امروزه بسیاری از سازمان‌ها دریافته اند که جهت کسب موفقیت در کسب‌وکار به چیزی بیش از دستیابی اتفاقی و ناآگاهانه به دانش یکپارچه نیاز دارند. برای مدیریت این دانش که یک منبع حیاتی در سازمان هوشمند تلقی می‌شود به افرادی نیاز هست که دانش را شناسایی و درک کرده و به ترتیبی تأثیر واقعی دانش را در سازمان مستندسازی نمایند. اکنون مدیران و متخصصان آگاه، اقدام به مدیریت دانش می‌نمایند تا سازمان هوشمند و یادگیرنده ایجاد کنند و بدین ترتیب عملکرد سازمان را افزایش دهند و در نهایت گامی در جهت هوشمندسازی سازمان بردارند. هوشمندی رشد سازمانی به عنوان یک اولویت برای مشاغل به رشد خود ادامه می‌دهد، زیرا ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌ها همچنان در حال بهبود هستند.

۱۲ روند شکل دادن به آینده کسب و کار دیجیتال و تحقق هوشمندی رشد سازمانی

سازمان‌ها به‌طور مداوم در حال فعالیت هستند و کسب و کار دیجیتال به عنوان راهی برای رونق و عملکرد بهتر است. هر سازمانی به نوآوری‌هایی برای تسریع رشد و هدایت استراتژیک کسب‌وکار به جلو نیاز دارد. هوشمندی رشد سازمانی برای تسریع رشد هر کسب‌وکاری لازم است.

این نوآوری‌ها منجر به موارد زیر می‌شود:

  • اتصالات دیجیتال قابل اعتماد برای افراد و دستگاه‌های شما در همه جا
  • راه‌حل‌هایی برای مقیاس سریع خلاقیت دیجیتال در هر کجا
  • قابلیت‌های نوآورانه برای تسریع رشد کسب و کار فراتر از امروز

این روندها بر یکدیگر بنا شده و یکدیگر را تقویت می‌کنند. روی هم رفته روندهای فناوری برای سال 2022 به شما کمک می‌کند تا اهداف خود را برآورده و رشد کنید.

نوآوری در سازمان

فراداده

ارزش داده‌ها بسیار مهم است اما اغلب، داده‌ها در داخل برنامه‌ها باقی می‌مانند که به این معنی است که به طور مؤثر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. ذخیره مناسب، داده‌ها را در پلتفرم‌ها یکپارچه می‌کند و در هر جایی که نیاز باشد در دسترس است. شهر تورکو فنلاند متوجه شد که نوآوری خود به دلیل شکاف در داده‌هایش متوقف شده است. با ادغام داده‌های تکه‌تکه شده، قادر به استفاده مجدد از داده‌ها شد.

شبکه امنیت سایبری

دارایی‌های کسب و کار دیجیتال در میان مراکز ابری و داده توزیع می‌شوند. رویکردهای امنیتی سنتی و پراکنده سازمان‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهند. در حالی که معماری شبکه امنیت سایبری با تمرکز بر امنیت مبتنی بر هویت برای ایجاد سرویس مقیاس‌پذیر و تعامل‌پذیر یک رویکرد ترکیبی را ارائه می‌دهد. ساختار یکپارچه مشترک همه دارایی‌ها را بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی ایمن می‌کند. برای مثال سازمانی در فضای فناوری در تلاش برای محافظت از برنامه اطلاعاتی خود بود. با استفاده از رویکرد شبکه امنیت سایبری، داده‌ها را از محصولات امنیتی متمایز ادغام کردند که منجر به شناسایی بهتر و واکنش سریع‌تر به حوادث شد.

افزایش حریم خصوصی محاسبات

ارزش واقعی داده‌ها صرفاً در داشتن آن‌ها نیست، بلکه در نحوه استفاده از آن‌ها برای مدل‌های هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل و بینش است. روش‌های محاسبات افزایش حریم خصوصی (PEC) امکان اشتراک‌گذاری داده‌ها در سراسر اکوسیستم را فراهم می‌کنند.

رویکردها متفاوت است، اما شامل رمزگذاری، تقسیم یا پیش پردازش است. در مورد داده‌های حساس به شما امکان می‌دهد بدون به خطر انداختن آن‌ها به صورت محرمانه مدیریت کنید. DeliverFund یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در ایالات متحده است که مأموریت دارد با قاچاق انسان مقابله کند. پلتفرم‌های آن از رمزگذاری همومورفیک استفاده می‌کنند تا شرکا بتوانند داده‌های حساس را با رمزگذاری نتایج جست‌وجو کنند. به این ترتیب شرکا می‌توانند پرس‌وجوهای حساس را بدون نیاز به افشای داده‌های شخصی یا تنظیم شده در هر نقطه ارسال کنند.

