شرکت چارگون، با حضور نمایندگان سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه برگزار شد. این ... ادامه مطلب »

تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه
تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه

شرکت خدمات مشتریان چارگون، برای پاسخگویی سریع و متعهدانه به مشتریان مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه، در لحظه ثبت موارد پشتیبانی، با اختصاص و اعلام کد رهگیری، امکان ... ادامه مطلب »

«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات
«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات

با تاسیس بخش جدیدی تحت عنوان «صدای شما» در سایت رسمی شرکت چارگون، امکان ارسال مستقیم بازخوردها، نظرات، انتقادات و ... ادامه مطلب »

تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون
تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون

گروه خيريه شرکت چارگون، با اهداف خیر‌خواهانه و با محوریت یاری رساندن به افراد نیازمند، فعاليت خود را آغاز كرد. ... ادامه مطلب »

روابط عمومی الکترونیک معلولی از دنیای فناوری اطلاعات
روابط عمومی الکترونیک معلولی از دنیای فناوری اطلاعات

پیدایش و توسعه تکنولوژ‌ی‌های مختلف اطلاعاتی و ارتباطی، باعث ایجاد تحولات عمیق و محسوسی در زندگی افراد از اقشار مختلف ... ادامه مطلب »

جستجوی مطالب بیشتر

هیچ دیدگاهی ارسال نشده‌است!

در بحث پیرامون این مطلب شرکت کنید!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.