پرش به محتوای اصلی

سرپرست واحد استقرار مالی چارگون: نرم‌افزارهای دیدگاه قابلیت‌ پوشش‌ حسابداری نقدی و تعهدی را به‌صورت همزمان دارد

حسابداری نقدی و تعهدی

سرپرست واحد استقرار مالی چارگون عنوان کرد: مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه با قابلیت‌ پوشش‌دهی هر دو روش حسابداری نقدی و تعهدی به‌صورت همزمان، دغدغه مدیران و کارشناسان مالی را در زمینه موازی کاری رفع کرده است.

سرپرست واحد استقرار مالی چارگون: "دیدگاه" قابلیت‌ پوشش‌ حسابداری نقدی و تعهدی را به‌صورت همزمان دارد

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

مسعود عنوانی، سرپرست واحد استقرار مالی چارگون در گفت‌وگو با روابط عمومی این شرکت با اعلام این خبر گفت: با تغییر شیوه حسابداری دستگاه‌های دولتی از نقدی به تعهدی، یکی از مهمترین فعالیت‌های شرکت‌های نرم‌افزاری، پشتیبانی از ساختار کدینگ تعهدی و روش جدید ثبت اسناد مالی است. ضمن اینکه برخی از سازمان‌ها تصمیم دارند به‌صورت همزمان اسناد خود را بر مبنای نقدی و تعهدی ثبت نمایند و این موضوع خود چالش دیگری در این تغییر است.
وی ادامه داد: اصولا تمامی نرم‌افزارها نمی‌توانند در برابر این تغییر انعطاف نشان دهند. برخی از نرم‌افزارها به گونه‌ای طراحی و تولید شده‌اند که فقط می‌توانند حسابداری نقدی را پوشش دهند یا یک ساختار کدینگ را پشتیبانی نمایند و هیچ زمان بر روی موضوع تغییر روش و ساختار کدینگ آن‌ها فکر نشده است. قطعا این نرم‌افزارها با مشکلات‌ زیادی در زمینه اجرای حسابداری تعهدی و موازی کاری مواجه می‌شوند.
سرپرست واحد استقرار مالی چارگون با بیان اینکه مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه از ابتدا صرفا برای یک حوزه خاص طراحی نگردیده است تصریح کرد: “دیدگاه” مجموعه‌ای کامل برای پاسخگویی به نیازهای بخش خصوصی، دولتی و دانشگاهی است که به‌صورت داینامیک طراحی شده است‌؛ به همین دلیل مجموعه تغییراتی که در خصوص پوشش‌دهی به تمامی جوانب حسابداری تعهدی لازم است تا در نرم‌افزار ایجاد شود، بسیار اندک و صرفا در بخش گزارشات است.
به گفته وی، طراحی داینامیک صورت پذیرفته در مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه، موجب شده شرکت چارگون با چالش جدی در خصوص استقرار حسابداری تعهدی در دستگاه‌های اجرایی مواجه نگردد و حتی بدون بروزرسانی سرور مشتریان، به انجام فعالیت‌های مربوط به استقرار حسابداری تعهدی اقدام کند که از این بابت باید به طراحان نرم‌افزار تبریک فراوان گفت.
عنوانی با اشاره به برگزاری همایش معرفی راهکارهای اجرایی حسابداری تعهدی در سازمان‌های مختلف از سوی شرکت چارگون خاطر نشان کرد: با مطرح شدن تغییر روش حسابداری نقدی به تعهدی در دستگاه‌های دولتی‌، سئوالات و دغدغه‌های زیادی برای کارشناسان و مدیران مالی این مجموعه‌ها که بیش از ۱۳ سال است با روش حسابداری نقدی عمل می‌کرده‌اند، به‌وجود آمده است که چارگون وظیفه خود می‌داند این موارد را همراه با مشتریان خود و در کنار کارشناس محترم وزارت امور اقتصادی و دارایی بررسی کند.
عنوانی درباره دلایل تغییر روش حسابداری نقدی به حسابداری تعهدی نیز تاکید کرد: علاوه بر نواقص مشهود در روش نقدی اعم از شیوه ثبت درآمدها و بدهی‌ها، دلیل مهم این تغییر را می‌توان تصمیم دولت در حرکت به سمت بودجه‌ریزی عملیاتی دانست.
سرپرست واحد استقرار مالی چارگون اضافه کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی اجرای پیاده‌سازی کامل حسابداری تعهدی را در سطح کل کشور پروژه‌ای سه ساله تعریف کرده است که چارگون امیدوار است بتواند با برگزاری همایش معرفی راهکارهای اجرایی حسابداری تعهدی و ارائه آموزش‌های مورد نیاز در این زمینه، سهم بسزایی در اجرای این پروژه ملی داشته باشد.
گفتنی است همایش معرفی راهکارهای اجرایی حسابداری تعهدی در تاریخ ۹ خرداد ۱۳۹۴ در محل سالن خلیج فارس دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران، از ساعت ۱۴ الی ۱۸ برگزار می‌شود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس chargoon. com/accrual-accounting-seminar مراجعه فرمایید.

مطالب مرتبط

«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا
«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا

مجموعه نرم‌افزاری «دیدگاه»، در دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا به عنوان نرم‌افزار برتر شناخته شد. در این جشنواره که در تاریخ 17 ... ادامه مطلب »

استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه
استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه

با راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری شرکت چارگون در دانشگاه ارومیه، روابط‌عمومیِ این دانشگاه با درج این خبر، ورود این نرم‌افزار ... ادامه مطلب »

سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم
برگزاری سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم

شرکت چارگون با دعوت و همکاری دانشگاه سراسری قم، سمیناری تحت عنوان «مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار ... ادامه مطلب »

حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک
حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک

ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک، به همت دبیرخانه این همایش و مجله مدیریت ارتباطات در روز 31 اردیبهشت ماه در ... ادامه مطلب »

استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون
استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون

نخستین گردهمایی سالانه شرکت چارگون، با حضور نمایندگان سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه برگزار شد. این ... ادامه مطلب »

تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه
تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه

شرکت خدمات مشتریان چارگون، برای پاسخگویی سریع و متعهدانه به مشتریان مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه، در لحظه ثبت موارد پشتیبانی، با اختصاص و اعلام کد رهگیری، امکان ... ادامه مطلب »

«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات
«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات

با تاسیس بخش جدیدی تحت عنوان «صدای شما» در سایت رسمی شرکت چارگون، امکان ارسال مستقیم بازخوردها، نظرات، انتقادات و ... ادامه مطلب »

تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون
تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون

گروه خيريه شرکت چارگون، با اهداف خیر‌خواهانه و با محوریت یاری رساندن به افراد نیازمند، فعاليت خود را آغاز كرد. ... ادامه مطلب »

حضور شرکت چارگون در هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی
حضور شرکت چارگون در هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی

مقاله ارسالی توسط روزبه بهرامی، رییس واحد راه‌اندازی منابع انسانی شرکت چارگون، به هفتمین کنفرانس توسعه منابع‌ انسانی، در میان ... ادامه مطلب »

جستجوی مطالب بیشتر

هیچ دیدگاهی ارسال نشده‌است!

در بحث پیرامون این مطلب شرکت کنید!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.