معماری

ترند امروز نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری چیست؟

تحولات متنوع و چشمگیر فن‌آوری ارتباطات و ابزارهای آن در دهه‌های اخیر به تغییر مفهوم ارتباطات سازمانی و ورود مفاهیم جدید مانند اتوماسیون اداری در عرصه دیوان سالاری و بوروکراسی‌های اداری منجرشد و تا آنجا پیش رفت که به مذاق مردم خوش آمد.

توسعه فناوری اطلاعات و ابزارهای آن، توقعات و انتظارات مردم و ارباب‌رجوع‌های سازمانی را به شدت بالا برده است. آنها توقع دارند خدمت مورد نیاز خود را از منظر روش انجام کار با بهترین کیفیت و با کمترین هزینه و صرفه‌جویی زمانی، دریافت کنند.
تحولات عرصه فناوری همین تغییرات و دگرگونی‌ها را در عرصه تعاملات بین سازمانی نیز به دنبال داشته است. امروزه و به دنبال گسترده‌تر شدن مفهوم اتوماسیون اداری و ابزارهایش، ایجاد روشی مکانیزه برای تبادل الکترونیکـی مکاتبـات بـین سازمان‌ها و نهادهای مختلف، نیازی جدی و اساسی محسوب می‌شود.
فراموش نکنیم که در حال حاضر ارزش ارتباطات الکترونیکی در دسترسی سریع به اطلاعات نیست؛ بلکه توانایی آن برای تسهیل ارتباطات است. این همان نگاه اصلی است که شرکت چارگون در مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه به مفهوم اتوماسیون اداری داشته و تلاش کرده است تا آسان‌ترین و امن‌ترین راه برای ایجاد ارتباط بین سازمان‌های مشتری و مردم و سازمان‌ها و نهادها با یکدیگر را ایجاد کند.

اتوماسیون اداری دیدگاه از بستر وب تا موبایل
سیستم‌های اطلاعاتی کارآمد و یکپارچه که همه فعالیت‌ها و وظـایف یـک سـازمان را پوشـش دهند، متقاضیان فراوانی یافته است؛ چراکه انتخاب این سیستم‌ها افزایش قابلیت‌های سازمانی، بهبود عملکرد، تصمیم‌گیری بهتـر و دستیابی به مزیت رقابتی را برای سازمان‌های بهره‌بردار ایجاد می‌کنند. در انتخاب چنین سیستم‌هایی توجه به دو ویژگی مهم یعنـی تسهیل امور و توسعه ارتباطات بیشترین تاثیرگذاری را دارند.
در مجموعه نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری دیدگاه نیز با اتکا برهمین 2 اصل، تلاش شده است تا علاوه بر پشتیبانی کامل از فرآیندها و تعاملات سازمانی و سهولت در تولید و گردش نامه‌ها و مکتوبات اداری، سایر مفاهیم و فرآیندهای مرتبط به حوزه اتوماسیون اداری از سطح مدیران تا مراجعین به سازمان پوشش داده شوند. از سوی دیگر این مجموعه نرم‌افزاری با اتکا به دو نرم‌افزار کارها و نرم‌افزار جلسات، راهکاری موثر برای مدیریت کارهای تیمی و گروهی از سوی مدیران،‌ برگزاری جلسات بهینه و مدیریت زمان و افزایش بهره‌وری سازمانی را ارائه کرده است.
از سوی دیگر، بهره‌گیری از ابزارها و سرویس‌های معمول حوزه اتوماسیون اداری شامل فکس، ایمیل، ‌پیامک، ECE و LINK برای ایجاد ارتباط درون سازمانی و تعاملات بیرون سازمان نیز در این مجموعه نقش محوری دارند. این ابزارها علاوه براینکه ارتباطات درونی و برونی سازمانی را سریع‌تر، دقیق‌تر و ارزان‌تر کرده‌‌اند، مفهوم ارتباطات در هر كجا و هر زمان را نیز عینیت بخشیده‌اند.

کارتابل‌های ‌موبایلی
در عصری که پرونده‌های بزرگ و حجیم، جای خود را به کارتابل‌های مجازی در موبایل‌ها و تبلت‌های کم وزن و کوچک داده‌اند، تولید محصولی متناسب با این تغییرات و تمرکز بر برترین تکنولوژی‌های روز و ترند جهانی در حوزه اتوماسیون اداری دیدگاه، ‌مغفول نمانده است. ارائه اپلیکشن‌هایی با کارایی نسخه‌های تحت وب از اتوماسیون اداری دیدگاه و کارکردهای متنوع و مختلف آنها را می‌توان محصولاتی خلاقانه و بومی‌سازی شده از سوی چارگون دانست که همراه با تحولات جهانی، نظام اداری کشور را تحت تاثیر قرار داده‌ و به الگویی برای تلاش سایر دست‌اندرکاران و فعالان عرصه نرم‌افزار تبدیل شده‌اند.

پوشش گام به گام مفاهیم اتوماسیون اداری
بهره‌برداری از پیشخوان ارباب رجوع دیدگاه که این روزها با استقبال سازمان‌های مشتری چارگون مواجه شده ‌است، موید توجه جدی چارگون به توسعه و ارتقای سبد محصولی دیدگاه و تکمیل چرخه‌های قابل پوشش در حوزه اتوماسیون اداری است. این سامانه با ارائه راهکاری مکانیزه برای پاسخ‌گویی به مخاطبان و مراجعین سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی، موضوع تکریم ارباب رجوع که دغدغه‌ای بزرگ برای همه ارائه‌کنندگان خدمات است را محقق می‌کند، به روش‌های سنتی و دریافت نسخه‌های کاغذی پایان می‌دهد و از صرف هزینه‌های گزاف سازمان‌ها در مراحل ارسال، دسته‌بندی و ثبت نامه‌ها و ایجاد ترافیک کاری در دبیرخانه‌ها می‌کاهد.

درباره ی اعظم راستی

اعظم راستی خبرنگار و کارشناس روابط عمومی است که بیش از ده سال سابقه مطبوعاتی در رسانه‌های مختلف کشور دارد.

همچنین ببینید

KPI چیست؟

KPI مخفف عبارت Key Performance Indictor است و به معنای شاخص کلیدی عملکرد است. استفاده …