پرش به محتوای اصلی

گزارشی از 4 روز برگزاری رویداد توان‌تک؛ نمایشی از همراهی کارآفرینان و توانیابان

برگزاری مراسم اختتامیه رویداد توان تک
برگزاری مراسم اختتامیه رویداد توان تک

رویداد توان‌تک که به مناسبت گرامی‌داشت هفته معلولان در کشور برگزار شد با وعده برپایی دومین دوره این رویداد در سال آینده و اعطای جایزه «رعد» به 3 شرکت برتر تاثیرگذار در کیفیت زندگی توانیابان، به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی چارگون، رویداد توان‌تک از 21 تا 24 آذرماه با حضور صاحبان کسب و کارهای نوین و شرکت‌های بزرگ فناوری، ‌تولیدی و صنعتی با هدف ایجاد تعامل دوسویه بین توانیابان و کارآفرینان کسب و کارهای مختلف تشکیل شد. رویکرد اصلی در این رویداد تاکید بر فناوری در ارتقای کیفیت زندگی توانیابان و معرفی فرصت‌های بی‌شمار این حوزه برای اشتغال‌زایی و کاریابی آنها بود.

در این مراسم افتتاحیه این رویداد، ‌زهرا ساعی- رییس فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی از تصویب قریب‌الوقوع لایحه حمایت از معلولان با تاکید ویژه بر اشتغال، مسکن و افزایش مشارکت‌های اجتماعی آنها خبر داد. الهام فخاری عضو شورای شهر تهران و رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران بر ضرورت توجه ویژه به حقوق شهروندی توانیاب‌ها اشاره کرد و خسرو سلجوقی_عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات نیز با اشاره به برنامه ششم و پیش‌بینی رشد 19 درصدی حوزه فناوری اطلاعات از تلاش دولت برای توزیع عادلانه این سهم بین افراد غیر معلول و افراد دارای معلولیت خبر داد.
در جریان این رویداد، علاوه بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع، نمایشگاهی از دستاوردهای متنوع شرکت‌های بزرگ و کوچک در حوزه ارائه خدمات به ویژه با محور توانیاب‌ها راه‌اندازی شده بود. ارائه انوع تجهیزات الکترونیکی از ویلچرهای سبک تا عصاهای هوشمند ویژه نابینایان، ارائه اپلیکیشن‌های متنوع در حوزه ارائه خدمات بانکی، ‌مالی، مشاوره‌ای و … به توانیاب‌ها از جذابیت‌های این نمایشگاه بود.
در کنار این فضای نمایشگاهی، ‌فرصتی برای ارائه تجربه‌های شرکت‌های مختلف که از جامعه توانیاب‌ها، نیروی کار جذب کرده‌اند در قالب« منطقه ویژه اشتغال و کارآموزی» مهیا بود.

زهرا ساعی رییس فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی در توان تک
زهرا ساعی رییس فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی در توان تک

در این منطقه علاوه بر مرکز اشتغال حمایت شده رعد، نماینده‌هایی از سایت‌های کاریابی معروف حضور داشتند و متناسب با شرایط افراد توانیاب به آنها در مورد تهیه رزومه حرفه‌ای و موقعیت‌های شغلی مناسب راهنمایی و مشورت می‌دادند.
تجربه شرکت‌هایی مانند اسنپ، چارگون و … در استخدام نیروهای توانیاب و باور به توانمندی آنها از مزیت‌های این رویداد توان‌تک بود. این اقدام با استقبال سایر شرکت‌های حاضر برای الگوبرداری و ایفای نقش موثر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، همراه شد؛ به طوریکه بسیاری از شرکت‌های حاضر با دریافت رزومه از توانیاب‌ها، ‌عزم خود را برای استخدام و به کارگیری این افراد به نمایش گذاشتند.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

بنا بر گزارش ارائه شده از سوی گلرخ بحری- دبیر اجرایی رویداد توان‌تک در مراسم اختتامیه، در رویداد توان‌تک، 20 استارت‌آپ 30 کسب‌وکار اینترنتی موفق مشارکت داشته‌اند؛ ضمن اینکه در پایان 4 روز برگزاری رویداد با انواع کارگاه‌های آموزشی آمار نشان می‌دهد که علاوه بر حضور ۳۹۶ نفر در کارگاه‌ها، 168 رزومه از توانیابا‌ن دریافت شد که 4 مورد آن به استخدام فرد توانیاب منجرشده است.
بحری ادامه داد:در زمینه توجه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به توان‌تک بیش از 80 رسانه مکتوب و آنلاین اخبار این رویداد را پوشش دادند. در شبکه‌های اجتماعی هم در مخاطبان بسیاری به برگزاری این رویداد علاقه نشان دادند به طوریکه در توییتر بیش از 200هزار، در اینستاگرام بیش از 65هزار بار، در آپارات 12هزار و در تلگرام نزدیک به 300هزار بار مطالب مربوط به توان‌تک دیده شده است.
بر اساس این گزارش علاوه بر بازدیدکنندگانی که در مدت 4 روز از نمایشگاه توان‌تک بازدید کرده‌اند بیش از ۱۲هزارنفر نیز به صورت آنلاین این رویداد را دنبال کرده‌اند. به گفته دبیر اجرایی توان تک، ارائه ایده راه‌اندازی 22 استارتاپ نیز از دستاوردهای این رویداد بوده است.

