پرش به محتوای اصلی

همکاری چارگون و گروه باختر در تسهیل فرآیندهای مختلف

شرکت پتروشیمی باختر یک شرکت مادرتخصصی در زمینه ساخت و راه‌اندازی واحدهای پتروشیمی و به‌‌طور خاص واحدهایی با محصولات در زمینه پلی‌اتیلن است. در پی همکاری چارگون و این مجموعه، نرم‌افزارهای دیدگاه در گروه باختر پیاده‌سازی شد.

اهداف اصلی پتروشیمی باختر

  • تشویق و تسهیل امر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی جهت در طرح‌های پتروشیمی و سایر طرح‌ها و واحدهای تولیدی
  • مدیریت و نظارت بر طرح‌های در دست اجرا
  • مدیریت و نظارت بر واحدهای تولیدی در دوران بهره‌برداری
  • مشارکت با بخش خصوصی فعال داخلی و خارجی در جهت ایجاد و راه‌اندازی واحدهای تولیدی در بخش صنایع پایین‌دستی
  • جذب تکنولوژی‌های روز دنیا

پیاده‌سازی نرم‌افزار مکاتبات در پتروشیمی باختر

شرکت‌های تابعه هلدینگ باختر شامل پتروشیمی کاویان، پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی کردستان، پتروشیمی لرستان، پتروشیمی مهاباد، پتروشیمی میاندوآب، پویاپژوهش باختر، پارس گلایکول، آرین متانول، رایان پلیمر، کیمیا صنعت مبنا، بازرگان کالای باختر، پترو پالایش مکران، کشت و صنعت مکران، مدیریت و توصعه صنعت باختر، پتروشیمی اندیمشک، پویا ترابر پیشتاز و آریا پلاست سنندج مستقر در 7 شهر است که در هنگام راه‌اندازی نرم‌افزار مکاتبات در تمام این شهرها کارشناسان استقرار چارگون حضور داشتند و طی حضور آن‌ها آموزش و رفع اشکال کاربران و بهینه‌سازی روال‌ها انجام شده است.

استقرار نرم‌افزارهای مختلف دیدگاه در این سازمان

از زمان شروع پروژه تاکنون در نرم‌افزار مکاتبات ورود اطلاعات، آموزش، راه‌اندازی و رفع اشکال کاربران و تعیین روال‌های مکاتباتی واحدها انجام شده است و در هفته‌های آتی نرم افزار اتوماسیون اداری و زیرمجموعه‌های آن نرم‌افزار کارها، نرم‌افزار جلسات و نرم‌افزار اسناد راه‌اندازی خواهند شد. همچنین در خصوص نرم‌افزار BPMS تحلیل فرآیندها انجام شده است و فرآیندهای منتخب در حال پیاده‌سازی هستند و درنهایت 6500 پرسنل از این مجموعه به کاربران نرم‌افزار دیدگاه اضافه شدند.

مزایای پیاده‌سازی فرآیندهای مختلف در این مجموعه

قبل از همکاری چارگون با گروه باختر، این مجموعه از نرم‌افزارهایی استفاده می‌کردند که کاربران به دلیل کندی فراوان دچار مشکلات زیادی بودند. همچنین قسمت جست‌وجو در نرم‌افزارشان ناکارآمد بود و به صورت سلیقه‌ای و نه چندان سیستمی با یکدیگر مکاتبه داشتند.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

از طرفی به دلیل اینکه کاربران بسیاری دسترسی‌های نامتعارف مانند ویرایش نامه پس از امضا و شماره را داشتند، اعتبار نامه‌نگاری تحت تأثیر این موضوع بود. مدیران با نرم‌افزار کار نمی‌کردند و مسئولین دفاتر از یوزر آن‌ها استفاده می‌کردند.

