اتوماسیون فرآیند دیجیتال (DPA) عملیاتی است که می‌تواند کمک کند تا یک فرآیند به سرعت انجام شود و گردش کار را در سازمان بهبود می‌بخشد. بسیاری از فرآیندهای کسب‌وکار می‌توانند به‌طور کامل یا جزئی با تعامل انسان خودکار شوند. فرآیندهایی اعم از بازاریابی، زنجیره تأمین، فناوری اطلاعات، حسابداری یا فروش که همه می‌توانند از اتوماسیون فرآیند دیجیتال (DPA) بهره‌مند شوند. در حقیقت تحقیقات نشان می‌دهد که ۷۳% از مصرف‌کنندگان بیان می‌کنند که امتیاز خدمات مشتری یک شرکت را بر اساس ارزش زمان خود ارزیابی می‌کنند.

 

اتوماسیون فرآیند دیجیتال
اتوماسیون فرآیند دیجیتال

 

اتوماسیون فرآیند دیجیتال یک واحد فناوری نیست. برخلاف مدیریت فرآیند کسب‌وکار (BPM) و اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA)، DPA فناوری‌های مختلف را برای نزدیک شدن به اتوماسیون به‌طور کلی از ابتدا تا انتها متصل می‌کند.

6 عامل اصلی موفقیت در اتوماسیون فرآیند دیجیتال

در ادامه 6 عامل اصلی موفقیت در اتوماسیون فرآیند دیجیتال را بیان می‌کنیم:

1- فرآیندهای کسب‌وکار را تجسم و بهبود ببخشید

هنگامی که برای اولین بار فرآیند جدیدی در سازمان ایجاد می‌شود، مراحلی مشخص می‌شود که باید برای رسیدن به نتیجه مطلوب انجام شوند. اما با گذشت زمان، ممکن است روند تغییر کند. با این حال، با توسعه فرآیندها، مستندسازی جریان فرآیند ممکن است نادرست انجام شود و اگر مدیریت بخواهد فرآیند را تجزیه و تحلیل کند تا تعیین کند آیا قابل بهبود است یا خیر، هیچ تصویر روشنی از وضعیت موجود وجود ندارد.

زمانی که اتوماسیون فرآیند دیجیتال به خوبی به کار گرفته شود، به سازمان‌ها کمک می‌کند هوشمندانه تصمیم بگیرند. به عنوان مثال هنگام ایجاد یک روند کسب‌وکار برای شروع باید تعیین کنید که برای رسیدن به هدف خود چه مراحلی باید برداشته شود. با این حال، این روند می‌تواند با گذشت زمان تغییر کند. هنگامی که یک چرخه اصلاح می‌شود، مستندسازی مراحل به روز شده و تعیین زمینه‌های بهبود بسیار مهم است.

 

بهبود فرآیندها
بهبود فرآیندها

 

اسناد دستی بسیار ناکارآمد و به شدت مستعد خطاهای انسانی است. از طرف دیگر، نرم‌افزار مدیریت فرآیند مانند BPMS می‌تواند هر تغییر را در زمان واقعی ثبت کند. بنابراین چابکی، مزیت رقابتی در بازار و محیط کسب‌وکار با رشد مداوم را فراهم می‌کند.

DPA از روش‌های تفکر طراحی و هوش لحظه‌ای برای ساخت فرآیندهای بهتر استفاده می‌کند که پس از آن تجربیات بهتری را هم برای مشتریان و هم برای کارمندان فراهم می‌کند. استفاده از DPA برای تنظیم و آزمایش فرآیندهای کسب‌وکار شما، پیش‌بینی و مدیریت نتایج سازمانی را بهبود می‌بخشد. درنتیجه حتی پیچیده‌ترین روندها نیز بهبود پیدا می‌کنند.

2- اتوماسیون فرآیند دیجیتال را در هر بخش مستقر کنید

DPA برای تحول در کل سازمان حیاتی است. هر دپارتمان باید برای رسیدن به اهداف مشترک کسب‌وکار همکاری کند. این امر به ویژه در یک محیط کار از راه دور بیشتر است. هنگامی که کارمندان با فرآیندی روبه رو می‌شوند، DPA این شکل از ارتباط را امکان‌پذیر می‌کند.

DPA سیستم‌ها و منابع مختلفی را برای تسهیل تحول دیجیتال در کل کسب‌وکار متحد می‌کند. این امر نه تنها چابکی را در فناوری‌های قدیمی گنجانده است، بلکه باعث افزایش تمرکز بر مشتری می‌شود و اتوماسیون را در کل بخش‌های سازمان ایجاد می‌کند.

 

تحول دیجیتال
تحول دیجیتال

 

3- بدون اصطکاک بروید

تجارب مشتری برای اعتبار سازمان شما بسیار مهم است. به همین ترتیب ارائه تجربیات مربوط به مشتری به‌طور مداوم ضروری است. اگر زیرساخت شما شکسته باشد، ارائه تجربیات بدون اصطکاک که مشتری شما انتظار دارد حتی مشکل‌تر است. DPA می‌تواند به صورت یکپارچه سیستم‌های دو طرف طیف کسب‌وکار یعنی سیستم‌های قدیمی و جدید را به هم متصل کند.