ارائه گزارش مسئولین اجرایی رویداد توان تک
ارائه گزارش مسئولین اجرایی رویداد توان تک

به گزارش روابط عمومی چارگون در رویداد توان‌تک از بین ۳۶ شرکت حاضر در بخش داوری «جایزه رعد» در بخش افزایش مشارکت توان‌یابان در جامعه و استخدام بیش از 2 هزار توانیاب؛ تندیس برتر به تاکسی آنلاین اسنپ و مهندس ژوبین علاقه‌بند، نایب رییس هیات مدیره اسنپ اختصاص یافت.
جایزه برتر در بخش تاثیرگذاری در ارتقای کیفیت زندگی توانیابان را مهندس سعید صادقپور مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پکتوس به دلیل سابقه 20 سال تلاش در حوزه تولید تجهیزات کامپیوتری و الکترونیکی ویژه نابینایان دریافت کرد. جایزه برتر رعد در بخش فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش در جامعه را نیز کمپین «هستمت،  رویای درهای پلاستیکی» با مدیریت سرکار خانم مهندس سیده هدیه معافی مدنی، دریافت کرد.

اعطای جایزه رعد به برگزیدگان توان تک توسط دکتر میرزاخانی
اعطای جایزه رعد به برگزیدگان توان تک توسط دکتر میرزاخانی

در بخش برگزیدگان استارت‌‌آپ‌ها، رتبه‌ اول این مسابقه به «همیار بینا» تعلق گرفت؛ دستگاهی که به منظور تشخیص موانع معلق طراحی شده که عصای سفید نمی‌تواند آن‌ها را تشخیص دهد. این دستگاه به واسطه‌ لرزش می‌تواند فاصله‌ اجسام روبروی خود را با حس لامسه به کاربر منتقل کند. «ویتامید» نیز به عنوان سازنده‌ بازی‌های توانبخشی برای توان‌یابان، رتبه‌ دوم را کسب کرد.  رتبه‌ سوم نیز به‌طور مشترک به استارتاپ‌های «به‌توان کالا» و «همیار مهر» اختصاص یافت. «به‌توان کالا» اولین مرجع مجازی کالاها و خدمات مخصوص توان‌یابان و «همیار مهر» نیز درگاهی اینترنتی برای ارائه خدمات و کالاهای مناسب توان‌یابان هستند.
در این مراسم همچنین از استارت‌آپ‌های 3D fast به عنوان پلتفرم آنلاین خدمات پرینت 3 بعدی و مارکت‌پلیس جامعه طراحان و پرینتر‌داران، صندلی فیبرکربن در زمینه تولید ویلچر سبک‌وزن و بانک اطلاعاتی مناسب‌سازی «بام» که مکان‌های شاخص عمومی شهر برای معلولان را نقطه‌گذاری کرده است، قدردانی شد.

اعلام برگزاری دومین دوره رویداد توان تک درسال آینده
اعلام برگزاری دومین دوره رویداد توان تک درسال آینده

مطالب مرتبط

«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا
«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا

مجموعه نرم‌افزاری «دیدگاه»، در دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا به عنوان نرم‌افزار برتر شناخته شد. در این جشنواره که در تاریخ 17 ... ادامه مطلب »

استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه
استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه

با راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری شرکت چارگون در دانشگاه ارومیه، روابط‌عمومیِ این دانشگاه با درج این خبر، ورود این نرم‌افزار ... ادامه مطلب »

سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم
برگزاری سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم

شرکت چارگون با دعوت و همکاری دانشگاه سراسری قم، سمیناری تحت عنوان «مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار ... ادامه مطلب »

حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک
حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک

ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک، به همت دبیرخانه این همایش و مجله مدیریت ارتباطات در روز 31 اردیبهشت ماه در ... ادامه مطلب »

استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون
استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون

نخستین گردهمایی سالانه شرکت چارگون، با حضور نمایندگان سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه برگزار شد. این ... ادامه مطلب »

تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه
تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه

شرکت خدمات مشتریان چارگون، برای پاسخگویی سریع و متعهدانه به مشتریان مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه، در لحظه ثبت موارد پشتیبانی، با اختصاص و اعلام کد رهگیری، امکان ... ادامه مطلب »

«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات
«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات

با تاسیس بخش جدیدی تحت عنوان «صدای شما» در سایت رسمی شرکت چارگون، امکان ارسال مستقیم بازخوردها، نظرات، انتقادات و ... ادامه مطلب »

تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون
تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون

گروه خيريه شرکت چارگون، با اهداف خیر‌خواهانه و با محوریت یاری رساندن به افراد نیازمند، فعاليت خود را آغاز كرد. ... ادامه مطلب »

حضور شرکت چارگون در هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی
حضور شرکت چارگون در هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی

مقاله ارسالی توسط روزبه بهرامی، رییس واحد راه‌اندازی منابع انسانی شرکت چارگون، به هفتمین کنفرانس توسعه منابع‌ انسانی، در میان ... ادامه مطلب »

جستجوی مطالب بیشتر

هیچ دیدگاهی ارسال نشده‌است!

در بحث پیرامون این مطلب شرکت کنید!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.