پروژه استقرار «مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه» در دانشگاه صنعتی همدان با نصب و استقرار مکاتبات و سرویس فکس با موفقیت به پایان رسید. دانشگاه صنعتی همدان بنا بر نیاز به استفاده از سیستم مکاتبات به صورت تحت وب در سطح ساختمان مرکزی تصمیم به خریداری مجموعه نرم‌افزار سازمانی گرفت و با بررسی ویژگی‌های مختلف نرم‌افزارهای سازمانی و با توجه به ارائه راهکارهای مبتنی بر وب شرکت چارگون اقدام به خرید نرم‌افزارهای یادشده نمود.هم‌اکنون، این سیستم‌ها در ساختمان مرکزی راه‌اندازی شده که از منافع ایجادشده در این سازمان به واسطه راه‌اندازی نرم‌افزارهای یادشده، می‌توان به استفاده از سیستم مکاتبات به صورت Paperless و تحت وب اشاره کرد.

دانشگاه صنعتی همدان در مرداد ۱۳۸۳ با دستور ریاست جمهوری به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، موافقت اولیه با تأسیس این دانشگاه به عمل آمد و در دی ماه همان سال وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با پیشنهاد تأسیس دانشکده‌های مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر و آی‌تی، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی شیمی و مهندسی معدن موافقت نمود. همچنین این دانشگاه به ارائه رشته‌های رباتیک و مهندسی پزشکی نیز می‌پردازد. ساختمان این دانشگاه در نزدیکی دانشگاه بوعلی و پارک مردم (لوناپارک) و جنب بیمارستان بوعلی بنا شده است و دارای یک ساختمان ۶ طبقه است. این دانشگاه در سال تحصیلی ۹۱-۹۲ اقدام به جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های مهندسی برق-کنترل، مهندسی مواد و مهندسی معدن نموده است. عملیات احداث ساختمان دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه، که محل آن واقع در نزدیکی خود دانشگاه است، در حال انجام بوده و پیش‌بینی می‌شود در اواخر سال ۱۳۹۳ به بهره‌برداری برسد.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

دانشگاه صنعتی همدان با هدف تربیت و تأمین بخشی از نیروهای متخصص مورد نیاز میهن اسلامی فعالیت‌های علمی- آموزشی و پژوهشی خود را آغاز نموده و به عنوان یکی از مراکز آموزش عالی درحال‌توسعه در غرب کشور محسوب می‌شود. این دانشگاه در حال حاضر در نه رشته کارشناسی؛ برق (کنترل، الکترونیک)، کامپیوتر (سخت‌افزار و فناوری اطلاعات)، مهندسی روباتیک، مهندسی مواد (استخراج)، مهندسی شیمی، مهندسی پزشکی (بیوالکتریک)، مهندسی معدن (استخراج معدن) و هفت رشته کارشناسی ارشد مهندسی برق (کنترل)، مهندسی برق (قدرت)، مهندسی برق (الکترونیک)، مهندسی مواد (استخراج)، مهندسی مواد (شناسایی و انتخاب مواد)، مهندسی معدن (استخراج معدن) و مهندسی شیمی دانشجو می‌پذیرد.

بر اساس سیاست‌های راهبردی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و چشم‌انداز 20 ساله و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش مستمر در راستای ایجاد و توسعه رشته‌های موردنیاز کشور در مقاطع کارشناسی و دوره‌های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) و تجهیز آزمایشگاه‌های آموزشی و تحقیقاتی جزء اهداف راهبردی این دانشگاه است.

اشتراک گذاری :