پرش به محتوای اصلی

یکپارچگی نرم‌افزارهای مدیریت منابع انسانی دیدگاه، عملکرد جزیره‌ای در دانشگاه پیام نور را خاتمه داد

مدیرکل امور اداری دانشگاه پیام نور معتقد است: یکپارچگی نرم‌افزارهای مدیریت منابع انسانی دیدگاه به بهبود ساختار مالی و اداری و حذف عملکرد جزیره‌ای واحدهای دانشگاه، منجر شده است.


محمدحاجی محمدعلی با اشاره به وجود 480 مرکز دانشگاه پیام نور در سراسر کشور گفت: 470 هزار دانشجوی فعال، 13 هزار کارمند رسمی، قراردادی و پیمانکاری، 4 هزار عضو هیات علمی و … ساختاری بزرگ، حجیم و متنوع را در مدیریت منابع انسانی و امور اداری برای دانشگاه پیام، رقم زده که نیازمند تغییرات ساختاری است.

وی ادامه داد: نرم‌افزارهای مدیریت منابع انسانی دیدگاه‌،‌ اصلاح و تغییر سیستم جامع اداری و مالی دانشگاه پیام نور را با کیفیتی متمایز پیاده‌سازی کرد‌؛ به طوریکه در بهبود این ساختار، استقرار نرم‌افزارها با برگزاری دوره‌های آموزشی و بهره‌برداری همزمان از سیستم‌ها همراه بوده‌است؛ از این جهت فکر می‌کنم پروژه پیام نور، وجه تمایز جدی با سایر پروژه‌ها دارد.
مدیرکل امور اداری دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: در این پروژه به ادمین‌های سیستم‌های دیدگاه، ظرفیت‌ها و امکاناتی داده شده که بتوانند تغییرات پست‌های شغلی در رسته‌ها و طیف‌های مختلف را به راحتی اعمال کنند‌ و نیازی به کمک خواستن از  کارشناسان چارگون و … نباشد. با این قابلیت‌ می‌توانیم احکام افزایش حقوق سالانه و حق عضویت گروه‌های کاری و … را به صورت یکپارچه صادر و با یک فرمان واحد، احکام تغییرات شغلی، نیروهای رسمی و قراردادی را اعمال کنیم.

محمد حاجی محمدعلی ادامه داد: نرم‌افزارهای مدیریت منابع انسانی دیدگاه‌ در زیر سیستم‌های رفاه، بیمه مکمل‌، تشکیلات سازمانی، پرسنلی، حضور و غیاب، حقوق و دستمزد و صدور احکام در دانشگاه پیام نور عملیاتی شده‌اند. یکپارچگی این سیستم‌ها فرآیندهای دانشگاه را از حالت آزمون و خطا، خارج کرده‌اند؛ مثلا اگر کارمندی درخواست وام داشته باشد، سیستم به طور مکانیزه میزان حداقل حقوق و دریافتی او و امکان بازپرداخت اقساط را بررسی می‌کند و اگر مشمول شرایط لازم نباشد، این درخواست را به گردش نمی‌اندازد. به این ترتیب بسیاری از کارهای موازی و زمان بر از واحدهای مختلف حذف شده‌اند.
وی همچنین به ارائه خدمات بیمه تکمیلی به حدود 40 هزار نفر در دانشگاه (با احتساب اعضای تحت تکفل) اشاره کرد و افزود: با پیاده‌سازی نرم‌افزار بیمه تکمیلی دیدگاه،تغییرات اعمال شده به کمتر از 10 درصد رسید و با بیشترین دقت و سرعت اجرایی شدند.

مدیرکل امور اداری دانشگاه پیام نور همچنین از کارکرد بهینه سیستهای پرسنلی و حضورو غیاب و حقوق و دستمزد دیدگاه در این دانشگاه خبر داد و گفت: پیش از استقرار نرم‌افزارهای مدیریت منابع انسانی دیدگاه‌، مشکلات زیادی در حوزه کارگزینی و صدور احکام داشتیم چون سیستم‌ها بستر یکپارچه نداشتند و به صورت جزیره‌ای کار می‌کردند. این نقص کارکردی، موجب میشد تا انتقال اطلاعات ثبتی در هر سیستم با سی‌ ‌دی و با عملیات دستی صورت بگیرد که بسیار زمانبر بود و ضریب امنیت و دقت را کاهش می‌داد.

