پرش به محتوای اصلی

مزیت یکپارچگی نرم افزار حضور و غیاب با نرم افزار حقوق و دستمزد

نرم افزار سازمانی

مزیت یکپارچگی نرم افزار حضور و غیاب با نرم‌افزار حقوق و دستمزد در سیستم جامع مدیریت منابع انسانی در سرعت و دقت انجام محاسبات دیده می‌شود. نرم افزار حضور و غیاب در صورتی که امکان اتصال اتوماتیک با سایر سیستم‌های حوزه منابع انسانی را داشته باشد، محاسبات حقوق و دستمزد کارکنان را تسهیل می‌کند. مدیریت حضور غیاب کارکنان به بهره‌وری کلی سازمان شما وابسته است. نداشتن سوابق مناسب از چنین پارامترهایی منجر به دریافت کمتر یا اضافه دستمزد کارکنان می‌شود. این امر ممکن است نارضایتی کارکنان را به همراه داشته باشد که در مجموع بر روحیه آن‌ها تأثیر می‌گذارد. هنگام صحبت در مورد حضور و غیاب نیروی کار، منظم بودن و وقت‌شناسی دو ویژگی حیاتی هستند. حضور و غیاب به پارامترهای مختلفی مانند زمان کاری، ساعات استراحت، بازه‌های شناوری، غیبت، شیفت‌های تعیین شده، اضافه‌کاری و موارد دیگر بستگی دارد. در این مقاله مزایای یکپارچگی نرم افزار حضور و غیاب با نرم‌افزار حقوق و دستمزد در سازمان را بررسی می‌کنیم.

فرآیندهای دستی محاسبه حضور و غیاب زمان‌بر است و اغلب منجر به نتایج نادرست می‌شود. افزایش دقت در اثر اتوماتیک کردن محاسبات حقوق و مزایا موجب افزایش بهره‌وری سازمان با استفاده از سیستم جامع مدیریت منابع انسانی می‌شود. این سیستم‌ها که حضور و غیاب کارکنان را به صورت خودکار از دستگاه‌های حضور و غیاب دریافت می‌کنند، فرایندهای منابع انسانی را کارآمدتر کرده‌اند. ثبت اطلاعات ورود و خروج کارکنان به روش‌های متنوعی انجام می‌شود و امروزه اکثر سازمان‌ها یک سیستم حضور و غیاب بیومتریک را برای ساده کردن حضور و غیاب کارکنان اتخاذ کرده‌اند. در زمان انجام محسابات حقوق، فقط داده‌های حضور و غیاب کافی نیست. ادغام اطلاعات نرم افزار پرسنلی، نرم افزار حضور و غیاب و سیستم حقوق و دستمزد می‌تواند به معنای واقعی محاسبات پرداخت به کارکنان را مکانیزه کند.

انجام مکانیزه محاسبات حقوق و دستمزد

مطابق با قوانین شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف زمان حضور کارکنان در محل کار از پارامترهای مهم در نظام جبران خدمات و محاسبه حقوق به حساب می‌آید. پارامترهای حکمی کارکنان در یکپارچگی نرم افزار حضور و غیاب محاسبه نهایی پرداختی به افراد را مشخص می‌کند. به بیان دیگر داده‌های حضور و غیاب کارکنان از دستگاه حضور غیاب جمع‌آوری می‌شود و جدول کارکردهای ماهانه و دوره‌ای برای همه پرسنل تدوین می‌شود. این جدول‌های اطلاعات در سیستم یکپارچه منابع انسانی به نرم افزار حقوق و دستمزد ارسال می‌شود. محاسبات عددهای قابل پرداخت به افراد با استفاده از داده‌های سیستم‌های جانبی مثل نرم افزار وام و سیستم مدیریت مزایا در نرم‌افزار حقوق و دستمزد نهایی می‌شود. فیش حقوقی به عنوان خروجی نهایی این سیستم ثبت می‌شود. آخرین حلقه از چرخه محاسبات مکانیزه حقوق و دستمزد صدور سند اتوماتیک در سیستم حسابداری مالی است.

– اطلاعات حضور و غیاب متمرکز

پردازش حقوق و دستمزد کارکنانی که از راه دور و از مکان‌های مختلف کار می‌کنند، گاهی اوقات ثابت می‌کند که یک کار دشوار است. فقدان داده‌های متمرکز و دقیق برای پردازش حقوق و دستمزد یک مشکل رایج برای بخش منابع انسانی است. با یک سیستم خودکار حضور و غیاب متمرکز، می‌توان از اطلاعات دقیق در مورد داده‌های حضور و غیاب اطمینان حاصل کرد. هنگامی که سیستم حقوق و دستمزد شما با سیستم حضور و غیاب همگام است، می‌توانید داده‌های دقیق را برای پردازش حقوق و دستمزد بازیابی کنید.