بستر Cloud-Native

بستر ابری بر روی برداشتن حجم کاری قدیمی و قرار دادن آن‌ها در فضای ابری تمرکز دارد. از مزایای پلتفرم‌های بومی ابری مقیاس‌پذیری است که محاسبات را سریع‌تر می‌کنند، وابستگی‌ها را کاهش می‌دهند و این زیرساخت، زمان را برای تمرکز بر عملکرد برنامه‌های تخصصی آزاد می‌کند.

Cloud native درباره سرعت و چابکی است. سیستم‌های کسب‌وکار از توانمندسازی قابلیت‌های تجاری به سلاح‌های تحول استراتژیک تبدیل می‌شوند که سرعت و رشد کسب‌وکار را تسریع می‌کنند. ضروری است که ایده‌های جدید را فوراً وارد بازار کنید. در همان زمان، سیستم‌های تجاری نیز به‌طور فزاینده‌ای پیچیده شده‌اند و کاربران بیشتر خواستار آن هستند. آن‌ها انتظار پاسخگویی سریع، ویژگی‌های نوآورانه و عدم توقف زمان را دارند. مشکلات عملکرد، خطاهای مکرر و ناتوانی در حرکت سریع دیگر قابل قبول نیستند. کاربران شما از رقیب شما دیدن خواهند کرد. سیستم‌های بومی ابری برای پذیرش تغییرات سریع، مقیاس بزرگ و انعطاف‌پذیری طراحی شده‌اند.

بستر ابری

یک بانک بزرگ هندی، یک پلتفرم بومی ابری برای ایجاد سبد سهام ایجاد کرد. خدمات مالی دیجیتال جدید بانک توانست زمان را کاهش دهد و کاربران فقط در 6 دقیقه حساب باز کردند و پرداخت‌های دیجیتال فوری اضافه شد.

با وجود پایه و اساس قابل اعتماد، تمرکز بعدی بر فناوری‌هایی که سازمان را قادر می‌سازد تا مقیاس خود را برای دیجیتالی شدن افزایش دهد اما فناوری اطلاعات به تنهایی نمی‌تواند با سرعت تغییرات مطابقت داشته باشد. نوآوری برای دیجیتالی کردن سریع کسب و کار وظیفه IT است تا تغییرات را شکل دهند.

برنامه‌های کاربردی ترکیب‌پذیر

فناوری‌ها با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستند. آن‌ها ممکن است مهارت‌های کدنویسی نداشته باشند، قفل شوند و اغلب وظیفه تحویل سریع را بر عهده دارند. برنامه‌های کاربردی ترکیبی می‌توانند زمان عرضه به بازار را کاهش دهند. برای مثال با استفاده از BPMN می‌توان جریان کارهای انسانی، رسیدگی رویدادها و موارد دیگر که در نمودارهایی که از لحاظ فنی قابل اجرا هستند را ترسیم و به صورت مکانیزه در اختیار سازمان‌ قرار داد. نرم‌افزار BPMS دیدگاه امکان ارتباط با دیگر نرم‌افزارهای سازمان را فراهم می‌کند و یکپارچگی نرم‌افزاری در درون سازمان را محقق می‌نماید. با استفاده از قابلیت Service Task می‌توان فعالیت‌های مختلف را خارج از موتور گردش کار BPMS دیدگاه اجرا نمود و اثر آن را از نظر داده‌ای به BPMS دیدگاه منتقل کرد.

Ally Bank برنامه‌‌ای ایجاد کرده است که نشان‌دهنده قابلیت‌های تکرارشونده مانند هشدار تقلب هستند که کارکنان می توانند در محیط‌های کم کد مونتاژ کنند و بیش از 200000 ساعت تلاش دستی را ذخیره کنند.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

