پرش به محتوای اصلی

نسل جدید BPMS دیدگاه مناسب برای کسب‌وکارهای بومی

راهکار مدیریت فرآیندها و نرم‌افزار BPMS چارگون

مدیر راهکار مدیریت فرآیندها در چارگون: قابلیت‌های نسل جدید BPMS دیدگاه و تطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی امکان ورود تخصصی به کسب و کارهای بومی را فراهم کرده است.

مهدی عامری در نهمین گردهمایی سالانه در جمع مشتریان چارگون، امکانات و تجربیات جدید نرم افزار BPMS دیدگاه را معرفی کرد. او در ابتدا درباره مراحل توسعه نسل جدید ‌BPMS توضیحاتی ارائه داد: شرکت چارگون از ابتدای دهه ۹۰ نرم‌افزار BPMS را با بهره‌گیری از workflow ارائه کرد که به واسطه گسترش BPMN راه برای طراحی و تولید یک محصول کاملا بومی باز شد.
وی ادامه داد: برای ارائه یک محصول جدید ابتدا به سراغ سیستم‌های داخلی موجود در بازار ایران رفتیم تا ببینیم محصولی وجود دارد که بتواند نیارهای سازمان‌های مشتری ما را مرتفع کند که متاسفانه موفق نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: چارگون آگاهانه به سراغ نرم‌افزارهای خارجی رایگان نیز نرفت چون با وجود همه مزیت‌هایشان برای بومی‌سازی و تناسب با کسب‌وکارهای داخلی چندان انعطاف ندارند. از طرف دیگر شرکت تولیدکننده خارجی ممکن است هر لحظه تصمیمی برای ارائه محصول خود بگیرد که محدودکننده باشد و ما و مشتریانمان را به خطر بیاندازد.
مدیر راهکار مدیریت فرآیندها یادآور شد: بعد از نهایی شدن تصمیم چارگون برای طراحی نسل جدید BPMS فعالیت‌ها و برنامه‌های زیادی اجرایی شدند که نتیجه آن تولید محصولی بومی با قابلیت‌های بی‌شمار و مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی بود.

عامری با بیان اینکه انتظار عمومی از BPMS پوشش فرآیندهای عمومی سازمان است، گفت: بسیاری از مشتریان از این نرم‌افزار توقع دارند تا فرآیندهای عمومی مثل ساز ‌و کارهای حمل و نقل، رزرو رستوران و غذای پرسنل و یا فرآیندهای مرتبط با ایزو و … را از طریق BPMS پیاده‌سازی کنند که فرآیندهایی نسبتا پیچیده و استراتژیک هستند.
وی ادامه داد: در کنار این فرآیندهای عمومی، پوشش نیازهای تخصصی که معمولا فرایندهایی پر هزینه‌ در سازمانها هستند از طریق BPMS دیدگاه مطرح شد.

به گفته وی؛ توانایی‌ها و قابلیت‌های نسل جدید  BPMS دیدگاه امکان ورود به عرصه  تخصصی کسب‌وکارهای مختلف را مهیا کرده است؛ به طوری‌که با اطمینان به مشتریمان اعلام می‌کنیم که درباره پوشش هر فرآیند تخصصی می‌توانند روی قابلیت‌های این نرم‌افزار حساب کنند.

 

پوشش فرآیند filing و Art work در صنعت دارو

مدیر راهکار مدیریت فرآیندها در چارگون تاکید کرد: نخستین تجربه ما در صنعت دارویی و با پوشش دو فرآیند filing وArt work صورت گرفت که قابل تعمیم به بسته‌بندی در همه صنایع است.
وی ادامه داد: فرآیند filing در حوزه دارویی از اهمیت فوق العاده‌ایی برخوردار است؛ چراکه در این فرآیند عناصر و ویژگی‌های تولید یک دارو از میزان مصرفی برای بیمار تا اسانس‌های تکمیلی، رنگ و طعم و …  تعیین می‌شوند. در این فرآیند، افراد مختلفی از داروساز تا مدیر فروش محصول دخالت دارند و چرخه آن تا تولید نهایی محصول و بسته بندی آن، ادامه می‌یابد.
عامری اضافه کرد: طبعا بعد از کیفیت یک دارو، مهمترین عنصر تعیین موفقیت یک محصول دارویی در بازار، بسته بندی آن است. تصمیم‌گیری درباره اینکه نام و لوگوی شرکت تولیده کننده با چه فونت و در کجای بسته‌بندی قرار بگیرد، دستور پزشک و توصیه‌های مصرفی دارو با چه رنگی و در کجا درج شود و تصمیماتی مانند آنها نیز در فرآیند Art work تعیین می‌شوند.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

وی تاکید کرد: برای این دو فرآیند در ایران هیچ راهکار مشخص مکانیزه‌ای وجود ندارد؛ ضمن اینکه طراحی تولید یک نرم‌افزار اختصاصی برای آن چندان به صرفه نیست، چون هم احتمال تغییر فرآیندها وجود دارد و هم امکان بهبود نرم‌افزاری به راحتی امکانپذیر نخواهد بود.
مدیر راهکار مدیریت فرآیند ها در چارگون گفت: تجربه چارگون در این حوزه نشان داده است با نرم‌افزار BPMS دیدگاه صنایع دارویی و شرکت‌های تولیدکننده هم می‌توانند به اصل کار و پوشش نیازهای تخصصی خود بپردازند و هم متناسب با تغییرات سازمانی و نیازهای بازاریابی، بهبودهای موردنظرشان را پیاده‌سازی کنند.