4- توسعه‌دهندگان سازمان خود را توانمند کنید

نیاز فوری به اتوماسیون فرآیندها در عصر دیجیتال همراه با تقاضای فزاینده برای توسعه برنامه وجود دارد. می‌توانید از مدیر منابع انسانی خود بپرسید که استخدام مهندسین و توسعه‌دهندگان ماهر چه مقدار دشوار و پرهزینه است. خوشبختانه شما می‌توانید با سیستم عامل‌های توسعه برنامه کد کم اتوماسیون فرآیندها را انجام دهید و کارمندان شما می‌توانند بدون هیچ‌گونه آموزش کدگذاری یا تجربه به توسعه‌دهندگان ماهر تبدیل شوند.

کاربران کسب‌وکار می‌توانند برای طراحی و ارتقا اپلیکیشن‌ها برنامه‌های خاص مشاغل مانند استقرار قوانین فرآیند، الزامات، استقرار پیشنهادات مشتری، با همکاری IT کار کنند. DPA هم فناوری و هم متدولوژی را برای پاسخگویی به انتظارات مشتری شما در عصر دیجیتال ارائه می‌دهد. ما توصیه می‌کنیم با اولویت قرار دادن مشتری و سپس یکپارچه‌سازی اتوماسیون برای اطمینان از تحقق این امور، در فرآیندهای خود تجدیدنظر کنید.

 

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

مشاهده آرشیو وبینار ” BPMS در سازمان خلاق”

BPMS در سامان خلاق
BPMS در سامان خلاق

 

5- تجزیه و تحلیل را در تمام مراحل فرآیند دیجیتال داشته باشید

اتوماسیون فرآیند دیجیتال، زمان واقعی انجام فرآیندها ضبط می‌کند، می‌توانید با تجزیه و تحلیل دقیق، الگوهای خرابی را بیابید و دلیل و چگونگی آن‌ها را دریابید. به جای تجزیه و تحلیل دستی تعداد بی‌شماری از داده‌ها، مدیریت می‌تواند بلافاصله مناطق رسیده برای بهبود را تشخیص دهد. درواقع با استفاده از DPA شما می‌توانید فرآیند را از مرحله اجرا تا انتها با نتیجه مطلوب و راهنمای طراحی کلی خود تصور کنید.

6- برای هوش عملیاتی از هوش مصنوعی استفاده کنید

DPA در یک پلتفرم واحد فعالیت می‌کند. از آن جا که تغییرات برنامه ضروری است، می‌توانید بدون ایجاد اختلال در روند، اصلاحات را مدیریت کنید. صرف نظر از وظیفه پیش رو، دستیابی سریع به نتایج حیاتی است.

استقرار سیستم عامل کم کد برای احیای فرآیندهای جدید ضروری است. هوش مصنوعی می‌تواند گلوگاه‌ها را پیدا کند و نحوه تأثیر آن‌ها بر نتیجه کسب‌وکار را گزارش کند، علاوه بر این هوش مصنوعی می‌تواند اطمینان حاصل کند که هر مرحله از فرآیند به‌طور کارآمد انجام می‌شود، خواه این کار اتوماسیون باشد یا کارهای انسانی یا هر دو.

شما می‌توانید از هوش عملیاتی قابل اعتماد برای از بین بردن کارهای وقت‌گیر و رویکرد پرهزینه استفاده کنید. در عوض می‌توانید سیستم‌های قدیمی خود را تازه‌سازی کنید تا آن‌ها همراه با برنامه‌های جدیدی که نتایج یکپارچه و طولانی‌مدت دارند کار کنند. DPA باعث کارایی و رقابت بیشتر سازمان و کارمندان شما می‌شود.

مقاله‌های مرتبط با فرآیند دیجیتال:

هفت پرسشی که هر تحلیلگر کسب و کار در مورد مدلسازی BPMN می‌پرسد؟

مکانیزاسیون فرآیند درخواست مساعده با استفاده از نرم‌افزار BPMS

تحول دیجیتالی با استفاده از BPMS یک واکنش موثر در برابر کرونا

چرا آموزش مدل سازی فرآیند با استفاده از BPMN مهم است؟

۸ دلیل برای استقرار مدیریت فرآیند کسب‌ و کار (BPM)

تحول دیجیتال (Digital Transformation) چیست؟

مکانیزاسیون فرآیند درخواست خودرو با BPMS

مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM)

 

 

درخواست دموی نرم افزار BPMS دیدگاه

فرم درخواست دموی نرم‌افزارهای دیدگاه
فرم درخواست دموی نرم‌افزارهای دیدگاه

 

اشتراک گذاری :