معماری
5 مزیت غیرمنتظره‌ی یادگیری یک زبان جدید برای مدیریت کسب‌وکار
مزیت غیرمنتظره‌ی یادگیری یک زبان جدید

5 مزیت غیرمنتظره‌ی یادگیری یک زبان جدید برای مدیریت کسب‌وکار

تمایل به یادگیری یک زبان جدید معمولا در نتیجه‌ی علاقه شدید به تجربه‌ ای جذاب در خارج از کشور به وجود می‌آید. سفرهایی که مدیران کسب‌وکارهای مختلف بسیار با لزوم آن مواجه می‌شوند.

زمانی که به کشوری سفر می‌نمایید که زبان آن با زبان بومی شما فرق دارد، برنامه‌های کاربردی ترجمه، نظیر گوگل ترنسلیت، مفید می‌باشند، اما فقط تا حدی مشخص. آنها اجازه‌ی رمزگشایی یک منوی غذا را به شما می‌دهند، اما لزوما نه تا جایی که اجازه‌ی یک مکالمه با پیش‌خدمت را با شما فراهم سازند. روانی کلام در زبان محلی پتانسیل کشف ناشناخته های بسیاری را ایجاد می‌نماید.

دو زبانه بودن چیزی فراتر از درخواست مسیر یک آدرس یا سفارش دادن یک قهوه بدون دریافت تصادفی یک دیس بزرگ دسر می‌باشد. (البته چه اتفاق خوشایندی است، نه؟) مغز افراد چند زبانه عملکردی متفاوت با مغز افراد تک زبانه دارد. استفاده‌ی منظم از یک زبان ثانویه بسیاری از مهارت‌های شناختی را تشدید می‌نماید و حتی شما را جذاب‌تر نیز می‌سازد.

برای اینکه این مهارت‌های زبانی جدید را به دست آوریم، گزینه‌های فراوانی وجود دارد: ثبت‌نام در یک کلاس، دانلود یک نرم‌افزار مانند دولینگو، یا امتحان نمودن یک نرم‌افزار قویتر که با روش های نوین اروپایی به آموزش می پردازد مانند اکسین چنل. در هر یک از این خدمات، تعهد کلید کار است.

تمرین مداوم – حتی اگر فقط 10 دقیقه در روز باشد – برای به دست آوردن نتایج مورد نظر شما که با یادگیری زبان دوم همراه است کافی می‌باشد.

مزایایی ناشناخته ای که یادگیری زبان دوم برای شما به همراه دارند عبارتند از :

دقت و چابکی ذهن شما بهبود می‌یابد، و این امر نسبتا سریع رخ می‌دهد.

این امر نمی‌تواند بهانه‌ای باشد تا شما در زمانی که ترکیب افعال دشوار می‌شود تسلیم شوید، اما تحقیقات نشان می‌دهد که حتی یک دوره‌ی کوتاه-مدت یادگیری یک زبان جدید برای بهبود چابکی ذهنی کافی می‌باشد. یک مطالعه که در سال 2017 در دانشگاه ادینبورگ انجام گرفت و به ارزیابی 33 دانشجوی 18 تا 78 ساله، که در یک دوره‌ی آموزش زبان گالیک اسکاتلندی شرکت کرده بودند، پرداخت به این نتیجه رسید که افزایش در جنبه‌های متعددی از هوشیاری ذهنی ، صرف نظر از سن ، در این دانشجویان، در مقایسه با گروهی که یک دوره‌ی غیر زبانی را گذرانده بودند و نیز دانشجویانی که هیچ دوره‌ای را نگذرانده بودند، اتفاق افتاده است.

عملکرد انجام چند کار همزمان امری طبیعی‌تر می‌شود.

یک مطالعه در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا به این نتیجه رسید که افراد دو-زبانه می‌توانند در انجام پروژه‌های متعدد به طور همزمان عملکرد بهتری نسبت به افراد تک-زبانه داشته باشند. برای یک مغز دو-زبانه ویرایش سریع اطلاعات غیرمرتبط و پرداختن به آنچه مهم است امری طبیعی می‌باشد.

