پرش به محتوای اصلی

مدیر مالی شرکت شقایق از تجربه استقرار نرم‌افزارهای یکپارچه مدیریت منابع انسانی دیدگاه می‌گوید

مدیر مالی شرکت شقایق از تجربه استقرار نرم‌افزارهای یکپارچه مدیریت منابع انسانی دیدگاه می‌گوید

سعید مینایی- مدیر مالی شرکت نرم‌افزاری شقایق با اشاره به تجربه همکاری با چارگون گفت: یکپارچگی و قابلیت اختصاصی‌سازی فرآیندها در نرم‌افزارهای دیدگاه، کم‌نظیر است.

 تجربه استقرار نرم‌افزارهای یکپارچه مدیریت منابع انسانی دیدگاه
تجربه استقرار نرم‌افزارهای یکپارچه مدیریت منابع انسانی دیدگاه

همکاری چارگون و شرکت نرم‌افزاری شقایق و استقرار نرم‌افزارهای یکپارچه مدیریت منابع انسانی دیدگاه در حوزه حقوق و دستمزد و پرسنلی و مدیریت فرآیندها آغاز شد. این پروژه با توجه به پیچیدگی‌های مورد نیاز این شرکت در محاسبه کارکردهای پرسنل سازمانی، قراردادی و شرکتی و صدور اسناد و گزارش‌های آماری و جامع، ‌پروژه منحصر به فردی در حوزه کاربری نرم‌افزارهای سازمانی دیدگاه و اختصاصی‌‌سازی  فرآیندهای سازمان‌های مشتری به شمار می‌آید. مشروح جزییات اجرای این پروژه را در گفت‌وگو با سعید مینایی – مدیر مالی شرکت نرم‌افزاری شقایق می‌خوانید:

چارگون مسلط به نیازهای مشتری
مینایی درباره شرکت مهندسی نرم‌افزاری شقایق گفت: این شرکت از جمله اجزای تشکیل دهنده هلدینگ بانک ملت است که در حوزه آی‌تی و بانکداری اینترنتی فعالیت می‌کند‌. حوزه کاری شرکت به طور تخصصی پشتیبانی از سیستم‌های بانکی است و از ایجاد مرکز ارتباط بانک، پروژه مدیریت حسابهای بانکی و راه‌اندازی باشگاه مشتریان بانک ملت به عنوان نمونه‌ای از سوابق کاری‌مان میتوانم نام ببرم.
مدیر مالی شرکت نرم‌افزاری شقایق به فعالیت 300 نفر در این شرکت اشاره کرد و گفت: ما شرکتی پروژه محور  هستیم که با افراد حقوقی و یا حقیقی مختلفی کار می‌کنیم. پیچیدگی‌های محاسبه حقوق و دستمزد پرسنل و ثبت کارکردهای آنها مهمترین دلیلی بود که موجب شد تا برای مکانیزاسیون فرآیندهای این ساختار، سیستم‌های قبلی خودمان را کنار بگذاریم و به دنبال محصولی تازه و کارآمد باشیم.
وی ادامه داد: تنوع پرسنل شرکت اعم از نیروهای شرکتی، ‌قراردادی و نیروهای شقایقی که به طور مستقیم با آنها کار می‌کنیم، اهمیت محاسبه کارکرد هر نفر بر روی پروژه‌های مختلف و در نهایت طراحی یک فرآیند تایم شیت برای محاسبه همه آنها موجب شد تا با شرکت‌های نرم‌افزاری مختلفی گفت‌و‌گو و سوابق آنها را بررسی کنیم. در نهایت فقط شرکت چارگون بود که شناخت دقیقی از نیازهای ما داشت و نسبت به راهکارهای مناسب رفع آنها، تسلط و دانش کافی از خود نشان داد. این توانایی چارگون امر برای ما بسیار قابل توجه بود چون تقریبا سایر شرکت‌های بازار از چنین راهکارهایی برخوردار نبودند.