کارکردهای نرم‌افزارBPMS دیدگاه و پوشش ۴۴ فرآیند یکپارچه در حوزه نشر

عامری همچنین به تجربه پوشش فرآیندهای نشر در سازمان انتشاراتی سمت اشاره کرد و گفت: افزوده شدن سامانه پایش کسب‌وکارها (BAM) به نرم‌افزار BPMS دیدگاه، مزیتی ویژه برای مانیتورینگ فرآیندهای سازمانی را به صاحبان کسب‌وکارهای مختلف، اعطا می‌کند.

وی ادامه داد: در حوزه نشر معمولا چاپ یک کتاب به صورت سنتی و از طریق نقل و انتقال بین نویسنده و مترجم و ارزیابی هیات چاپ و … انجام می‌شود. برای مکانیزه کردن فرایندی به این آسانی هیچ سیستمی در کشور وجود ندارد تا نیازهای بیش از هزار انتشاراتی را پوشش دهد.
به گفته او؛ تجربه چارگون در بکارگیری نرم‌افزار BPMS دیدگاه در حوزه انتشارات با پوشش ۴۴ فرآیند یکپارچه و مرتبط با یکدیگر همراه بوده است. فرآیندهایی که با نظرسنجی درباره نیاز بازار آغاز می‌شوند و با بررسی کمی و کیفی محصول نهایی خاتمه می‌یابند.
عامری با بیان اینکه تمامی این فرایند صرفا با یک نرم‌افزار BPMS کارآمد، قابل انجام است، گفت: این نرم‌افزار باید بتواند علاوه بر پیاده‌سازی تمام این فرایندها، قابلیت کنترل و رصد و ارتباط با سایر فرآیندها داشته باشد و از داده‌های بانک‌های اطلاعاتی سیستم‌های مختلف هم بهره‌برداری کند.
به گفته وی، تجربه چارگون در انتشارات سمت، قابل تعمیم به همه انتشاراتی‌ها و حوزه‌های نشر در دانشگاه‌ها و مجامع علمی و آموزشی است.

 

پوشش فرآیند «ارتقای رتبه هیات علمی» و تحول در دانشگاه‌ها

مدیر راهکار مدیریت فرآیندها در چارگون همچنین به پوشش فرآیند پیچیده و مطول «ارتقای رتبه هیات علمی» در دانشگاهها از طریق نرم‌افزار BPMS دیدگاه اشاره کرد و گفت: مراحل این فرآیند به طور فیزیکی و نیمه مکانیزه انجام می‌شد که خوشبختانه تجربه موفق ما در این حوزه، راه را برای ایجاد تغییر و تحول جدی در دانشگاه‌ها روشن‌تر کرد.
به گفته وی؛ کارتابل نرم‌افزار BPMS دیدگاه در حال حاضر از انعطاف زیادی برخوردار است و کاربر نهایی می‌تواند آن را برای خودش شخصی‌سازی کند تا اگر لازم است ساعات زیادی با این ابزار کار کند به سردرگمی و خستگی دچار نشود.

 

مطالب مرتبط

«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا
«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا

مجموعه نرم‌افزاری «دیدگاه»، در دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا به عنوان نرم‌افزار برتر شناخته شد. در این جشنواره که در تاریخ 17 ... ادامه مطلب »

استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه
استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه

با راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری شرکت چارگون در دانشگاه ارومیه، روابط‌عمومیِ این دانشگاه با درج این خبر، ورود این نرم‌افزار ... ادامه مطلب »

سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم
برگزاری سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم

شرکت چارگون با دعوت و همکاری دانشگاه سراسری قم، سمیناری تحت عنوان «مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار ... ادامه مطلب »

حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک
حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک

ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک، به همت دبیرخانه این همایش و مجله مدیریت ارتباطات در روز 31 اردیبهشت ماه در ... ادامه مطلب »

استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون
استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون

نخستین گردهمایی سالانه شرکت چارگون، با حضور نمایندگان سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه برگزار شد. این ... ادامه مطلب »

تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه
تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه

شرکت خدمات مشتریان چارگون، برای پاسخگویی سریع و متعهدانه به مشتریان مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه، در لحظه ثبت موارد پشتیبانی، با اختصاص و اعلام کد رهگیری، امکان ... ادامه مطلب »

«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات
«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات

با تاسیس بخش جدیدی تحت عنوان «صدای شما» در سایت رسمی شرکت چارگون، امکان ارسال مستقیم بازخوردها، نظرات، انتقادات و ... ادامه مطلب »

تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون
تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون

گروه خيريه شرکت چارگون، با اهداف خیر‌خواهانه و با محوریت یاری رساندن به افراد نیازمند، فعاليت خود را آغاز كرد. ... ادامه مطلب »

حضور شرکت چارگون در هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی
حضور شرکت چارگون در هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی

مقاله ارسالی توسط روزبه بهرامی، رییس واحد راه‌اندازی منابع انسانی شرکت چارگون، به هفتمین کنفرانس توسعه منابع‌ انسانی، در میان ... ادامه مطلب »

جستجوی مطالب بیشتر

هیچ دیدگاهی ارسال نشده‌است!

در بحث پیرامون این مطلب شرکت کنید!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.