معماری
آشنایی-مدعوین-گردهمایی-سالانه-چارگون-با-هوش-مصنوعی-Artificial-intelligence.jpg
آشنایی-مدعوین-گردهمایی-سالانه-چارگون-با-هوش-مصنوعی-Artificial-intelligence.jpg

تشریح چگونگی مدیریت کسب و کارها با هوش مصنوعی در گردهمایی سالانه چارگون

آشنایی با هوش مصنوعی (Artificial intelligence) عنوان یکی از کارگاه‌های جذاب نهمین گردهمایی سالانه چارگون است که برای افزایش اطلاعات عمومی و فنی میهمانان و مدعوین این گردهمایی، تدارک دیده شده است.

به گزارش روابط عمومی چارگون، دسته‌ای از محققین به ویژه مهندسان قدیمی‌تر کامپیوتر و ریاضی‌دان‌ها معتقدند اگر ساختار دقیق مغز انسان و یا رفتار او در ماشین‌ها شبیه‌سازی شود، آنگاه ماشین‌ها نیز دچار خطاهایی خواهند بود که از انسان‌ها سر می‌زند. آنها معتقدند با استفاده از کامپیوترها باید نقایص موجود در انسانها را رفع کرد و سیستم‌هایی ساخت که عقلانی و منطقی (به عبارت دیگر، صحیح) فکر می‌کنند.
محققین این حوزه در تلاشند تا اشیا و روابط موجود بین آنها در دنیای واقعی را تماما و بدون ابهام به صورت ریاضی و منطقی مدل کرده و آنها را به کمک کامپیوترها پیاده‌سازی کنند. تجزیه و تحلیل و مدیریت فرآیندهای این فناوری، امروزه با عنوان فناوری هوش مصنوعی در کانون توجه است.
دکتر علی زارع‌زاده – هم‌بنیان‌گذار برنامه «دستیار شخصی با تو» عصر روز هفتم دیماه در سالن شماره ۱ طبقه منفی ۲ مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد در کارگاهی اموزشی، مدعوین نهمین گردهمایی سالانه چارگون را با مفهوم «هوش مصنوعی» آشنا خواهد کرد. او درباره محورهای این کارگاه نوشته است:
هوش مصنوعی در حال تغییر دادن نحوه زندگی و کار ما است. طبق آخرین پیش‌بینی مجله مک‌کینزی از تأثیر هوش مصنوعی بر اقتصاد جهانی، در سال 2030  این فناوری، سالانه 13 تریلیون دلار ارزش اقتصادی در سراسر جهان ایجاد خواهد کرد؛ اما هوش مصنوعی چیست؟ چه مسایلی را می‌تواند حل کند؟ آیا زمان استفاده از آن در کسب و کارها فرا رسیده است؟
در این کارگاه آموزشی ابتدا به بررسی تاریخچه هوش مصنوعی مصنوعی پرداخته می‌شود، اینکه هدف از آن چه بوده و امروز به کجا رسیده است. سپس پارادیم‌های اصلی این حوزه شامل هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و یادگیری عمیق به اختصار شرح داده می‌شود. در ادامه چند نمونه از شاخص‌ترین الگوریتم‌های یادگیری ماشین از جمله، دسته‌بندی، خوشه‌بندی و یادگیری تقویتی به حاضرین معرفی می‌شود.
سپس نگاهی دقیق‌تر به یادگیری عمیق که انقلابی در حوزه یادگیری ماشین ایجاد کرده است خواهیم داشت.
در انتها توصیه‌هایی برای استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت کسب و کارها و چالش‌های ارائه سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی به همراه یک بررسی موردی از برنامه «دستیار کسب کار باتو» برای حاضران ارائه خواهد شد.

درخواست دموی نرم‌افزار BPMS دیدگاه

درباره ی اعظم راستی

اعظم راستی خبرنگار و کارشناس روابط عمومی است که بیش از ده سال سابقه مطبوعاتی در رسانه‌های مختلف کشور دارد.

همچنین ببینید

مکانیزاسیون مدیریت دسترسی‌ ها مبنتی بر ITIL با نرم‌افزار BPMS

مدیریت درخواست دسترسی ‌ها دپارتمان فناوری اطلاعات در سازمان شما هر روز با چالش‌های دشواری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

83 − 81 =