معماری
تهیه نسخه پشتیبان مانور بازیابی اطلاعات
خدمات پشتیبانی فنی چارگون

«خدمات پشتیبانی فنی چارگون» تضمینی برای حفظ و نگهداری اطلاعات سازمان‌های مشتری

واحد پشتیبانی فنی چارگون علاوه بر پشتیبانی از نرم‌افزارهای مجموعه دیدگاه که قلب تپنده سازمان‌های بهره‌بردارند مجموعه‌ای از خدمات را با هدف حفظ و نگهداری اطلاعات به عنوان سرمایه‌های ارزشمند سازمان‌های مشتری به آنها عرضه می‌کند.

در مقاله زیر سه خدمت جدید قابل ارائه به سازمان‌های بهره‌بردار مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه را معرفی و تشریح می‌کنیم:

آرشیو فایل نامه‌ها و فایل‌های متنی

آرشیو و نگهداری نامه‌های وارده و صادره و همچنین اسناد و مدارک از امور بسیار مهم در شرکت‌ها و سازمان هاست. ذخیره‌سازی اسناد با قابلیت جستجو و بازخوانی اطلاعات از جمله خدماتی است که واحد پشتیبانی فنی چارگون به مشتریان خود عرضه می‌کند.
از جمله مزیت‌های آرشیو اطلاعات فایل‌ها به تفکیک سال را می‌توان کاهش حجم دیتابیس‌ها و بک‌آپ‌گیری آسان‌تر آنها دانست. با ارائه این سرویس، آرشیو‌ها صرفا قابل بازخوانی‌اند و به دلیل قطع امکان افزودن اطلاعات، حجم‌شان ثابت می‌ماند.
به دلیل تفکیک سال به سال آرشیو نامه‌ها سازمان‌ها می‌توانند دیسک‌هایی با حجم و سرعت کم را برای بکآپ‌گیری اختصاص دهند و به جای آن دیتابیس‌های موجودشان را در دیسک‌های پرسرعت‌تر ذخیره کنند.
مزیت مهم دیگر در آرشیو فایل‌ها این است که امکان جستجوی بسیار آسان است به دلیل جداسازی اطلاعات و فایل‌های سالانه به راحتی برای کاربران قابل انجام است.
سرعت بالا در نصب مجدد از دیگر مزیت‌ها و ارزش افزوده‌های آرشیو فایل‌ها و نامه‌ها در سازمان‌های بهره‌بردار دیدگاه است. با بهره‌برداری از این سرویس، دیتابیس‌های آرشیو شده بک‌آپ‌گیری، به سرور جدید منتقل و restor می‌شوند.
در این حالت، نصب مجدد صرفا برای دیتابیس‌های موجود که حجم کمتری دارند، انجام می‌شود. حجم اندک دیتاها زمان عملیات نصب مجدد را از ۸ ساعت کاری به ۲ تا ۳ ساعت کاهش می‌دهد که برای سازمان مزیت قابل توجهی به دنبال دارد.
دسترسی همیشگی به اطلاعات از دیگر مزیت‌های بهره‌برداری از آرشیو نامه‌ها و فایل‌هاست. سازمان‌های دریافت کننده این خدمت مطمئن خواهند بود که در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای برای سرورهای سازمان، بابت از دست رفتن اطلاعات نگرانی و دغدغه‌ای نخواهند داشت؛ چراکه بک‌آپ‌های سالیانه‌شان همواره در دسترس است و احتمالا فقط بخشی از اطلاعات سرورهای موجود خود را از دست خواهند داد.

مانور بازیابی اطلاعات نرم‌افزارهای دیدگاه

بازیابی اطلاعات، علم جستجوی اطلاعات در یک سند، جستجوی اسناد اصلی، فراداده‌ها و پایگاه داده‌‎های متنی، عکسی و … است. هدف بازیابی اطلاعات، کمک به کاربر برای یافتن اطلاعات موردنظر در انبوهی از اطلاعات ساختار نیافته‌ است.
شرکت چارگون در مانور بازیابی اطلاعات، سروری را از مشتری تحویل می‌گیرد و بستر دیدگاه را بر روی آن قابل دسترس می‌کند. در مرحله بعد و پس از بازبینی اطلاعات به سازمان مشتری از سلامت دیتابیس‌ها و بکآپ‌های گرفته شده گزارشی ارائه می‌کند و مانند عملیات نصب مجدد به سازمان بازه زمانی را اختصاص می‌دهد تا بتواند دیتاها و اطلاعات خود را بازبینی کند و از سلامت یا نواقص آنها مطمئن شود.