هوش تصمیم‌گیری

تصمیمات را می‌توان تحت تأثیر تجربیات و سوگیری‌های فراوان قرار داد، اما در دنیای تغییرات سریع، سازمان‌ها باید تصمیمات بهتر و سریع‌تر بگیرند. هوش تصمیم‌گیری با مدل‌سازی تصمیمات از طریق یک چارچوب، تصمیم‌گیری سازمانی را بهبود می‌بخشد. تیم‌های سازمان می‌توانند بر اساس آموخته‌ها و بازخوردها بهتر مدیریت کنند و همچنین ارزیابی و تصمیمات بهبود می‌یابند. ادغام داده‌ها، تجزیه و تحلیل و هوش مصنوعی از طریق پلتفرم‌های اطلاعاتی، امکان پشتیبانی، تقویت و خودکارسازی تصمیمات را فراهم می‌کند. هوش رشد (GI) به تیم‌های فروش کمک می‌کند تا امیدوارکننده‌ترین بالقوه‌ها را در بازارهای خود شناسایی کنند و سرنخ‌ها و فرصت‌هایی برای فروش ایجاد کند که در غیر این صورت ممکن است از دست رفته باشند. سازمان‌های محصول‌محور می‌توانند یک مزیت رقابتی در استراتژی ایجاد کنند. آن‌ها با استفاده از تجزیه و تحلیل و هوش مصنوعی به ایجاد پلتفرم‌های هوشمند تصمیم‌گیری برای پشتیبانی، تقویت و تصمیم‌گیری خودکار کمک می‌کنند.

هایپر اتوماسیون

افزایش تمرکز بر رشد، دیجیتالی شدن و تعالی عملیاتی نیاز به اتوماسیون بهتر و گسترده‌تر را برجسته کرده‌اند. هایپر اتوماسیون یک رویکرد کسب‌وکارمحور برای شناسایی، بررسی و تا آن‌جا که ممکن است خودکار کردن بسیاری از فرآیندهای تجاری و فناوری اطلاعات است. این رویکرد مستلزم استفاده هماهنگ از ابزارها و پلتفرم‌های فناوری‌های متعدد، از جمله RPA، پلتفرم‌های کم‌کد مانند BPMS و ابزارهای استخراج فرآیند است.

یک شرکت جهانی نفت و گاز 14 طرح هم‌زمان ابر اتوماسیون دارد. این ابتکارات شامل اتوماسیون وظایف هدفمند، صنعتی کردن بیش از 90 حوزه‌ی مختلف از جمله پردازش هوشمند اسناد و اتوماسیون علوم زمین و عملیات حفاری نفت در دریا هستند. تصمیم‌گیری در مورد این که چه چیزی خودکار شود، به صورت استراتژیک گرفته می‌شود و بر اساس نتایج کسب وکار هدفمند برای کیفیت، زمان عرضه به بازار، چابکی کسب وکار یا نوآوری برای مدل‌های کسب و کار جدید است.

مهندسی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی راه‌حل‌های تغییردهنده را ارائه می‌دهد تا سازمان‌ها قادر شوند از همه‌گیری در موقعیتی قوی بیرون بیایند، اما صرفاً استفاده از هوش مصنوعی این کار را نمی‌کند. سازمان‌ها باید هوش مصنوعی را بهینه کنند. هوش مصنوعی شبیه‌سازی فرآیندهای هوش انسانی توسط ماشین‌ها به ویژه سیستم‌های کامپیوتری است. به طور کلی، سیستم‌های هوش مصنوعی با دریافت مقادیر زیادی از داده‌های آموزشی برچسب‌گذاری‌شده، تجزیه و تحلیل داده‌ها برای همبستگی‌ها و الگوها، و استفاده از این الگوها برای پیش‌بینی وضعیت‌های آینده کار می‌کنند تا منجر به هوشمندی رشد سازمانی شود.

مهندسی هوش مصنوعی رشته‌ای است که به‌روزرسانی‌های مدل‌های هوش مصنوعی را با استفاده از داده‌ها، مدل‌ها و توسعه یکپارچه برای ارائه ارزش تجاری عملیاتی می‌کند. این توسعه یکپارچه به‌روزرسانی خودکار را با مدیریت قوی هوش مصنوعی ترکیب می‌کند.

AI

شتاب گرفتن رشد

هنگامی که پایه و اساس ایجاد شد، زمان آن فرارسیده است که بر روی روندهای فناوری تمرکز کنید که ارزش آن‌چه را که سازمان ایجاد می‌کند به حداکثر می‌رساند. این فناوری‌ها نمونه‌ای از شتاب‌دهنده‌های نیروی فناوری اطلاعات هستند که سهم تجارت و بازار را به دست خواهند گرفت تا منجر به هوشمندی رشد سازمانی شود.

در چند سال گذشته، مکالمه پیرامون شتابدهنده‌های استارت‌آپ سرعت گرفته است. انواع مختلفی از شتاب‌دهنده‌ها وجود دارد که کارآفرینان می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند. با این حال، اطمینان از این که شتاب‌دهنده‌ای که با آن کار می‌کنید واقعاً به افزایش شانس موفقیت استارتاپ شما کمک می‌کند بسیار مهم است. از آنجایی که اکثر استارت‌آپ‌ها در عرض چند ماه شکست می‌خورند، یک شتاب‌دهنده خوب شما را از موانع و چالش‌هایی که هنگام ورود به دنیای کارآفرینی با آن روبه‌رو هستید، راهنمایی می‌کند.

