معماری
تطبیق کامل نرم‌افزار‌ BPMS دیدگاه با استاندارهای جهانی
تطبیق کامل نرم‌افزار‌ BPMS دیدگاه با استاندارهای جهانی

تطبیق کامل نرم‌افزار‌ BPMS دیدگاه با استانداردهای جهانی

نرم‌افزار مدیریت فرآیندها (BPMS) در مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه براساس آخرین تکنولوژی‌ها و استانداردهای جهانی و در محیط پروژه بزرگ این شرکت تحت عنوان زاگرس، طراحی و تولید شده‌است.

سیستم مدیریت فرآیندهای کسب وکار (BPMS) با هدف مکانیزه ساختن گردش کار فرآیندهای سازمانی از زمان تعریف و مدلسازی تا زمان اجرا و بهینه‌سازی با امکان پایش، شرایطی را فراهم می‌آورد که در خروجی روال‌ها و فرآیندهای سازمانی، تسهیلاتی صورت می‌گیرد. این سیستم به گونه‌ای یک نرم‌افزار مستندساز و مدل‌ساز شناخته می‌شود که مدل‌سازی در آن، می‌تواند به صورت پویا وکاملاً هوشمند صورت بگیرد یعنی در زمان طراحی و مدل‌سازی کاربر را از نحوه استفاده نمادها و ابزارها با نمایش آلارم‌هایی، مطلع می‌کند و صحت مدل‌سازی را به او خبر می‌دهد.

کوتاه درباره محیط زاگرس

معماری جدید مجموعه نرم افزاری دیدگاه که با نام معماری زاگرس از آن یاد می شود، جدای از تفاوت‌های بنیادی که بواسطه تفاوت‌های نوع تفکر در معماری خود با نسل‌های ۴ و ۵ دیدگاه دارد، بدلیل استفاده از یک فریم‌ورک رابط کاربری مدرن تجربه‌ای متفاوت را برای کاربران به دنبال دارد. این معماری جدید مدلی مشابه معماری مشهور پیازی (onion architecture) است که قسمت‌های مختلف نرم‌افزار حول یک هسته‌ متمرکز قرار می‌گیرند. در این معماری اجزای مختلف تنها هسته‌ مرکزی را می‌بینند و از آن شناخت دارند و از وجود قسمت‌های دیگر سیستم آگاه نیستند. این عدم آگاهی باعث می‌شود تا رشد و بلوغ آن جزاز سیستم به اجزای دیگر وابسته نباشد. بدین شکل هر جز می‌تواند مستقلا Develop شود، از تکنولوژی دلخواه استفاده کند، به طور مستقل تست شود و تغییرات آن روی قسمت‌های دیگر سیستم تاثیر نگذارد. مهمترین مزیت نرم‌افزارها در معماری جدید این است که سیستم‌ها سریع‌تر و کم‌باگ‌تر می‌شوند و تغییرات مورد نیاز مشتری با سرعت بیشتری در آن پیاده‌سازی می‌شود.

 

