پرش به محتوای اصلی

مهندس مطلبی تجربه همکاری چارگون و سازمان میراث فرهنگی را تشریح کرد: از افزایش خدمات شناسنامه‌دار تا کاهش تراکم امور مدیریتی با نرم‌افزارهای دیدگاه

شرکت چارگون مفتخر است که از حدود 4 سال گذشته با استقرار نرم‌افزار مکاتبات، ‌دیدگاه همراه، سامانه سپاد و تعدادی از وب‌سرویس‌های حوزه اتوماسیون اداری، نقشی موثر در دستیابی سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری به اهداف و برنامه‌هایش داشته است. برای تبیین نقش چارگون در تحقق این اهداف از طریق فناوری اطلاعات با مهندس مطلبی- رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت‌وگویی کرده‌ایم که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

مهندس مطلبی- رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری سازمان میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری در گفت‌وگو با روابط عمومی چارگون به تاریخچه تاسیس این سازمان اشاره کرد و گفت: شانزدهم فروردین ماه سال 1385 سازمان صنایع‌دستی ایران با تمام وظایف، اختیارات، دارایی‌ها، تعهدات، امکانات و نیروی انسانی از وزارت صنایع و معادن جدا و در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادغام شد و «سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» تشکیل شد.
وی ادامه داد: این سازمان در حوزه‌های اشتغال‌زایی و اقتصاد مقاومتی پتانسیل بالایی دارد و فعالانه ماموریت‌های مهمی را در این زمینه برعهده گرفته است که تحقق بخش عمده این ماموریت با کمک حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سرعت بیشتری می‌گیرند.
وی با اشاره به همکاری این سازمان با شرکت چارگون یادآورشد: از آنجا که در بحث مکانیزه کردن فرآیندها و مهاجرت از فرآیندهای سنتی و دستی، تغییر فرآیند و بازمهندسی روال‌های اداری، اهمیت ویژه‌ای دارد پس از بررسی و تحقیق زیاد، مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه را برای ارائه خدمات مناسب و توانمند دیدیم و استقرار و راه‌اندازی سیستم مکاتبات دیدگاه را در دستور کار قرار دادیم.
مهندس مطلبی خاطرنشان کرد: ارزیابی من از نرم‌افزار دیدگاه به تجربه چندین ساله‌ام در سازمان‌های مختلف و به سالهایی که در وزارت ارشاد و مسئول رنکینگ اتوماسیون اداری بودم، بازمی‌گردد. آن زمان، نرم‌افزار دیدگاه بین 5 نرم‌افزار برتر، قرار داشت.
وی با بیان اینکه مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه در چند سال اخیر پیشرفت خوبی داشته، گفت: در حوزه چند دبیرخانه‌‌ای به جرات می‌توان گفت که این مجموعه، حرف اول را می‌زند.
به گفته وی، با امکان سینک سرور دیدگاه، فرآیندهای اداری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تسریع شده و ارتباط خوب و مستمر مرکز با سایر ادارات استانی در بستری امن، برقرار است.

ارتقای فرهنگ سازمانی برای توسعه سیستم‌ها
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری درباره چگونگی ارتقای فرهنگ سازمانی برای مکانیزه کردن امور اداری تاکید کرد: چالش‌هایی در حوزه کارکنان و عدم استقبال آنها از تغییر نرم‌افزار داشتیم که خوشبختانه به سرعت برطرف شدند.
وی اضافه کرد: در اواخر دهه هفتاد و یا هشتاد، چالش اصلی نرم‌افزاری در سازمانها نگرانی از شفافیت بیش از حد اطلاعات، خارج از چارچوب‌های امنیتی و همچنین تصور بیکاری نیروی انسانی درصورت مکانیزه کردن امور بود؛ درحالیکه توسعه نرم‌افزارهای سازمان‌ها امنیت شغلی افراد را مخدوش نمی‌کردند و این فرض، اشتباه بود.
به گفته وی، از اواخر دهه 80 همه سازمان‌ها دائما به دنبال توسعه سیستم‌های نوین الکترونیکی هستند و مقاومتی در برابر آن وجود ندارد.
مهندس مطلبی، اولین اقدام برای مکانیزه کردن فرآیندهای موردنظر در سازمان میراث فرهنگی را تشریح فرآیند و گردش کار برای تیم‌ها و مدیران دانست و گفت: معتقدیم علاوه بر نیازهای آموزشی اولیه باید همه کارکنان برای بهر‌ه‌گیری از کلیه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نرم‌افزار آموزش به صورت مداوم ببینند تا نسبت به ابزارهای مختلف آن، آگاهی کامل داشته باشند.
وی افزود: خوشبختانه چارگون در حوزه آموزش، امکانات مختلفی را برای مشتریان پیش‌بینی می‌کند؛ اما معتقدم کارکرد فرآیندی سیستم‌ها در دیدگاه باید به سرعت صورت بگیرد.

