معماری
نرم‌افزار ارزیابی عملکرد کارکنان
نرم‌افزار ارزیابی عملکرد کارکنان

توصیف عملکرد و اهداف نرم‌افزار ارزیابی عملکرد کارکنان

نرم‌افزار ارزیابی عملکرد کارکنان یکی از نرم‌افزارهای مهم راهکار جامع مدیریت منابع انسانی دیدگاه است که امکانات ارزشیابی عملکرد کارکنان و عوامل کارکردی پرسنل را فراهم می‌کند. سازمان‌هایی که از این نرم‌افزار استفاده‌ می‌کنند می‌توانند براساس نتایج ارزیابی عملکرد نظام پاداش و مزایا را عادلانه و موثر بکار گیرند و در راستای تعالی سازمانی قدم‌های موثری بردارند. این مقاله از جنبه‌های مختلف به عملکرد و مزایای نرم‌افزار ارزیابی عملکرد دیدگاه از راهکار جامع مدیریت منابع‌انسانی می‌پردازد.

نرم افزار ارزیابی عملکرد کارکنان چه اهدافی را در سازمان محقق می‌کند؟

سنجش و شناخت میزان شایستگی‌ها و استعدادهای فردی و کارایی کارکنان از اولین نتایجی است که بکارگیری سیستم ارزیابی عملکرد در سازمان محقق می‌کند، واحد منابع انسانی سازمان می‌تواند فرآیندهای ارزیابی را برای برنامه‌ریزی در جهت استفاده بهینه از استعدادها و توان کاری نیرو‌های موجود بکار گیرد. از این طریق یک نظام ترفیع عادلانه بر اساس شایستگی و کارایی کارکنان در سازمان حاکم خواهد شد و انجام تشویق‌های موثر، تاثیر در نظام جبران خدمات و پرداخت انواع فوق‌العاده‌های مرتبط مانند فوق‌العاده جذب، کارائی و … به شیوه‌ای بهینه اتفاق خواهد افتاد. از سوی دیگر استفاده از نتایج ارزیابی در کمیته انتصابات به‌ منظور ارتقاء کارکنان انگیزه‌ تلاش بیشتر در جهت تحقق اهداف سازمان را فراهم می‌کند. شناسایی افراد ناکارآمد سازمان و برنامه‌ریزی برای جابجایی و انتقالات هدفمند در سازمان و تصمیم‌گیری در خصوص تمدید قرارداد نیز از اهداف دیگر نرم‌افزار ارزشیابی عملکرد کارکنان است که در راستای تعالی سازمانی محقق می‌شود. از سوی دیگر استفاده از این سیستم موجب افزایش رضایت شغلی و نیز کاهش  شکایت کارکنان ناشی از تبعیض خواهد شد.

سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان دیدگاه چه فرآیندهایی را پشتیبانی می‌کند؟

  • اجرای سیستمی فرآیندهای ارزیابی
  • هدف‌گذاری و تعیین راهکارهایی برای ارتقای کارکنان
  • ثبت اعتراض به فرآیند ارزیابی عملکرد
  • تعیین نقاط قوت و قابل بهبود در عملکرد افراد و کارکنان سازمان
  • امکان بررسی وقایع عملکردی و تجمع عملکردهای یک فرد در طول سال

نرم‌افزار ارزیابی عملکرد دیدگاه چه ارزش افزوده‌ای دارد؟

بسیاری از سازمان‌ها در راستای توسعه عملکرد و بهبود کارایی سال‌هاست که از روش‌های ارزیابی عملکرد به صورت دستی استفاده می‌کنند. در بسیاری مواقع به دلیل پرهزینه بودن روال‌های دستی ارزیابی، بازه‌های زمانی این فرآیندها طولانی شده و حتی بعد از اجرا نیز به دلیل عدم تجمیع اطلاعات در کل سازمان گزارشات کاربردی از آن قابل استخراج نبوده است. اما استفاده از سیستم نرم‌افزاری ارزشیابی عملکرد کارکنان موجب حذف کاغذ، کاهش چشمگیر اشتباهات کاربری در فرآیند ارزیابی، تعییین محدوده زمانی برای ارزیابی و مدیریت زمان، محاسبه اتوماتیک، مدیریت برخط ، آگاهی از مراحل ارزیابی و بهینه سازی فرآیند ارزیابی می‌شود.

مزایای رقابتی نرم‌افزار ارزیابی عملکرد در مقایسه با سیستم‌های مشابه چیست؟

  • طراحی در قالب سیستم یکپارچه سازمانی و ارسال نتایج ارزیابی به عنوان فاکتور موثر در محاسبه حقوق و مزایا به نرم‌افزار حقوق و دستمزد
  • پوشش تمامی مدل‌های ارزیابی به صورت پویا
  • امکان مدیریت ارزیابی‌های سلسله مراتبی و 360
  • قابلیت طراحی گردش فرم‌های ارزیابی
  • امکان طراحی انواع گزارشات مدیریتی

 

درباره ی فاطمه بانی

فاطمه بانی کارشناس استقرار در راهکار منابع انسانی دیدگاه است و در حوزه ارزیابی عملکرد تجربیات ارزشمندی دارد.

همچنین ببینید

چگونه اولین فرآیند در پروژهای استقرار BPM و BPMS انتخاب می‌شود؟

شاید سخت‌ترین بخش در مورد شروع پروژه مدیریت فرآیند کسب‌وکار، انتخاب اولین فرآیند باشد. افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 1 = 8