 کنترل همزمان پروژه‌ها و کارکردها با نرم‌افزارهای دیدگاه 
مینایی اضافه کرد: کارنامه کاری شرکت چارگون در بسیاری از سازمان‌های دولتی و خصوصی کشور در کنار دانش و توانمندی فنی و تخصصی کارشناسانش، برای بهره‌برداری از نرم‌افزارهای یکپارچه مدیریت منابع انسانی دیدگاه، اطمینان خوبی به ما داد.
وی ادامه داد: ثبت ساعت کار پرسنل و تقسیم‌بندی آن برای اینکه هر نفر در چه پروژه‌ای کار کرده و در نهایت تجمیع این گزارشات و محاسبات و صدور سند آن، پروژه پیچیده‌ای بود که به پیشنهاد شرکت چارگون با نرم‌افزار BPMS دیدگاه، این فرآیند اختصاصی‌سازی و عملیاتی شد.
به گفته او، ضعف و منعطف نبودن سیستم قبلی و احتمال خطای بالای آن در محاسبات و گزارش‌های نهایی مالی و بیمه‌ای از دیگر دلایل مدیران شرکت نرم‌افزاری شقایق برای بهره‌برداری از نرم‌افزارهای یکپارچه مدیریت منابع انسانی دیدگاه بوده است.
مینایی خاطرنشان کرد: بعد از استقرار نرم‌افزارهای دیدگاه، ‌فعالیت سنتی و ثبت دستی اسناد از ساختار کاری حذف شده و سرعت ثبت اطلاعات و دقت در پرداخت و محاسبه حقوق و کارکردها افزایش یافته است. حالا می‌توانیم صورت حساب‌ شرکت‌‌های پیمانکار تامین نیروی انسانی را از طریق سیستم‌های چارگون در حداقل زمان ممکن و با بیشترین بهره‌وری، انجام دهیم. برای پرسنل ما بسیار مهم بود که بتوانند در حوزه پرسنلی، ثبت کارکردها، مرخصی‌ها و رفت و آمدها دقیق و آسان ثبت کنند که خوشبختانه این نیاز شرکت نیز به خوبی پوشش داده شده است.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

نرم‌افزار BPMS دیدگاه؛ ابزار کارآمد شرکت های پروژه محور

مینایی ادامه داد: روانی و آسانی کاربری از نرم‌افزارهای سازمانی برای بهینه کردن مدیریت منابع انسانی، احساس خوب و خوشایندی را در پرسنل سازمانی ایجاد می‌کند. در واقع طراحی سیستم تایم شیت، پیش نیاز ما برای خرید نرم‌افزارهای حقوق و دستمزد و پرسنلی بود که خوشبختانه با همراهی کارشناسان چارگون در محیط نرم‌افزار BPMS  پیاده‌سازی شد. این سیستم به صورت کامل شیفتهای کاری و ضریب‌هایی که به هر شیف تعلق می‌گیرد را همراه با سایر جزییات مورد نیازمان، محاسبه می‌کند. تسریه این فرآیند، رضایتمندی پرسنل و بهره‌وری بالای ساختار شرکت را به همراه داشته است.
او تاکید کرد: نرم‌افزار BPMS چارگون این قابلیت را دارد که در شرکت های پروژه محور برای تعیین قیمت تمام شده پروژها استفاده شود. گزارشگیری از نقاط قوت این نرم‌افزار است و کارفرما می‌تواند به راحتی بفهمد که  در یک یا چند دوره به ازای هر پروژه، چند ساعت کار انجام شده و هر نفر در کدام پروژه و چند ساعت کار کرده و آیا فعالیت او در راستای وظیفه اش بوده است. در واقع نرم‌افزارهای دیدگاه در این فرآیند امکان کنترل و رصد نفرات و پروژه‌ها را ممکن می‌کند و بهینه کردن سرمایه‌های مالی و انسانی را برای سازمان به همراه خواهد داشت.