ایجاد زیرساخت‌های امنیتی و سخت‌افزاری
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: ارتباط بین ادارات استانی و سازمان مرکزی از ابتدا توسط سینک سرور دیدگاه برای ما فعال شد.
وی ادامه داد: به دلیل اهمیت کارکرد این سرویس تلاش کردیم تا در بخش زیرساختی با وجود کمبود اعتبارات، تجهیزات اولیه و مورد نیاز برای مکاتبات اداری استان‌ها را فراهم کنیم به طوریکه در حال حاضر برخی از سامانه‌ها انحصارا در ستاد مرکزی فعالند و استانها صرفا کاربر آن هستند؛ اما در چندین سامانه دیگر از جمله سامانه اتوماسیون اداری دیدگاه‌، استان‌ها متولی کارند و سخت‌افزارهای لازم برای آنها نیز فراهم شده است.
مطلبی تصریح کرد: یکی از محاسن مجموعه دیدگاه این است که بهره‌برداری از آن منوط به ایجاد سخت‌افزارهای پیچیده نیست و قوی بودن سرور برای بهره‌برداری از کارایی بالای آن، تنها شرط کافی و لازم است.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

موفق در ارائه خدمات شناسنامه‌دار
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری در ادامه سخنانش به طراحی فرآیندهای جدید،‌ ترمیم برخی فرآیندهای قدیمی‌تر و همچنین ترمیم بخشی از امور که توسط سیستم دیدگاه پوشش داده می‌شوند، اشاره کرد.
مهندس مطلبی گفت: بازبینی مجدد روی روال‌ها و فرایندها منجر به این شد که 2 سامانه جامع حقوقی املاک و سیستم جامع اموال منقول فرهنگی را به دیدگاه متصل می‌کنیم که با یک وب سرویس بتوانند با هم مرتبط باشند. این 2 سامانه از سیستم‌های اصلی سازمان هستند که همه اطلاعات اموال فرهنگی کشور و دارایی‌های سازمان را در خود جای داده‌اند.
به گفته وی، در مرحله بعد قرار است نرم‌افزارهای دیدگاه در بسترهای ایجاد شده این 2 سامانه اطلاعاتی، ارتباط بین ۱۷ دستگاه دولتی با یکدیگر را برقرارکنند و مکاتبات بین آنها را پوشش دهند.
وی خاطرنشان کرد: از طریق سامانه جامع حقوقی املاک، مکاتبات فراوان درون سازمانی با ادارات استانی و سایر نهادها مانند دیوان عدالت اداری، قوه قضاییه، محاکم و دادگستری‌ها و … در طول روز انجام می‌شود؛ ضمن اینکه براساس اعلام معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد، استعلام از سازمان میراث فرهنگی، پیش‌نیاز صدور بیش از ۱۸۰ مجوز در کشورست این امر نشان می‌دهد گسترش خدمات الکترونیک سازمان از طریق دیدگاه، سرمنشا تحول در نظام اداری کشور خواهد بود.

گسترش خدمات الکترونیک از طریق دیدگاه
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری به الزام دستگاه‌های دولتی برای ارائه خدمات شناسنامه‌دار به مردم اشاره کرد و گفت: ۱۸خدمت در سازمان میراث فرهنگی شناسنامه‌دار شده است که در حال حاضر11 خدمت از به صورت مکانیزه به ارباب رجوع، ارائه می‌شوند.
وی ادامه داد: ایجاد بانک اطلاعاتی صنایع دستی کشور، سامانه‌ صدورمجوزهای سه گانه صنایع دستی و همچنین سامانه صدور مجوز (بند ب) به دفاتر خدمات مسافرتی که بر روی دیدگاه مستقرند، نمونه‌ای از این خدمات است.
مهندس مطلبی اضافه کرد: راه‌اندازی اتوماسیون اداری دیدگاه، علاوه بر ایجاد مزایای جدی در زمینه منابع مانند هزینه و زمان و نیروی انسانی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های مهم ارتباطی مانند سینک سرور، جایگاه خوبی را در بین بازار و به ویژه در سازمانهای دولتی به دست آورده است.
وی تصریح کرد: سیستم مکاتبات دیدگاه با وجود سرویس سینک و ارتباط شبانه‌روزی به ابزار اصلی و کارآمد در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تبدیل شده که این امر بهره وری و کارآمدی بیشتری را به همراه داشته است.
وی تاکید کرد: کاهش ارسال هزینه نامه‌ها، سرعت ارسال آنها و جلوگیری از هدررفت زمان رسیدگی به محتوای نامه‌ها، چرخه پیگیری امور اداری و حقوقی را بسیار آسان و سریع کرده است.
به گفته مهندس مطلبی،‌ تسریع مراودات و نامه‌‌نگاری‌ها و امکان پیگیری آنها ارزش افزوده مهمی است که نرم‌افزار دیدگاه در سازمان میراث فرهنگی ایجاد کرده و ارباب رجوع می‌تواند مسیر طی شده نامه خود را از طریق درخت پیگیری در در سازمان، دنبال کند.