نرم‌افزار حضور و غیاب

– با کاغذبازی خداحافظی کنید

ادغام سیستم‌های حضور و غیاب خودکار با نرم‌افزار حقوق و دستمزد با جمع‌آوری داده‌های حضور و غیاب به صورت الکترونیکی در زمان صرفه‌جویی می‌کند. علاوه بر این، بدون شک کار اداری را به حداقل می‌رساند زیرا کل فرآیند یکپارچه‌سازی کاغذبازی خسته‌کننده را حذف می‌کند.

– نظارت و کنترل در زمان واقعی

ردیابی داده‌های حضور و غیاب نیروی کار می‌تواند برای هر سازمانی چالش‌برانگیز باشد. اما قدرت یکپارچه‌سازی به تجزیه و تحلیل ساعات کاری، الگوی غیبت، ایجاد شده در طول زمان و موارد دیگر تنها با یک کلیک، در زمان واقعی کمک می‌کند.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

– بسیار ایمن و قابل اعتماد

حقوق و دستمزد بر اساس داده‌های حضور و غیاب یک کارمند است. این داده‌ها توسط سوابق گرفته شده در دستگاه حضور و غیاب که در ورودی یا خروجی محل نصب شده است، تولید می‌شود. این پایانه‌های حضور و غیاب، اعتبارنامه‌های مجاز (اثر انگشت، کارت، صورت و غیره) کاربر را اسکن می‌کنند و آن‌ها را به یک کد شماره‌دار که مربوط به شناسه کارمند خاص است ترجمه می‌کنند. این باعث می‌شود که داده‌های حضور و غیاب 100٪ قابل اعتماد باشد و پردازش حقوق و دستمزد را به طور مؤثر ساده کند.

ادغام سیستم حضور غیاب با نرم‌افزارهای مختلف

ادغام خودکار زمان حضور و غیاب با نرم‌افزارهای مورد استفاده منابع انسانی که نیاز به ورود دستی اضافی داده‌های حضور و غیاب را از بین می‌برد. اطلاعات حضور و غیاب را می‌توان به راحتی و بدون دخالت دستی برای گزارش دقیق حقوق و دستمزد و مطابقت قانونی پردازش کرد.

مزایای ادغام سیستم حضور و غیاب با نرم‌افزار حقوق و دستمزد

– شفافیت بیشتر

اکثر سیستم‌های حضور و غیاب خودکار، یک پورتال سلف سرویس کارمند را برای کاربران ارائه می‌دهند تا تمام گزینه‌های حضور و غیاب و مرخصی خود را نظارت و مدیریت کنند. این به کارمندان اجازه می‌دهد تا شیفت‌ها، برنامه‌ها، حضور و غیاب، جزئیات مرخصی، درخواست مرخصی و موارد دیگر را مشاهده کنند.

– گزارش‌های آموزنده

گفته می‌شود که بهتر است به جای سرمایه‌گذاری روی چیزی که می‌خواهید، روی چیزی که نیاز دارید سرمایه‌گذاری کنید. هر سیستمی که انتخاب کنید، می‌توانید گزارش‌های دقیقی در مورد ساعات کار، غیبت، اضافه‌کاری، ساعات استراحت و غیره ایجاد کنید. هر گزارش سفارشی برای بخش، سازمان، کاربران منتخب و موارد دیگر نیز می‌تواند با داده‌های متمرکز تولید شود تا کار شما را ساده‌تر و سریع‌تر کند.

– پرداخت به‌موقع حقوق و دستمزد

پرداخت به‌موقع و دقیق نقش مشخصی در عملکرد کارکنان شما دارد. از آن‌جایی که داده‌های حضور و غیاب به صورت الکترونیکی در زمان واقعی منتقل می‌شود، فرآیند حقوق و دستمزد زمان‌بر و بدون خطا کمتر می‌شود. مدیریت حقوق و دستمزد با داده‌های دقیق حضور و غیاب، یک عملکرد ضروری منابع انسانی در هر سازمانی است، صرف نظر از مکان و اندازه آن. بدیهی است که به جزئیات هر رویداد کارکنان توجه دقیق داشته باشید و به طور یکپارچه آن را با نرم افزار حقوق و دستمزد ادغام کنید تا نتایج دقیق و قابل اعتمادی به دست آورید. به طور مشابه، برای افزایش امنیت سازمان شما، یکپارچه‌سازی کنترل دسترسی نیز می‌تواند انجام شود. ارائه چرخه کامل مدیریت منابع انسانی در مجموعه دیدگاه و اتصال سیستم حضور و غیاب به نرم‌افزار پرسنلی و حقوق و دستمزد، مزیت مهمی در سهولت و سرعت محاسبه حقوق کارکنان سازمان ایجاد می‌کند. ثبت درخواست‌ها توسط پرسنل از طریق سیستم و گردش آنها بر اساس سطوح دسترسی متفاوت و مطابق با چارت سازمانی به آسانی قابل پیاده‌سازی است.