تجربه‌ای متفاوت از بهینه‌سازی فرآیندها
او ادامه داد: یکی دیگر از دلایل مهمی که موجب شد تا کلیه سیستم‌های پرسنلی شرکت را تغییر دهیم این بود که یکپارچگی اطلاعات را نداشتیم. عدم انطباق و یکپارچگی بین سیستم‌های پرسنلی و حقوق و دستمزد موجب می‌شد تا همه اطلاعات پس از صدر و احکام در سیستم پرسنلی به طور مجدد در سیستم حقوق و دستمزد وارد شوند که کاری بسیار زمان‌بر و سنگین بود‌. پس از استقرار نرم‌افزارهای یکپارچه مدیریت منابع انسانی دیدگاه با یکبار ورود اطلاعات، مابقی سیستم‌ها فقط  اطلاعات را بازخوانی کرده و محاسبات خود را انجام می‌دهند.
مینایی همچنین به تغییر مداوم قوانین و مقررات به ویژه در حوزه قوانین مالیاتی و بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: ضعف سیستم قبلی شرکت در حوزه گزارش‌هایی نهایی  مورد نیاز سازمان‌های مالی و تامین اجتماعی، تبعات منفی زیادی برای ما به همراه داشت. حالا با استقرار نرم‌افزارهای دیدگاه این گزارشات با دقیق‌ترین جزییات و آمار تهیه و در دسترس مدیران مالی شرکت و نهادهای بالادستی قرار می‌گیرند.
به گفته او،دقت در ورود اطلاعات و جلوگیری از ورود داده‌های اشتباه در سیستم،‌ باعث کاهش خطاهای کاربر و  افزایش بهره‌وری در دریافت گزارشات، محاسبه های نهایی و پرداخت‌هایی به موقع و سریعتر، شده است.
مدیر مالی شرکت نرم‌افزاری شقایق خاطرنشان کرد: در یک سال و نیم گذشته که با چارگون همکار می‌کنیم توانسته‌ایم به پویایی مورد نظرمان از مکانیزاسیون سیستم‌ها و یکپارچگی اطلاعات دست پیدا کنیم. دقت و حوصله، دانش فنی و تسلط کافی کارشناسان چارگون و همچنین انعطافشان نسبت به تقاضاهای مشتری، موجب شده است تا بتوانیم بسیاری فرآیندهایمان را بهینه‌سازی و تجربه‌ای متفاوت را درک کنیم.

مطالب مرتبط

پنجره‌ای نو برای ارتباط با چارگون
پنجره‌ای نو برای ارتباط با چارگون

ایجاد بلاگ برای چارگون به معنی ایجاد روش نوین ارتباطی علاوه بر روشهای موجود قبلی است. با ایجاد این بلاگ ... ادامه مطلب »

«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا
«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا

مجموعه نرم‌افزاری «دیدگاه»، در دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا به عنوان نرم‌افزار برتر شناخته شد. در این جشنواره که در تاریخ 17 ... ادامه مطلب »

استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه
استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه

با راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری شرکت چارگون در دانشگاه ارومیه، روابط‌عمومیِ این دانشگاه با درج این خبر، ورود این نرم‌افزار ... ادامه مطلب »

سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم
برگزاری سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم

شرکت چارگون با دعوت و همکاری دانشگاه سراسری قم، سمیناری تحت عنوان «مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار ... ادامه مطلب »

حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک
حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک

ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک، به همت دبیرخانه این همایش و مجله مدیریت ارتباطات در روز 31 اردیبهشت ماه در ... ادامه مطلب »

استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون
استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون

نخستین گردهمایی سالانه شرکت چارگون، با حضور نمایندگان سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه برگزار شد. این ... ادامه مطلب »

تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه
تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه

شرکت خدمات مشتریان چارگون، برای پاسخگویی سریع و متعهدانه به مشتریان مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه، در لحظه ثبت موارد پشتیبانی، با اختصاص و اعلام کد رهگیری، امکان ... ادامه مطلب »

«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات
«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات

با تاسیس بخش جدیدی تحت عنوان «صدای شما» در سایت رسمی شرکت چارگون، امکان ارسال مستقیم بازخوردها، نظرات، انتقادات و ... ادامه مطلب »

تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون
تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون

گروه خيريه شرکت چارگون، با اهداف خیر‌خواهانه و با محوریت یاری رساندن به افراد نیازمند، فعاليت خود را آغاز كرد. ... ادامه مطلب »

جستجوی مطالب بیشتر

هیچ دیدگاهی ارسال نشده‌است!

در بحث پیرامون این مطلب شرکت کنید!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.