دیدگاه همراه؛ ابزار کارآمد مدیران میراث فرهنگی
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری با بایان اینکه دوره سیستم‌های دسکتاپ و ویندوزی به سر آمده، گفت: به زودی همه امور را باید روی بستر موبایل دنبال کنیم که چارگون توانسته است در زمینه تولید این محصولات پیشرو باشد.
وی اضافه کرد: دیدگاه همراه، محصولی منحصر به فرد از سوی چارگون است که در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در سطح مدیران ارشد نفوذ خوبی داشته؛ به طوریکه تقاضا برای افزایش تعداد کاربران آن، بیشتر شده است.
مهندس مطلبی یادآورشد: شخصا از این ابزار به راحتی و در هر زمانی مثل ماموریت‌های داخلی و خارجی و حتی در راه منزل استفاده و به نامه‌های روزانه رسیدگی می‌کنم. سایر مدیران و معاونین سازمان نیز به راحتی حتی در روزهای تعطیل، وارد سیستم می‌شوند، کارتابل خود را مرتب و از انباشتگی نامه‌های اداری جلوگیری می‌کنند.
به گفته وی، استقبال مدیران ارشد و میانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از نرم‌افزار دیدگاه همراه نشان می‌دهد این سیستم یکی از موفق‌ترین محصولات چارگون است که توانسته با طراحی آسان مورد استفاده افراد مختلف حتی افراد غیرفنی، قرار بگیرد.

پشتیبانی مسئولانه؛ رمز موفقیت دیدگاه‌
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: مزایای مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه نسبت به سیستم‌های مشابه بازار، بسیار زیاد و قابل توجه است.
وی ارائه پشتیبانی خوب و مسئولانه به مشتریان را یکی از مصادیق موفقیت چارگون دانست و گفت: معتقدم برای افزایش کارآیی سیستم‌های دیدگاه و حفظ روند موفق موجود، ارائه آموزش‌های تخصصی و خدمات بازآموزی برای کاربران می‌تواند در اولویت چارگون قرار بگیرد؛ ضمن اینکه در بخش توسعه‌ای نیز ارائه خدماتی برای اتصال سامانه‌های دولتی با یکدیگر، موجب خلق ارزش افزوده بیشتر دیدگاه در بخش دولتی خواهد شد.

مطالب مرتبط

پنجره‌ای نو برای ارتباط با چارگون
پنجره‌ای نو برای ارتباط با چارگون

ایجاد بلاگ برای چارگون به معنی ایجاد روش نوین ارتباطی علاوه بر روشهای موجود قبلی است. با ایجاد این بلاگ ... ادامه مطلب »

«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا
«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا

مجموعه نرم‌افزاری «دیدگاه»، در دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا به عنوان نرم‌افزار برتر شناخته شد. در این جشنواره که در تاریخ 17 ... ادامه مطلب »

استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه
استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه

با راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری شرکت چارگون در دانشگاه ارومیه، روابط‌عمومیِ این دانشگاه با درج این خبر، ورود این نرم‌افزار ... ادامه مطلب »

سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم
برگزاری سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم

شرکت چارگون با دعوت و همکاری دانشگاه سراسری قم، سمیناری تحت عنوان «مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار ... ادامه مطلب »

حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک
حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک

ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک، به همت دبیرخانه این همایش و مجله مدیریت ارتباطات در روز 31 اردیبهشت ماه در ... ادامه مطلب »

استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون
استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون

نخستین گردهمایی سالانه شرکت چارگون، با حضور نمایندگان سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه برگزار شد. این ... ادامه مطلب »

تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه
تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه

شرکت خدمات مشتریان چارگون، برای پاسخگویی سریع و متعهدانه به مشتریان مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه، در لحظه ثبت موارد پشتیبانی، با اختصاص و اعلام کد رهگیری، امکان ... ادامه مطلب »

«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات
«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات

با تاسیس بخش جدیدی تحت عنوان «صدای شما» در سایت رسمی شرکت چارگون، امکان ارسال مستقیم بازخوردها، نظرات، انتقادات و ... ادامه مطلب »

تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون
تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون

گروه خيريه شرکت چارگون، با اهداف خیر‌خواهانه و با محوریت یاری رساندن به افراد نیازمند، فعاليت خود را آغاز كرد. ... ادامه مطلب »

جستجوی مطالب بیشتر

هیچ دیدگاهی ارسال نشده‌است!

در بحث پیرامون این مطلب شرکت کنید!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.