دبیر کارگروه واژه‌گزینی رایانه فرهنگستان زبان وادب فارسی از ادغام کارگروه رایانه و فناوری اطلاعات وکارگروه قدیمی مخابرات خبرداد و گفت: گزینش واژه‌های گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

مهدی مخلصیان در گفت‌وگو با روابط عمومی چارگون تاکید کرد: از آنجا که بسیاری از واژه‌ها بین حوزه رایانه و فناوری اطلاعات با مخابرات مشترک هستند و از طرف دیگر واژه‌های شبکه‌های اجتماعی و گوشی‌های هوشمند نیز بسیار پرکاربرد شده‌اند، لازم است تا نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم .
وی ادامه داد: این واژه گزینی‌ها شامل همه جزییات مرتبط با این دو حوزه حتی واژه‌های بکار رفته در ساخت گوشی‌های هوشمند و یا اجزای آن است. مثلا یک واژه جالب که این روزها در اروپا بسیار رایج است واژه ( اsmombie ) اسمامبی است که ترکیب اسمارت فون با زامبی هست و به کسانی می‌گویند که دائما سرشان در گوشی است و مثل زامبی‌ها حرکت می‌کنند. ما در فرهنگستان واژه “سر به گوشی” را برایش انتخاب کردیم.
وی با تاکید براینکه هدف پارسی‌بان حمایت از زبان پارسی در فضای فناوری اطلاعات و ارتباطات است تصریح کرد: ما معتقدیم بسیاری از واژه‌های شبکه‌های اجتماعی با حوزه فناوری اطلاعات مشترک هستند که با توجه به افزایش ‌بی‌رویه واژه‌ها و ورودشان به عرصه زبان پارسی، واژه گزینی برای این کلمات با الویت در دستور کار کارگروه قرار گرفته است .

اشتراک گذاری :