طراحی BPMS با معماری جدید

با آغاز پروژه زاگرس در شرکت چارگون و ایجاد زیرساخت و بستر مناسب نرم‌افزاری، عملیات انتقال و اضافه کردن نرم‌افزارهای راهکارهای مختلف به این محیط آغاز شده است. علاوه بر انتقال سیستم‌ها و محصولات موجود سبد نرم‌افزاری دیدگاه به محیط زاگرس، طراحی و تولید چند محصول براساس همین معماری در دستور کار قرار گرفته است.
نرم‌افزار BPMS دیدگاه نیز از ابتدا بر اساس معماری جدید زاگرس تولید شده و رضایتمندی سازمان‌های بهر‌ه‌بردار از این محصول، گواهی بر کارکرد موفق این سیستم است.
نرم‌افزار BPMS دیدگاه با پوشش فرآیندهای کلی مانند پشتیبانی خدمات فناوری اطلاعات تا جزیی‌ترین آنها مثل نظارت بر روال‌های درمان و پیشگیری، رستوران، مدیریت وسائل نقلیه و… نشان می‌دهد این نرم‌افزار از هر زمان دیگری، کامل‌تر و به استاندارهای جهانی نزدیک‌تر است.
BPMS دیدگاه هم‌اکنون در حال نصب و استقرار بر روی سرور سازمان‌‌های مشتری چارگون است. در این نرم‌افزار توسعه‌ها و قابلیت‌های زیاد و کارآمدی انجام شده که با بکارگیری امکانات محیط زاگرس و معماری جدید به تحول در ساختارهای سازمانی کمک شایانی می‌کند. مثلا در این نرم‌افزار سرویس task تعریف شده که ازاین طریق می‌تواند با سایر نرم‌افزارها ارتباط برقرار کند و از آنها سرویس بگیرد. BPMS دیدگاه بوسیله این سرویس task ها نقش خود را به عنوان مرکز مدیریت و هماهنگ‌کننده مجموعه ایفا کند.
فرض کنید مدیر سازمانی پروژه محورهستید و برایتان مهم است که وقتی حقوق می‌دهید بتوانید بفهمید چه سهمی از این حقوق به کدامیک از مراکز هزینه سازمانتان اختصاص یافته است. در چنین شرایطی با بهره‌گیری از نرم‌افزار BPMS دیدگاه به راحتی می‌توانید فرآیندی را برای آگاهی از این امر تعریف کنید. با تعریف این فرآیند، سیستم BPMS، اطلاعات وارد شده را با نرم‌افزار حضور و غیاب چک می‌کند. داده‌ها را به سیستم حقوق و دستمزد ارائه و پس از آن، در زمان صدور سند مالی نقش ایفا می‌کند و گزارش‌های کاربردی درباره فرآیند خواسته شده را در اختیار مدیران قرار می‌دهد.

BPMS دیدگاه و تحول دیجیتال

امکانات BPMS دیدگاه با بهینه‌سازی و تسریع فرآیندها، عملی کردن تمام تغییرات ساختاری و فرآیندی را در سازمان‌ها ممکن می‌کند و با همسو کردن واحدهای بهبود روش‌ها و فناوری اطلاعات راندمان و انعطاف بین نیروهای درگیر در طرح‌های سازمانی را افزایش می‌دهد.
BPMS راه‌حل‌هایی برای بهبود همکاری کارکنان با یکدیگر و با مشتریان ایجاد می‌کند. با این سیستم، ایجاد ارتباط مناسب و تسهیل فرآیندها در همه سطوح کسب و کار موجب آگاهی افراد از چرخه‌های اجرایی می‌شود و کارایی سازمان را افزایش می‌دهد.
با BPMS بخش‌های مختلف کسب و کار ساده و هیجان‌انگیز خواهد شد و بخش عظیمی از داده‌ها و اطلاعات بهینه تر مدیریت می‌شوند. BPMS، یک پلتفرم دیجیتالی موثر برای اجرا و مدیریت سریع فرآیندهای کسب و کار در تجارت امروزی است. ابزاری پویا که بدون وابستگی به نرم‌افزارهای تخصصی می‌تواند نیازمندی‌های گوناگون را رفع کند.
با BPMS دیدگاه ایده‌هایی شکل می‌گیرند که تمرکز آنها بر روی همکاری و رسیدن به راه حل‌هایی است که موجب ایجاد تعغییرات فوق‌العاده می‌شود. تحول دیجیتال کار ساده‌ای نیست؛ اما مدیریت فرآیندها این تغییرات مهم را برای کسب وکارهای مختلف ممکن خواهد کرد و نوآوری و کارآمدی را به سهولت در دسترس مدیران قرار خواهد داد.

درخواست دموی نرم‌افزار BPMS

 

 

درباره ی اعظم راستی

اعظم راستی خبرنگار و کارشناس روابط عمومی است که بیش از ده سال سابقه مطبوعاتی در رسانه‌های مختلف کشور دارد.

همچنین ببینید

قدرت و اهمیت پرسونال برندینگ در سازمان‌ها

نام تجاری پیش از این تنها منحصر به کسب‌وکار بود که بخشی کلیدی از استراتژی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 2 =