پرش به محتوای اصلی

در نشست خبری چارگون مطرح شد: شرکت‌های نرم‌افزاری در پیشانی تحقق دولت الکترونیک قرار دارند

نشست خبری چارگون در گردهمایی سالانه

مدیرعامل چارگون تاکید کرد: تحقق دولت الکترونیک منوط به آیین‌نامه و ابلاغیه نیست و به ابزار فناورانه نیازمندست؛ به همین دلیل دولت باید نقش بیشتری برای شرکت‌های نرم‌افزاری در تصمیم‌گیری‌هایش، قائل شود.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.


به گزارش روابط عمومی چارگون، در نشست خبری هشتمین گردهمایی سالانه مشتریان شرکت که با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد، فرزاد رحمانی از ضرورت مشارکت و هم‌اندیشی دولت با شرکت‌های تولید‌کننده نرم‌افزارهای سازمانی برای تحقق دولت الکترونیک گفت.
وی تاکید کرد: در حال حاضر شرکت چارگون با نزدیک به ۱۵۰۰ سازمان همکاری می‌کند که در میان آنها نام‌های بزرگی چون دستگاه‌های اجرایی سطح بالا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری‌ها، چندین وزارتخانه دولتی از جمله وزارت راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، دانشگاه‌های علوم پزشکی، فدراسیون‌های ورزشی، وزارت کار، سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی تا شرکت‌های خصوصی بزرگ و کوچک در کسب و کارهای مختلف، دیده می‌شوند.
وی اضافه کرد:‌ ما معتقدیم اگر قرار به تحقق دولت الکترونیک برای شهروندان باشد، ‌شرکت‌های نرم‌افزاری که ابزار لازم این امر را طراحی و تولید می‌کنند  باید در پیشانی هم‌اندیشی‌ها، گفت‌و گو‌ها و برنامه‌ریزی‌ها دولت قرار بگیرند و نقش بیشتری را در تصمیم‌سازی‌های دولت ایفا کنند؛ چراکه تحقق دولت الکترونیک منوط به آیین‌نامه و ابلاغیه نیست و به ابزار کارآمد و فناورانه نیازمند است.
مدیرعامل چارگون در پاسخ به این سوال که نحوه تعامل دستگاه‌های دولتی با مجموعه چارگون به عنوان یک شرکت خصوصی برای پیاده‌سازی دولت الکترونیکی چگونه است، گفت: بیش از آن که دولت به طور مستقیم از ما برای همکاری و همفکری در پیاده‌سازی دولت الکترونیکی و ایجاد ضوابط جدید مکانیزه در کشور درخواست کند، سازمان‌ها به عنوان مشتریان ما وارد تعامل می‌شوند و  ارائه راهکار مکانیزه از ما درخواست می‌کنند.
به گفته وی، نرم‌افزار پیشخوان ارباب رجوع دیدگاه که به طور اتفاقی با اعلام ابلاغیه دولت درباره لزوم ایجاد میز خدمت الکترونیکی در دستگاه‌های اجرایی،‌ همزمانی پیدا کرد نمونه‌ای از ابتکار شرکت چارگون برای تحقق دولت الکترونیک، بوده است.
رحمانی ادامه داد: گاهی در این حوزه اتفاق‌هایی می‌افتد که ما به عنوان مجموعه‌ای که سالهاست در این حوزه فعالیت می‌کنیم از رسانه‌ها خبر آن را می‌شنویم و می‌فهمیم این پروژه‌ها توسط شرکت‌ها و کسانی اجرا می‌شوند که کمترین تجربه را دارند؛ درصورتیکه شرکتهایی مانند چارگون که یک و نیم میلیون کاربر دارند از پتانسیل بالایی در این زمینه برخوردار هستند و می‌توانند پیمانکار مطمئنی برای پروژه‌های ملی، باشند.
مدیرعامل چارگون درادامه به دستاوردهای یکسال گذشته این شرکت در توسعه و ارتقای ماژول‌هالی نرم‌افزارهای مختلف اشاره کرد و گفت: پیاده‌سازی پروژه زاگرس که سال پیش در گردهمایی هفتم مشتریان خبر آن را اعلام کرده بودیم، در برخی از سازمان‌های کاربر دیدگاه آغاز شده است و تاکنون 70 سازمان به بستر جدید زیرساختی زاگرس مجهز شده‌اند.
وی همچنین از بهبود و ارتقای ماژول‌های مختلف در سیستم‌های اتوماسیون اداری و سیستم‌های منابع انسانی، مالی و BPMS دیدگاه خبر داد و گفت: در این گردهمایی که با ۲۰ سالگی حضور چارگون در صنعت نرم‌افزاری کشور همراه شده، تلاش کردیم تا مثل هر سال ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای یک ساله گذشته از جدید ترین محصولات و امکانتا توسعه یافته در سبد نرم‌افزاری دیدگاه برای مشتریانمان بگوییم و به آنها اطمینان دهیم که همواره به پویایی، کارآمدسازی و تسهیل امور آنها می‌اندیشیم .