شرکت توزیع شده

شرکت توزیع شده از دو حوزه متفاوت برخاسته است. از یک طرف، کارمندانی که در نتیجه کووید 19 از راه دور کار می‌کردند به ابزارهای مختلف و افزایش انعطاف‌پذیری نیاز داشتند. از طرف دیگر، مصرف‌کنندگان به‌طور فزاینده‌ای از طریق راه‌های سنتی و فیزیکی در دسترس نیستند. این شرکت یک رویکرد معماری مجازی برای دیجیتالی کردن نقاط تماس مصرف‌کننده و ایجاد تجربیات برای پشتیبانی از محصولات است.

  • اتاق رختکن دیجیتال Armoire به مشتریان این امکان را می‌دهد که سبک‌ها را به صورت مجازی امتحان کنند.
  • یک شرکت املاک از موقعیت جغرافیایی استفاده می‌کند تا مشتریان را قادر سازد یک مشاور مالی در نزدیکی خود پیدا کنند.
  • استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین سازمانی در 10 سال آینده برای حمایت از مشتریان از راه دور صد برابر خواهد شد.

مجموع تجربه

تجربه کل چهار رشته را یکی می‌کند:

  • تجربه مشتری
  • تجربه کاربر
  • تجربه کارمند
  • چندتجربه برای ایجاد تجربه بهتر برای مصرف‌کنندگان و کارمندان

هدف این است که هر یک از این‌ها را به یکدیگر متصل کرده و بهبود بخشد تا تجربه‌ای کلی‌تر برای همه ذینفعان حاصل شود. Fidelity Spire از رویکرد تجربه کامل در خدمات مالی خود استفاده می‌کند. تجزیه و تحلیل و هوش مصنوعی رفتارهای مشتری را یاد می‌گیرند تا فعالانه به اقدام بعدی مشتری پاسخ دهند و شبیه‌سازی‌های آموزشی واقع‌بینانه برای کارکنان ایجاد کنند.

سیستم‌های خودمختار

سیستم‌های خودمختار سیستم‌های فیزیکی یا نرم‌افزاری خودمدیریتی هستند که از محیط خود یاد می‌گیرند اما برخلاف سیستم‌های خودکار، آن‌ها می‌توانند به صورت پویا الگوریتم‌های خود را بدون به‌روزرسانی نرم‌افزاری تغییر دهند. این امر اجازه می‌دهد تا واکنش‌های سریع تغییر کند و مدیریت در مقیاس محیط‌های پیچیده را ممکن می‌سازد. یک سیستم مستقل (AS) در شبکه مجموعه‌ای از یک یا چند پیشوند پروتکل اینترنت (IP) مرتبط با یک خط مشی مسیریابی به وضوح تعریف شده است که نحوه تبادل اطلاعات مسیریابی با سایر سیستم‌های مستقل را کنترل می‌کند. به عبارت ساده‌تر، AS را می‌توان به عنوان یک گروه متصل از شبکه های IP در نظر گرفت که توسط یک نهاد اداری واحد مدیریت می‌شود، مانند یک دانشگاه، دولت، سازمان تجاری یا سایر انواع ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی (ISP). اریکسون هزاران دکل تلفن همراه را در محیط‌های پیچیده مدیریت می‌کند. سیستم‌های خودکار آن از یادگیری تقویتی و دوقلوهای دیجیتال برای بهینه‌سازی پویا عملکرد شبکه 5G استفاده می‌کنند.

هوش مصنوعی مولد

در بیشتر موارد، هوش مصنوعی برای نتیجه‌گیری آموزش دیده است اما فناوری‌های تکثیر نیرو واقعی می‌توانند به تنهایی نوآوری کنند تا هوشمندی رشد سازمانی محقق شود.

هوش مصنوعی نمایش دیجیتالی مصنوعات را از داده‌های نمونه می‌آموزد و از آن برای تولید مصنوعات جدید، اصلی و واقعی استفاده می‌کند که شباهت داده‌های آموزشی را حفظ می‌کنند اما آن‌ها را تکرار نمی‌کنند. این به هوش مصنوعی مولد اجازه می دهد تا موتوری برای نوآوری سریع برای شرکت‌ها باشد. اداره مالی بریتانیا از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد داده‌های پرداخت مصنوعی از 5 میلیون رکورد داده پرداخت واقعی استفاده کرده است. مجموعه داده مصنوعی برای ایجاد مدل‌های کلاهبرداری جدید بدون افشای داده‌های افراد استفاده خواهد شد.

اشتراک گذاری :