معماری

آشنایی با هوش تجاری و تحلیل داده‌های نرم‌افزارهای سازمانی در هفتمین گردهمایی سالانه چارگون

مدیران منابع انسانی و اجرایی سازمان‌های مشتری در هفتمین گردهمایی سالانه چارگون با هوش تجاری و تحلیل داده‌های نرم‌افزارهای سازمان آشنا می‌شوند.

امروزه، سازمانی که اطلاعات صحیح در اختیار دارد، قدرتمند است. هر سازمان و شرکتی که از این قدرت بهره‌مند باشد، در صنعت و حرفه خود و در مقایسه با رقبا از جایگاه متمایزی برخوردار می‌شود. سازمان‌ها و شرکت‌ها با سرعت، حرکت و تغییر می‌کنند؛ بنابراین دریافت اطلاعات در زمان مناسب و درست، ابزار قدرت در این سازمان‌هاست. در سازمانی که BI در آن بکار گرفته می‌شود، مدیران می‌توانند اطلاعات هزینه‌ها را از داخل سازمان استخراج کنند و بدانند که هزینه‌ها چه هستند و چه تصمیم‌هایی برای کاهش و حذف آن‌ها باید گرفته شوند، تغییرات آینده را پیش‌بینی کنند و برای مسائل خود راه‌حلی مناسب داشته باشند. تکنولوژی BI راه‌حلی برای بکارگیری مجموعه اطلاعات و ایجاد هوشمندی در مدیران است که آگاهانه و مبتنی بر واقعیت موجود سازمان تصمیم‌گیری کنند. با این تعریف می‌توان گفت هوش تجاری BI، چیزی فراتر از جمع‌آوری گزارشات و ابزارها برای به‌کارگیری هوشمندانه‌ سیستم‌های تجاری است.
از آنجا که شرکت چارگون در حوزه هوش تجاری تلاش ویژه‌ای را آغاز کرده و ارائه محصولات و راهکارهای متناسب و برآورده کردن این نیاز را جزو اولویت‌های کاری خود قرار داده است؛ به همین دلیل در بزرگترین گردهمایی سالانه مشتریانش، برگزاری یک کارگاه آموزشی با حضور مدرسی برجسته و با تجربه برای آگاهی‌بخشی درباره مفهوم BI را طرح‌ریزی کرده است.
در این کارگاه آموزشی علاوه بر بیان مفهوم هوش تجاری و جایگاه آن در سازمان‌ها درباره روند طراحی و پیاده‌سازی سامانه‌های هوش تجاری و پشتیبانی تصمیم‌گیری در سازمان‌های مختلف اشاره خواهد شد.
دکتر معین حاجی مقصودی از متخصصان برجسته هوش تجاری در کشور، مدرس این کارگاه آموزشی خواهد بود. او کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دکترای مدیریت تولید و عملیات از دانشگاه تهران را در کارنامه خود دارد. دکتر مقصودی، مدیرعامل شرکت مبتکران سیستم کاوش است و از سال 1388 طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌های هوش تجاری و پشتیبانی تصمیم‌گیری در شرکت ملی مس ایران، وزارت نفت، شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور، امور دام وزارت جهاد کشاورزی، گروه کرمان موتور، بانک رفاه، سازمان بورس، سازمان تامین اجتماعی، روغن غنچه، روغن نازگل را برعهده داشته است.
گفتنی است کارگاه آموزشی هوش تجاری « BI » روز دوم دیماه هم‌زمان با برگزاری هفتمین گردهمایی سالانه مشتریان چارگون در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

درباره ی اعظم راستی

اعظم راستی خبرنگار و کارشناس روابط عمومی است که بیش از ده سال سابقه مطبوعاتی در رسانه‌های مختلف کشور دارد.

همچنین ببینید

قدرت و اهمیت پرسونال برندینگ در سازمان‌ها

نام تجاری پیش از این تنها منحصر به کسب‌وکار بود که بخشی کلیدی از استراتژی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 5 = 1