رحمانی به ثبت رکوردهای چارگون در حوزه نرم‌افزارهای سازمان و ارائه خدمات مکانیزه به سازمان‌های مشتری چارگون اشاره کرد و افزود: میزان بهره‌وری و سرعت دستیابی به اطلاعات به دلیل یکپارچگی بستر نرم‌افزاری با استقرار نرم‌افزار ارزیابی عملکرد دیدگاه در سازمان تامین اجتماعی با بیش از 70 هزار نفر کارمند در شهرهای مختلف، به تایید  و بنا به گفته مدیران این سازمان به طور قابل ملاحظه‌ای متحول شده است.
مدیرعامل چارگون همچنین از حضور ۸ کسب‌وکار اینترنتی حوزه B2C در نمایشگاه جانبی هشتمین گردهمایی سالانه چارگون خبر داد و گفت:  چارگون به طور رایگاه در حاشیه گردهمایی خود غرفه‌هایی را در اختیار چیلیوری، نت‌برگ، سرمیز، آلترابو، اتاقک، بیمه بازار، پیک‌ بهار، توانیتو و مامان پز  قرار داد تا بتوانند انواع خدمات و محصولات خود را به سازمان‌های مشتری چارگون معرفی کنند.
به گفته رحمانی، ملاک انتخاب این شرکت‌ها بلوغ کافی در مدل بیزنسی خود و  علاقمندی و استعداد برای  ورود به حوزه B2B  بود و تلاش شد تا ودر انتخاب این شرکت‌ها تنوع خدمات و محصولات مورد نیاز کسب و کارهای مختلف ایرانی انتخاب شوند تا علاوه بر ایجاد ارتباط و بسترسازی تعاملی بین آنها بتوانیم به ‌راهکارهایی برای ارائه ارزش افزوده بیشتر از طریق همکاری این شرکت‌ها و چارگون دست پیدا کنیم.
وی هدف دیگر چارگون از برپایی این نمایشگاه را ایجاد فرصت تعامل بیشتر بین تمامی فعالان حوزه فناوری کشور و اثرگذاری در هرچه پویاتر و بهتر شدن صنعت آی‌تی و تولیدات آن دانست.
در ادامه این نشست، شاهین طبری، رییس هیات مدیره چارگون نیز با اشاره به روند پیشرفت این مجموعه در سالهای گذشته و اعتمادی که جایگاه فعلی این شرکت را رقم زده است ادامه داد: در طول ۸ سال گذشته پروژه‌های مسئولیت اجتماعی بخش مهمی از فعالیتهای چارگون بوده است و در همین راستا با مجموعه‌های مختلفی همکاری کرده‌ایم.
وی ادامه داد: در 20 سال گذشته همه چیز در چارگون تغییر کرده. او ادامه داد تنها چیزی که در شرکت ما تغییر نکرده است کار تیمی و انگیزه است. ما امروز برند خوش‌نامی هستیم و زیرساخت‌های توانمندی داریم. همین امر دست ما را برای خدمت باز می‌گذارد. طیف گسترده مشتریان ما، برای ما پتانسیل بزرگی است که به ما اجازه می‌دهد ساده‌تر به ۲۰ سال بعدی برسیم.
شاهین طبری همچنین گفت: حدود 5 سال است که بر روی پلتفرم موبایل تمرکز ویژه کرده‌ایم و تلاش داریم تا انواع خدمات تحت وب خود را از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی نیز به سطوح مختلف سازمان‌های مشتری ارائه کنیم.
وی با اشاره به آمارهای مختلف جمع آوری شده از میزان بهره‌برداری سازمان‌های مختلف از دیدگاه همراه در حوزه اتوماسیون اداری و سایر راهکارها گفت: فقط در یک بانک دولتی کشور بیش از 30 درصد نامه‌های ارجاعی در یکماه از طریق دیدگاه همراه مشاهده شده است که آمار قابل توجهی است.
رییس هیات مدیره چارگون همچنین به اهمیت ایفای نقش در حوزه مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و افزود: با بزرگ شدن تعداد اعضای شرکت، کم‌کم ایفای نقش در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی چارگون را از قالب کمک‌های پراکنده جدا و در قالب موسسه خیریه همگام و تعریف پروژه‌های مختلف، ادامه دادیم . به گفته طبری، برگزاری مسابقات بوچیا ویژه گرامی‌داشت هفته معلولان و توانیاب‌ها، تشکیل کمپین 11 ایران با هدف فرهنگسازی در این حوزه، مشارکت در رویداد توان تک و نمایش قدرتمندی معلولین در حوزه ارائه خدمات اینترنتی و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی آینده بهتر نمونه‌ای از اقدام چارگون در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی بوده است.
این نشست خبری با پرسش سئوالات مختلف خبرنگاران و پاسخ‌گویی مدیران ارشد چارگون به اتمام رسید.