وی ادامه داد: مجموعه این مشکلات، بکارگیری سیستم‌های یکپارچه را برای ما ضروری کرده بود که خوشبختانه، نرم‌افزارهای مدیریت منابع انسانی دیدگاه‌ این ویژگی را داشت و با همکاری دوسویه بین دانشگاه و چارگون و استقرار نیروی ثابت در دانشگاه، ‌انتقال اطلاعات و بهینه‌سازی فرآیند به خوبی انجام شد.
حاجی محمدعلی درباره کارکرد سیستم حقوق و دستمزد دیدگاه نیز تاکید کرد: با بکارگیری این سیستم امسال افزایش حقوق‌ها را با وجود تنوع نظام‌های حقوقی و افزایش ضرایب حقوق‌ها در طیف‌ها و گروه‌های مختلف به راحتی و با کمترین مشکل انجام دادیم.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

 

درخواست دموی سیستم جامع مدیریت منابع انسانی دیدگاه

فرم درخواست دموی نرم‌افزارهای دیدگاه

 

وی، ثبت وقایع اداری با تاریخ در نرم‌افزار‌های دیدگاه را قابلیتی بزرگ و کارآمد دانست و گفت: ثبت اتوماتیک احکام با تاریخ اجرا، مراجعه ما به مستندات گذشته را حذف کرده و شفافیت کاملی را به پرسنل اعطا کرده است. همکاران ما با بهره‌برداری از نرم‌افزارهای دیدگاه به محاسبات اعمال شده در پرونده شغلی خود کاملا اشراف دارند و نسبت به جزییات اداری و حقوقی خودشان‌ آگاهند. همخوانی صدور احکام نیز در این نرم‌افزار با سیستم تشکیلات سازمانی و اعمال همزمان تغییرات در رسته‌ها‌ی شغلی از خدماتی است که با سیستم‌های دیدگاه به طور اتوماتیک و بدون فوت وقت اجرایی می‌شوند. ارائه مجموع این خدمات، افزایش رضایتمندی کارکنان را به همراه داشته است.
مدیرکل امور اداری دانشگاه پیام نور با بیان اینکه چارگون و محصولات دیدگاه را می‌توان با کلماتی مانند سرعت، دقت و یکپارچه‌سازی تعریف کرد، افزود: ‌بکارگیری نرم‌افزارهای دیدگاه علاوه بر یکپارچگی، ضریب خطاها را کاهش داده‌اند. سرعت، بهره‌وری و انجام چندین کار را همزمان را عملی کرده‌اند.
به گفته وی، مجموع این عملکرد بهینه، حاصل تعامل نزدیک کادر پشتیبانی و تولید نرم‌افزار چارگون و کارشناسان ما در دانشگاه پیام نور و شناسایی دقیق نیارهای مشتری، بوده که تجربه موفقی را برای هر دو طرف رقم زده است.

مطالب مرتبط

«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا
«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا

مجموعه نرم‌افزاری «دیدگاه»، در دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا به عنوان نرم‌افزار برتر شناخته شد. در این جشنواره که در تاریخ 17 ... ادامه مطلب »

استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه
استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه

با راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری شرکت چارگون در دانشگاه ارومیه، روابط‌عمومیِ این دانشگاه با درج این خبر، ورود این نرم‌افزار ... ادامه مطلب »

سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم
برگزاری سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم

شرکت چارگون با دعوت و همکاری دانشگاه سراسری قم، سمیناری تحت عنوان «مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار ... ادامه مطلب »

حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک
حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک

ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک، به همت دبیرخانه این همایش و مجله مدیریت ارتباطات در روز 31 اردیبهشت ماه در ... ادامه مطلب »

استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون
استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون

نخستین گردهمایی سالانه شرکت چارگون، با حضور نمایندگان سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه برگزار شد. این ... ادامه مطلب »

تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه
تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه

شرکت خدمات مشتریان چارگون، برای پاسخگویی سریع و متعهدانه به مشتریان مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه، در لحظه ثبت موارد پشتیبانی، با اختصاص و اعلام کد رهگیری، امکان ... ادامه مطلب »

«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات
«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات

با تاسیس بخش جدیدی تحت عنوان «صدای شما» در سایت رسمی شرکت چارگون، امکان ارسال مستقیم بازخوردها، نظرات، انتقادات و ... ادامه مطلب »

تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون
تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون

گروه خيريه شرکت چارگون، با اهداف خیر‌خواهانه و با محوریت یاری رساندن به افراد نیازمند، فعاليت خود را آغاز كرد. ... ادامه مطلب »

روابط عمومی الکترونیک معلولی از دنیای فناوری اطلاعات
روابط عمومی الکترونیک معلولی از دنیای فناوری اطلاعات

پیدایش و توسعه تکنولوژ‌ی‌های مختلف اطلاعاتی و ارتباطی، باعث ایجاد تحولات عمیق و محسوسی در زندگی افراد از اقشار مختلف ... ادامه مطلب »

جستجوی مطالب بیشتر

هیچ دیدگاهی ارسال نشده‌است!

در بحث پیرامون این مطلب شرکت کنید!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.