مدیر توسعه زیرساخت و محصول چارگون از طراحی و تولید نرم‌افزار دیدبان با هدف پشتیبانی پیشگیرانه و ارتقای سطح خدمات‌دهی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه  در سازمان‌های مشتری، خبر داد.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.
شهباز توکلی از نرم‌افزار دیدبان دیدگاه می‌گوید
شهباز توکلی از نرم‌افزار دیدبان دیدگاه می‌گوید

شهباز توکلی در گفت و‌گو با روابط عمومی چارگون با اعلام این خبر افزود: توسعه و بهبود نرم‌افزار دیدبان که از حدود 6 ماه پیش ارائه آن به سازمان‌های مشتری آغاز شده‌، یکی از مهمترین اقدامات تیم زیرساخت و محصول است.
وی ادامه داد: دیدبان، نرم‌افزاری است که زمینه پشتیبانی پیشگیرانه در سازمان‌های مشتری را برای چارگون فراهم می‌کند تا بتوانیم سلامت کارکرد نرم‌افزارهای دیدگاه را به دقت زیر نظر داشته باشیم‌.
وی درباره دلایل تولید نرم‌افزار دید‌بان گفت: در بسیاری از مواقع با بازخوردها و درخواست‌هایی مانند کُندی لحظه‌ای سیستم یا … از سوی مشتری مواجه‌ایم که طبعا مدت زمانی برای ثبت درخواست رسیدگی سازمان در پرتال چارگون و یا دسترسی کارشناسان به سرور سازمان و برطرف کردن آن مشکل و … صرف خواهد شد که معمولا موجب از بین رفتن نشانه‌ها و دلایل ایجاد اختلالات می‌شود.
توکلی ادامه داد:‌ نرم‌افزار دیدبان ابزاری است که کمک می‌کند تا کارشناسان ما در چارگون بتوانند با دسترسی‌هایی که دارند، ‌اختلالات را پیش از وقوع پیش‌بینی کنند و یا عوامل و نشانه‌های ایجاد این اشکالات را بدون فوت وقت ببینند و نسبت به آنها واکنش بهنگام داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با نرم‌افزار دیدبان، اتفاق مهمی در حوزه پشتیبانی چارگون رخ می‌دهد؛ چون داده‌های آن در دیدگاه جمع آوری می‌شوند؛ بنابراین نسبت به از بین رفتن اطلاعات و نشانه‌های مشکل آفرین در سرورهای سازمان‌های مشتری، نگرانی نداریم.
مدیر توسعه زیرساخت و محصول شرکت چارگون تاکید کرد: بسیار خوشبینم که نرم‌افزار دیدبان کیفیت ارائه خدمات‌ پشتیبانی چارگون در راهکارهای مختلف اتوماسیون اداری،‌ مالی، مدیریت منابع انسانی و … به سازمان‌های مشتری را تا سطح بالاتری ارتقا دهد.
به گفته وی، این نرم‌افزار دائما هم در زمینه تعدد و تنوع شاخص‌ها و سنجه‌های قابل بررسی و هم در زمینه ساز و کار دریافت، تجمیع و تحلیل اطلاعات در حال توسعه است.
توکلی درباره تفاوت نرم‌افزار دیدبان با نرم‌افزار پایشگر نیز تصریح کرد:‌ درست است که هر دو نرم‌افزار در حوزه پشتیبانی پیشگیرانه عمل می‌کنند؛ اما باید بدانید که نرم‌افزار پایشگر، اختیارات کاربری و یکسری اطلاعات را در اختیار سازمان مشتری قرار می‌دهد برای اینکه بتواند وضعیت سیستم‌هایش را ارزیابی کند؛ بنابراین سازمان مشتری برای بهره‌مندی از این اطلاعات  همواره به پایشگر نیاز دارد‌.
مدیر توسعه زیرساخت و محصول چارگون همچنین خاطرنشان کرد: نرم‌افزار دیدبان در واقع، ابزار پایش سرورهای مشتری برای چارگون است. وی گفت: دیدبان  مواردی نظیر منابع سرور، تغییرات امنیتی در حوزه مدیریت کاربران، طرح‌های نگهداشت پایگاه ‌داده، طرح‌های پشتیبان‌گیری پایگاه ‌داده را پایش می‌کند و مشکلات و اختلالات احتمالی را برای بررسی به اطلاع کارشناسان پشتیبانی چارگون می‌رساند.
به گفته وی،‌ برای تامین امنیت مشتری، ارتباط نرم‌افزار دیدبان با شرکت چارگون از طریق وب‌سرویس امن شده (گواهی‌ دیجیتال) و استفاده از سیستم احراز هویت، رخ می‌دهد و اطلاعاتی خارج از موارد توافق شده با سازمان مشتری برای ما ارسال نمی‌شود.

اشتراک گذاری :