امکانات نرم افزار حضور و غیاب دیدگاه

نرم ­افزار حضور و غیاب دیدگاه به عنوان نرم‌افزار کنترل تردد کارکنان در سازمان استفاده می‌شود و با ثبت اطلاعات کارکرد پرسنل و تهیه گزارشات ساعات حضور و غیاب کارکنان و ارسال خودکار این داده‌ها به نرم‌افزار حقوق و دستمزد دیدگاه، نقش مهمی در محاسبه حقوق کارکنان ایفا می‌کند. یکپارچگی نرم افزار حضور و غیاب با سایر سیستم های نرم افزار منابع انسانی دیدگاه قابلیت‌هایی مانند پشتیبانی از شیفت‌های کاری متنوع و مختلف مانند شیفت‌های شناوری و همچنین شیفت‌های چرخشی بیمارستانی را ایجاد می‌کند. برخی امکانات این سیستم عبارتند از:
  • ورود اطلاعات به‌صورت دستی و غیرمکانیزه در صورت عدم استفاده سازمان از دستگاه‌های کنترل ورود و خروج
  • پشتیبانی از انواع روش‌های برقراری ارتباط
  • درج فایل حاوی اطلاعات دستگاه کارت ساعت به‌صورت آفلاین
  • امکان تعریف محدودیت استخراج اطلاعات تردد پرسنل بر اساس دستگاه های کارت ساعت
  • تعریف فیلد تکمیلی، به همراه امکان تعیین ماهیت آن به عنوان فیلد محاسباتی یا فیلد غیرمحاسباتی
  • امکان تعریف گروه‌های ماموریت جهت تفکیک دسترسی پرسنل به انواع مأموریت

مطالب مرتبط

مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM)
عوامل موثر بر موفقیت مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM)

چه عواملی موجب می‌شوند موفقیت مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM) در روالی که برای پیاده‌سازی فرآیندهای مکانیزه انجام می‌شود، ... ادامه مطلب »

مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM)
اثرگذاری مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM) در خلق ارزش برای مشتریان

مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM) به ساماندهی و هماهنگی فعالیت‌های بین واحدهای مختلف می‌پردازد و اقداماتی را برای بهبود ... ادامه مطلب »

BPMN
هدف از مدلسازی فرایندهای کسب و کار با BPMN چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

مهم‌ترین عامل تعریف و طراحی فرآیندهای کسب و کار «مدلسازی» است که با استفاده از زبان و استاندارد BPMN به ... ادامه مطلب »

تجربه استفاده از DataStoreReference در زبان مدلسازی BPMN
تجربه استفاده از DataStoreReference در زبان مدلسازی BPMN

استفاده از DataStoreReference در زبان مدلسازی BPMN امکان ارتباط اطلاعاتی بین دو فرآیند مرتبط به هم را فراهم می‌کند. فرآیند نمونه ... ادامه مطلب »

BPMN چیست و تیم مدلسازی فرآیندهای کسب و کار چه نقش‌هایی دارد؟

BPMN مخفف عبارت Business Process Model & Notation است و به معنی مجموعه‌ای از علائم و اشکال گرافیکی برای مدل‌سازی ... ادامه مطلب »

Receive Task در BPMN
آموزش مفاهیم Send Task و Receive Task در BPMN

در ادامه مطالب مرتبط به آموزش BPMN به مرور Send Task و Receive Task در BPMN می‌پردازیم. در صورت نیاز به ... ادامه مطلب »

آموزش Embedded Subprocess و Call Activity در BPMN
آموزش Embedded Subprocess و Call Activity در BPMN

در این مطلب به آموزش BPMN به مرور Subprocess می‌پردازیم. Subprocess یا زیرفرآیند، فعالیت‌هایی هستند که با شکستن آن‌ها به ... ادامه مطلب »

Parallel Gateway
آموزش Gateway و Parallel Gateway در BPMN

در ادامه مطالب مرتبط به آموزش BPMN به مرور Parallel Gateway می‌پردازیم. [caption id="attachment_27583" align="aligncenter" width="700"] Parallel Gateway[/caption] Gateway از ... ادامه مطلب »

آموزش Exclusive Gateway در BPMN
آموزش Exclusive Gateway در BPMN

در ادامه مطالب مرتبط به آموزش BPMN به مرور Exclusive Gateway می‌پردازیم. در مطلب قبل به معرفی کلی درگاه‌ها پرداختیم ... ادامه مطلب »

جستجوی مطالب بیشتر

هیچ دیدگاهی ارسال نشده‌است!

در بحث پیرامون این مطلب شرکت کنید!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.