محققان منبع این مهارت‌های پیشرفته ی تغییر عملکرد را به شیوه‌ای ربط می‌دهند که طی آن افراد دو زبانه به طور ذهنی از هر دو زبان استفاده می‌کنند. مذاکره‌ی درونی که در هر زمانی که آنها صحبت می‌کنند رخ می‌دهد به عنوان یک “تمرین کشش ذهنی” عمل می‌نماید که به مغز آموزش می‌دهد تا اولویت‌ها را سریعتر دریافت نموده و ارزیابی نماید.

تصمیم‌گیری در یک زبان خارجی ساده‌تر است

محقان در دانشگاه شیکاگو دریافتند که ما در زمانی که از یک زبان خارجی برای سبک و سنگین کردن گزینه‌های یک تصمیم استفاده می‌کنیم قادر هستیم به طور منطقی‌تر و با تعصب کمتر تصمیم‌گیری نماییم. جالب است بدانید که چارچوب ‌سازی زبان خارجی همچنین باعث کاهش ناامیدی از شکست می‌گردد. آنها این خصوصیات را به این واقعیت نسبت می‌دهند که یک زبان خارجی اجازه‌ی فاصله‌ی احساسی و شناختی بیشتر را در زمان ارزیابی آنچه در یک تصمیم در معرض خطر قرار می‌گیرد فراهم می‌سازد.

از مهارت‌های حافظه ی مغز حفاظت بهتری می‌شود.

یک مطالعه در لوکزامبورگ دریافت که کسانی که به بیش از دو زبان صحبت می‌نمایند ممکن است با ریسک کمتری در ارتباط با مشکلات حافظه از قبیل آلزایمر و زوال عقل مواجه گردند و اظهار داشت که چند زبانه بودن دارای “یک اثر محافظتی بر روی حافظه در تمام طول عمر و در حین مطالعه در سالمندانی است که زبان خارجی را تمرین می‌نمایند.” و این مزیت یک مزیت ترکیبی به نظر می‌رسد زیرا این ریسک در کسانی که به چهار زبان یا بیشتر مسلط هستند پایین‌تر می‌باشد.

 

مغز شما واقعا بزرگتر می‌شود.

یک مطالعه در سال 2014 با عنوان “سن یادگیری زبان ساختار مغز را شکل می‌دهد” به این نتیجه رسید که ضخامت قشری مغز -که عموما با هوش بالاتر ارتباط دارد – در افراد دوزبانه تنها در زمانی تغییر می‌یابد که یادگیری زبان در دوره‌های بعدی زندگی، زمانی که مهارت زبانی در زبان اول آنها توسعه یافته باشد، اتفاق بیفتد.

این مطالعه به این نتیجه رسید هر چه یادگیری زبان دوم دیرتر رخ می‌دهد، اثر آن بر روی ساختار مغز نیز بیشتر می‌شود. همچنین، بر اساس یک مطالعه‌ی اخیر از سوی مرکز پزشکی دانشگاه جورج‌تاون، افراد دو-زبانه‌ای که از هر دو زبان استفاده می‌نمایند غالبا سلول خاکستری بیشتری در منطقه‌ی مغزی که مسئول توجه، ممانعت و حافظه‌ی کوتاه مدت است دارند.

پس زمان را از دست ندهید و برای بهبود فعالیت های ذهنی و ایجاد ارتباطی موثر در کسب و کار و زندگی تان یک زبان جدید یاد بگیرید !

برای یادگیری زبان به روش انجمن آموزش اروپا اکسین چنل را دانلود و نصب نمایید.

منبع : آموزش زبان اکسین چنل

 

درباره ی سمیه جلیلی

سمیه جلیلی کارشناس بازاریابی محتوایی که در حوزه بازاریابی محتوایی و روابط عمومی با محوریت استراتژی محتوا، برنامه‌ریزی تولید محتوا و مدیریت بازاریابی در شبکه های اجتماعی فعال است.

همچنین ببینید

چگونه اولین فرآیند در پروژهای استقرار BPM و BPMS انتخاب می‌شود؟

شاید سخت‌ترین بخش در مورد شروع پروژه مدیریت فرآیند کسب‌وکار، انتخاب اولین فرآیند باشد. افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 2 = 1