معماری
بکار گیری نرم‌افزار BPMS در داده‌کاوی فرآیندها به مدعوین گردهمایی چارگون آموزش داده می‌شود
بکار گیری نرم‌افزار BPMS در داده‌کاوی فرآیندها به مدعوین گردهمایی چارگون آموزش داده می‌شود

چگونه با استفاده از داده کاوی فرآیند‌های سازمان تصمیمات بهتری بگیریم؟

«چگونه با استفاده از داده کاوی فرآیند‌های سازمان تصمیمات بهتری بگیریم؟» با تاکید بر نقش محوری نرم‌افزار BPMS، موضوع کارگاه آموزشی نهمین گردهمایی سالانه چارگون برای علاقمندان است.

به  گزارش روابط عمومی چارگون، این کارگاه آموزشی عصر روز هفتم دیماه با تدریس محسن سیف محمدی – کارشناس ارشد استقرار مدیریت فرآیندها و همراهی محمد اکبری-کارشناس مسئول پشتیبانی در سالن شماره ۸ واقع در طبقه منفی۱ مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

محسن سیف‌محمدی درباره موضوع این کارگاه آموزشی نوشته است:
در سال‌های اخیر با انبوهی از داده‌ها مواجه هستیم که اطلاعات دقیقی نسبت به آن‌ها وجود ندارد و دانش سازمانی نسبت به آن‌ها بسیار کم است. این داده‌ها بسیار ارزشمندند و به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا امکان پیش‌بینی، مدیریت ریسک و برنامه‌ریزی برای بازار پیش‌رو را در اختیار داشته باشد.
داده‌کاوی، تکنیک و ابزاری کمکی برای بازسازی فرآیندهای کسب‌وکار از رویدادهای ثبت شده در یک سیستم اطلاعاتی به کمک نرم‌افزار BPMS، است. در این روش، اطلاعات ورودی‌ برای الگوهای مرتبط با فعالیتی که پس از آن به عنوان مدل‌های فرآیندهای کسب‌وکار تکثیر شده‌اند، استخراج می‌شوند. کار زیادی توسط موسسات تحقیقاتی برای توسعه و پالایش الگوریتم‌ها انجام شده است؛ بنابراین فرآیندکاوی در اصل به عنوان یکی از علمی‌ترین ابزارها بر پایه مدیریت فرآیند در نظر گرفته می‌شود.
یکی از نتایج روش فرآیندکاوی این است که می‌تواند مدل‌هایی را تولید کند که تمام مسیرهای ممکن یک فرآیند را نشان می‌دهد و شامل استثنا و تشدید نیز می‌شود. هدف از فرآیندکاوی، طراحی مدل قابل اجرا نیست؛ بلکه اسناد دقیق و جامع و تحلیل فرآیندهای موجود است.
فرآیندکاوی یکی از رشته‌های تحقیقاتی جدید است که بین داده‌کاوی از یک طرف و مدل کردن فرآیندها و تحلیل آن‌ها از طرف دیگر، قرار گرفته است. ایده اصلی در فرآیندکاوی کشف (discovery)، نظارت (conformance checking) و بهبود فرآیندهای حقیقی (enhancement) از طریق استخراج دانش و اطلاعات از گزارش‌ رویدادها (event logs) در سیستم‌های موجود است.
در استخراج فرآیند، ما از داده‌های رویداد در سیستم های IT شرکت استفاده می‌کنیم تا بینش‌های مربوط به عملیات تجاری شرکت را بیاموزیم. این امر با تجسم داده‌ها، ثبت نمودار جریان فرآیند و تجزیه و تحلیل‌هایی کاربردی، صورت می‌گیرد و اطلاعاتی در مورد نیازهای بهبود یافته و عمیق از فرآیندهای کسب و کار در حال انجام، به دست می‌دهد. ما می‌توانیم با این ابزارها و تکنیک‌ها تصویر بزرگ و همچنین نمای کلی سطح اجرای فرآیندهای سازمانی را به خوبی نشان دهیم.
با وجودیکه فرآیندکاوی همچنان به عنوان یک مبحث تحقیقاتی، نوپا شناخته می‌شود؛اما مانند یک پل ارتباطی عمل می‌کند و حوزه‌های مدیریت فرآیندهای کسب و کار را باهم مرتبط می‌سازد. افزایش یکپارچه‌سازی سیستم‌های اطلاعاتی با هدف پشتیبانی و مکانیزه‌سازی اجرای تراکنش‌های کسب وکار، بستر مورد نیاز برای انواع روش‌های تحلیل داده است. در کارگاه آموزشی نوبت عصر روز هفتم دیماه و در جمع مدعوین گردهمایی چارگون تلاش می‌کنیم به این سئوال که «چگونه با استفاده از داده کاوی فرآیند‌های سازمان تصمیمات بهتری بگیریم؟» پاسخ مناسبی بدهیم.

درخواست دموی نرم‌افزار BPMS دیدگاه

درباره ی اعظم راستی

اعظم راستی خبرنگار و کارشناس روابط عمومی است که بیش از ده سال سابقه مطبوعاتی در رسانه‌های مختلف کشور دارد.

همچنین ببینید

 اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA)  چیست؟

اتوماسیون فرآیند رباتیک   هدف اتوماسیون فرآیند رباتیک (Robotic Process Automation) بهبود فرآیند‌های کسب‌وکار در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

68 − = 60