همایش جبران خدمات از استراتژی تا اجرا، روز گذشته با حضور مدیران منابع انسانی سازمان‌های مشتری چارگون در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

_MG_0011

به گزارش روابط عمومی چارگون، در این همایش که با استقبال مدیران و کارشناسان فعال حوزه مدیریت منابع انسانی مواجه شد، روزبه بهرامی-مدیر پشتیبانی فنی چارگون با ایراد سخنانی درباره تصمیم و هدف چارگون از برگزاری این همایش گفت: چارگون علاوه بر تولید محصولات نرم‌افزاری در جهت توسعه مفاهیم تئوریک حوزه‌های فعالیت خود از طریق برگزاری همایش‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی نیز همواره فعال بوده است.
وی ادامه داد: چارگون این‌ بار نیز با برگزاری همایش جبران خدمات، تلاش دارد تا با فرهنگ‌سازی در این زمینه، راهکارهای اجرایی استراتژی‌ها و ابزارهای آن را به همکاران و مخاطبان خود در حوزه مدیریت منابع انسانی معرفی کند.
مدیر پشتیبانی فنی چارگون با تاکید براینکه برای رسیدن به بلوغ حرفه‌ای باید همگام با مشتریانمان قدم برداریم، اضافه کرد: آگاهی از نیازها و خواست‌های درون سازمانی مشتریان، ما را در تولید ابزاری کارآمدتر و مفیدتر یاری می‌کند و با معرفی ادبیات حاکم بر آن حوزه و سازمان موجب ایجاد ارتباط دوسویه بین ما و مشتریانمان می‌شود.
به گزارش روابط عمومی چارگون، جهانگیر پورصمیمی- مدرس و مشاور حوزه مدیریت منابع انسانی با موضوع مفهوم و اجرای جبران خدمات به سخنرانی پرداخت.
وی در ابتدا با ارائه تعاریفی از منابع انسانی و سرمایه‌های انسانی در سازمان‌ها تاکید کرد: با وجود رویکردهای متفاوت و خواست‌های متنوع مدیران و کارکنان یک سازمان، می‌توان گفت که مدیران منابع انسانی همواره با یک چالش بزرگ دوسویه به عنوان حفظ اعتبار نزد مدیران و کارکنان مواجه‌اند که باید تلاش کنند به هر طریق مناسب، رضایت این دو گروه را کسب کنند.
پورصمیمی ادامه داد: وقتی از مقوله جبران خدمات حرف می‌زنیم از همه پرداختی‌های یک سازمان به منابع انسانی خود در طول یک سال حرف می‌زنیم که فقط شامل پرداخت‌های نقدی و یا خدمات رفاهی نیست و گاهی اوقات حتی برگزاری کلاس‌های آموزشی را نیز در بر می‌گیرد.
مدرس و مشاور مدرس و مشاور حوزه مدیریت منابع انسانی، تدوین استراتژی جبران خدمات را نخستین گام برای برنامه‌ریزی این مفهوم در یک سازمان یا شرکت دانست و افزود: تدوین این برنامه به عوامل مختلفی از جمله دانستن واقعیت‌های سازمان و اجتماع، بودجه، تحلیل محیط و صنعت، تعادل داخلی، تعادل خارجی، الزامات قانونی، منافع ذینفعان، ‌نیازهای چند بعدی کارکنان، ایجاد انگیزش و تامین اهداف فردی و گروهی سازمان، بستگی دارد.
وی در ادامه به توضیح سه مدل حرفه‌ای، ‌آکادمیک و اختصاصی جبران خدمات و معایب و مزایای آنها پرداخت و خاطرنشان کرد: پیاده سازی هریک از این مدل‌ها با تغییراتی همراه است که هنر مدیران منابع انسانی را به نمایش می‌گذارد.
پورصمیمی تصریح کرد: در هریک از این مدل‌ها پیشنهادهایی برای تدوین و اجرای استراتژی جبران خدمات ارائه می‌شود که از آن جمله می‌توان به افزایش سهم حقوق متغیر، افزایش سهم و ترکیب سبد خدمات رفاهی، افزایش یا کاهش تعداد سبد جبران خدمات افزایش حقوق پایه به صورت عمومی، بهبود تعادل داخلی و خارجی، تدوین و اجرای مدل شایستگی و همچنین بازنگری آیین‌نامه حقوق و دستمزد اشاره کرد.
DSC_0162

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

به گزارش روابط عمومی چارگون، پس از سخنان تکمیلی پورصمیمی- مدرس و مشاور مدرس و مشاور حوزه مدیریت منابع انسانی، این بار، نوبت روزبه بهرامی- مدیر پشتیبانی فنی چارگون بود تا از خدمات و امکاناتی که چارگون برای تحقق زمینه‌های جبران خدمات در سازمان‌ها و شرکت‌های مشتری ارائه می‌کند، بگوید.
او با تشریح مزیت‌های سیستم‌های یکپارچه منابع انسانی چارگون خاطر نشان کرد: نرم‌افزارهای متنوع حوزه مدیریت منابع انسانی دیدگاه اعم از تشکیلات سازمانی، پرسنلی، حضور وغیاب، نظام پیشنهادات، آموزش، ارزیابی عملکرد، حقوق و دستمزد، بازنشستگی، خدمات رفاهی و نظرسنجی به عنوان ابزارهای اصلی برای نگهداشت اطلاعات، انجام محاسبات و مهمتر از همه گزارش‌گیری‌های مختلف می‌توانند بستر لازم برای اجرای یک استراتژی جبران خدمات در سازمان‌ها و شرکت‌ها را فراهم ‌کنند.
مدیر پشتیبانی فنی چارگون یادآورشد: تیم کارشناسی چارگون با وجود یکپارچگی نرم‌افزارهای منابع انسانی دیدگاه می‌توانند علاوه بر تحلیل داده‌های سازمان‌ها، ایجاد داشبورد اطلاعات و بومی‌سازی آنها، با ارائه آموزش‌های عمومی مفاهیم و یا آموزش‌های اختصاصی، شرکت‌ها و سازمان‌ها را در پیاده‌سازی استراتژی جبران خدمات همراهی کنند.
بنابراین گزارش، همایش جبران خدمات از استراتژی تا اجرا با پرسش و پاسخ بین حاضران و سخنرانان همایش به پایان رسید.

اشتراک گذاری :