فرایندهای جامع دیدگاه از دوباره‌کاری و تکرار فرایندها در واحدهای مربوطه جلوگیری می‌کند. ضمن کاهش حجم مکاتبات، موجب تسریع فرآیندها و کاهش خطای انسانی می‌شود. نرم‌افزار مکاتبات اداری دیدگاه با ارائه مفاهیم جدیدی مانند پیش‌نویس الکترونیک، مفهوم نامه داخلی و شیوه‌های الکترونیک پیگیری، عملکرد سازمان را بهبود می‌بخشد. از این طریق موجب ارتقای بهره‌وری می‌شود. کاهش هزینه‌ها و حذف کاغذ از چرخه امور اداری سازمان‌ها در کنار افزایش رضایت ذینفعان سیستم، بخش دیگری از مزایای این نرم‌افزار است. نرم‌افزارهای دیدگاه در گروه باختر منجر به تسهیل روند‌های این مجموعه شده است.

فرآیندهای در حال اجرا

حامد دولت‌آبادی مدیر پروژه چارگون درباره ابعاد این پروژه توضیحاتی به این صورت ارائه داد: “در حال حاضر مکاتبات عملیاتی با حدود 500 نامه در روز و نزدیک به 4500 کاربر درگیر از 18 مجموعه در سراسر ایران هستند و جدا از مکاتبات در حال پشبرد جلسات و کارها و اسناد و در انتها فکس و ایمیل خواهیم بود و 10 فرایند کلیدی سازمان در حال پیاده‌سازی و تست هستند.”

چارگون با استفاده از سیستم‌های یکپارچه و جامع دیدگاه با اصلاح دسترسی‌ها، در اختیار گذاشتن دیدگاه همراه به مدیران، ساماندهی چارت سازمانی اجرایی، با در نظر گرفتن چارت مصوب، جایگزین کردن روال‌های استاندارد در نامه‌نگاری و همچنین سرعت بخشیدن به انجام امور اداری موجب پیشرفت اصولی کارها در این مجموعه شده است.

مطالب مرتبط

«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا
«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا

مجموعه نرم‌افزاری «دیدگاه»، در دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا به عنوان نرم‌افزار برتر شناخته شد. در این جشنواره که در تاریخ 17 ... ادامه مطلب »

استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه
استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه

با راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری شرکت چارگون در دانشگاه ارومیه، روابط‌عمومیِ این دانشگاه با درج این خبر، ورود این نرم‌افزار ... ادامه مطلب »

سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم
برگزاری سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم

شرکت چارگون با دعوت و همکاری دانشگاه سراسری قم، سمیناری تحت عنوان «مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار ... ادامه مطلب »

حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک
حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک

ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک، به همت دبیرخانه این همایش و مجله مدیریت ارتباطات در روز 31 اردیبهشت ماه در ... ادامه مطلب »

استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون
استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون

نخستین گردهمایی سالانه شرکت چارگون، با حضور نمایندگان سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه برگزار شد. این ... ادامه مطلب »

تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه
تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه

شرکت خدمات مشتریان چارگون، برای پاسخگویی سریع و متعهدانه به مشتریان مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه، در لحظه ثبت موارد پشتیبانی، با اختصاص و اعلام کد رهگیری، امکان ... ادامه مطلب »

«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات
«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات

با تاسیس بخش جدیدی تحت عنوان «صدای شما» در سایت رسمی شرکت چارگون، امکان ارسال مستقیم بازخوردها، نظرات، انتقادات و ... ادامه مطلب »

تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون
تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون

گروه خيريه شرکت چارگون، با اهداف خیر‌خواهانه و با محوریت یاری رساندن به افراد نیازمند، فعاليت خود را آغاز كرد. ... ادامه مطلب »

حضور شرکت چارگون در هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی
حضور شرکت چارگون در هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی

مقاله ارسالی توسط روزبه بهرامی، رییس واحد راه‌اندازی منابع انسانی شرکت چارگون، به هفتمین کنفرانس توسعه منابع‌ انسانی، در میان ... ادامه مطلب »

جستجوی مطالب بیشتر

هیچ دیدگاهی ارسال نشده‌است!

در بحث پیرامون این مطلب شرکت کنید!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.