بازیابی نسخه پشتیبان

نسخه پشتیبان و بازیابی اطلاعات به بررسی شیوه و تکنولوژی سازمان برای حفاظت از داده ها و تکرار داده‌ها می‌پردازد. هدف آن اطمینان از بازیابی اطلاعات به صورت سریع و قابل اطمینان است. فرایند بازیابی فایل‌های پشتیبان به عنوان بازسازی فایل شناخته می شود.
برخی از سازمان‌های مشتری تمایل دارند که استراتژی و نسخ پشتیبان تهیه شده خود را آزمایش کرده و از صحت انجام آن مطمئن شوند؛ اما ممکن است بنا بر دلایل متعدد مانند نداشتن نیروی متخصص و دانش فنی مناسب، عدم امکان تخصیص زمان مناسب برای انجام تست و … نتوانند خودشان این کارمهم را انجام دهند.
در این خدمت، آخرین نسخه پشتیبان (Backup) از بانک‌های اطلاعاتی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه که توسط مشتری به شرکت چارگون بر روی یک محیط مستقل و جداگانه از سرور عملیاتی ارائه می‌شود، بازیابی و restore شده و نتیجه این عملیات (موفق یا ناموفق بودن) به سازمان مشتری اطلاع رسانی خواهد شد.
تنظیم یک استراتژی به تنهایی نمی‌تواند نیاز سازمان را در زمینه حفظ اطلاعات ارزشمند برطرف کند بنابراین وظیفه تدوین استراتژی، انجام تنظیمات و تهیه نسخ پشتیبان برعهده سازمان‌های استفاده کننده از مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه است و شرکت نیز در راستای انتقال تجربیات و دانش فنی همکاری کامل را انجام می‌دهد.
سازمان‌های مشتری چارگون می‌توانند با تعامل و هماهنگی اولیه واحد فروش خدمات یا مسئولین حساب برای دریافت این خدمت، اعلام امادگی کنند.
فراهم کردن یک سرور مستقل از محیط عملیاتی و نصب سیستم عامل Windows Server از پیش‌نیازهای اصلی ارائه این خدمت به سازمان‌های مشتری است.
ایجاد ارتباط با سرور مورد نظر، آماده‌سازی فضای دیسک مناسب به میزان حجم نسخ پشتیبان بانک‌های اطلاعاتی، انتقال آنها، فضای دیسک مناسب برای بازیابی بانک‌های اطلاعاتی و ارائه نرم‌افزار SQL Server هم‌نسخه یا بالاتر از سرور عملیاتی بر روی سرور مورد نظر از دیگر ضرورت‌ها برای دریافت این خدمت هستند.
بازیابی نسخ پشتیبان برای سازمان‌های متقاضی هر بار بنا به درخواست ایشان انجام شده و سرعت و مدت زمان انجام این فرآیند با توجه به سرعت و منابع سخت‌افزاری ارائه شده و حجم هر یک از نسخ پشتیبان بانک‌های اطلاعاتی متغییر خواهد بود.
تهیه نسخ پشتیبان و بازیابی اطلاعات، علاوه بر بهره‌گیری از استراتژی مناسب، نیازمند تخصص و دانش فنی لازم و نظارت بر حسن اجرا و عکس العمل صحیح در شرایط اضطراری است.

تفاوت بازیابی نسخه پشتیبان(Backup) با مانور بازیابی اطلاعات

بازیابی نسخه پشتیبان را باید اقدامی متفاوت از خدمت «مانور بازیابی اطلاعات مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه» دانست. در مانور بازیابی اطلاعات، نصب مجموعه نرم‌افزارهای دیدگاه و مقایسه اطلاعات بکاپ‌ها در محیط دیدگاه قابل ارائه است؛ اما در خدمت «بازیابی نسخه پشتیبان» نصب مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه انجام نمی‌شود و صرفاً بر روی آزمایش و تست Backup ارائه شده توسط مشتری تمرکز خواهد.

درخواست دموی نرم‌افزارهای دیدگاه

درباره ی اعظم راستی

اعظم راستی خبرنگار و کارشناس روابط عمومی است که بیش از ده سال سابقه مطبوعاتی در رسانه‌های مختلف کشور دارد.

همچنین ببینید

قدرت و اهمیت پرسونال برندینگ در سازمان‌ها

نام تجاری پیش از این تنها منحصر به کسب‌وکار بود که بخشی کلیدی از استراتژی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 2 =