مطالب مرتبط

«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا
«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا

مجموعه نرم‌افزاری «دیدگاه»، در دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا به عنوان نرم‌افزار برتر شناخته شد. در این جشنواره که در تاریخ 17 ... ادامه مطلب »

استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه
استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه

با راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری شرکت چارگون در دانشگاه ارومیه، روابط‌عمومیِ این دانشگاه با درج این خبر، ورود این نرم‌افزار ... ادامه مطلب »

سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم
برگزاری سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم

شرکت چارگون با دعوت و همکاری دانشگاه سراسری قم، سمیناری تحت عنوان «مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار ... ادامه مطلب »

حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک
حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک

ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک، به همت دبیرخانه این همایش و مجله مدیریت ارتباطات در روز 31 اردیبهشت ماه در ... ادامه مطلب »

استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون
استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون

نخستین گردهمایی سالانه شرکت چارگون، با حضور نمایندگان سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه برگزار شد. این ... ادامه مطلب »

تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه
تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه

شرکت خدمات مشتریان چارگون، برای پاسخگویی سریع و متعهدانه به مشتریان مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه، در لحظه ثبت موارد پشتیبانی، با اختصاص و اعلام کد رهگیری، امکان ... ادامه مطلب »

«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات
«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات

با تاسیس بخش جدیدی تحت عنوان «صدای شما» در سایت رسمی شرکت چارگون، امکان ارسال مستقیم بازخوردها، نظرات، انتقادات و ... ادامه مطلب »

تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون
تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون

گروه خيريه شرکت چارگون، با اهداف خیر‌خواهانه و با محوریت یاری رساندن به افراد نیازمند، فعاليت خود را آغاز كرد. ... ادامه مطلب »

حضور شرکت چارگون در هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی
حضور شرکت چارگون در هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی

مقاله ارسالی توسط روزبه بهرامی، رییس واحد راه‌اندازی منابع انسانی شرکت چارگون، به هفتمین کنفرانس توسعه منابع‌ انسانی، در میان ... ادامه مطلب »

جستجوی مطالب بیشتر

هیچ دیدگاهی ارسال نشده‌است!

در بحث پیرامون این مطلب شرکت کنید!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.