پرش به محتوای اصلی

حضور چارگون در سومین همایش روز جهانی کاربردپذیری

حضور چارگون در سومین همایش روز جهانی کاربردپذیری

سومین همایش روز جهانی کاربرد پذیری، با هدف بررسی سیستم‌های مالی، همزمان با سایر کشورهای جهان، در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

این همایش که برای سومین سال متوالی همزمان با بیش از ۴۰ کشور و ۱۰۰ رخداد دیگر روز پنج شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ کار خود را آغاز کرده بود، با حمایت شرکت چارگون و با حضور چند تن از کارکنان و کارشناسان این شرکت، برگزار شده و با استقبال کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف مواجه گشت.
پرهام باغستانی دبیر علمی همایش روز جهانی کاربردپذیری و کارشناس توسعه سیستم‌های شرکت چارگوندر مورد نحوه برگزاری این همایش و تفاوت‌ آن با سال گذشته گفت: همایش روز جهانی کاربردپذیری ۱۳۹۱ با دو سال گذشته تفاوت‌هایی داشت، امسال علاوه بر سخنرانی‌های اصلی که با محوریت سیستم‌های مالی انجام شد، به ارائه مقاله‌های برگزیده‌ای که به کمیته علمی ارسال شده بود نیز پرداختیم.
از موضوعات مطرح شده در این همایش می‌توان به نقش راهبرد تجربه کاربر در طراحی کاربری، تست کاربردپذیری در محصولات نرم‌افزاری، کاربردپذیری در فرم‌های وب،کاربرد پذیری تکنولوژی ابر، کاربردپذیری در کسب و کارهای کوچک در فنآوری اطلاعات اشاره نمود.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.
حضور چارگون در سومین همایش روز جهانی کاربردپذیری

عبدالعلی کارشناس واحد توسعه سیستم‌های چارگون یکی از ارائه‌ مقاله‌ای با موضوع « کاربردپذیری در فرم‌های وب» در این همایش حضور داشت. در این ارائه تلاش شد شیوه انتخاب سوال‌های پرسیده در فرم، زمان پرسیدن سوالات و شیوه انتخاب سوالات مناسب جهت پرسیدن از کاربر، بررسی گردد.
عبدالعلی در توضیحاتی در خصوص موضوع مقاله خود گفت: یکی از مباحث بسیار مهم در طراحی واسط کاربری (user interface)طراحی فرم‌های وب است. فرم‌ها جزئی از صفحات هستند که اغلب توجه زیادی به آنها نمی‌شود و معمولا تصمیم‌گیری درباره چینش و ظاهر این بخش به عهده طراح گذاشته می‌شود.
هر فعالیتی که بر روی بستر وب انجام شود از طریق فرم‌های وب امکان‌پذیر است. اگر قرار باشد سایتی جذب کاربر انجام دهد. تمامی ثبت نام‌ها از طریق فرم ممکن می‌شود و اگر قرار است محصولی از طریق وب به فروش برسد، فرم‌هایی به عنوان واسط میان خریدار و محصول مورد نظر ایفای نقش می‌کنند.
با توجه به اهمین فرم‌ها باید گفت، با رعایت کردن برخی اصول در زمان طراحی فرم می‌توان نرخ موفقیت در پر کردن فرم‌ها را افزایش داد. به عنوان مثال سایت ebayتنها با جابه‌جا کردن یک لینک در صفحه خرید خود توانست در یک سال بیش از 300 میلیون دلار به سود خود بیافزاید. مواردی همچون سایز فیلد‌ها، محل قرار گرفتن لیبل و توضیحات، شیوه نمایش متن‌های توضیحی به کاربر، رنگ و سایز و محل قرارگیری دکمه‌ها، همگی می‌تواند در سهولت استفاده از فرم نقش مهمی داشته باشند.
همچنین شهباز توکل مدیر محصول شرکت چارگون نیز با ارائه مقاله‌ای تحت عنوانِ «تست کاربردپذیری در محصولات نرم‌افزاری» به معرفی روند تولید نرم‌افزار با تکیه برای کاربرد‌پذیری در شرکت چارگون پرداخت. توکل با تشریح نحوه کار تیمuser experience گفت: تیمUX شرکت چارگون با انجام آزمون اکتشافی، گلوگاه‌های موجود در نرم‌افزارها (شامل مواردی مثل ایرادهای نرم‌افزار و نقاط قابل بازسازی) را شناسایی و ارزیابی نمود. در مرحله بعدی با طراحی نمونه اولیه، فرایند تست که شاملِ طراحی، تست، باز طراحی، تست مجدد و بازطراحی مجدد و …. انجام شد. این پروسه تا دست‌یابی به شکل و طرح مورد توافق ادامه یافت و در انتها وارد مرحله‌ استخراج زبان طراحی گردید. سپس بر اساس آن فرم‌ها باز طراحی شده و در نهایت پیاده سازی فرم‌ها بر روی نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه، به عنوان نرم‌افزار کاندید انجام شد. ماحصل تلاش چارگون در استفاده از تجارب کاربری در بازطراحی نرم‌افزار در دومین گردهمایی سالانه چارگون ارائه شده و مورد استقبال کاربران گرفت.
همایش روز جهانی کاربرد پذیری که از سال ۱۳۹۱ در کشور ما برگزار می‌گردد،‌ با روند رو به توسعه خود، برای ایجاد استانداردهایی در زمینه کاربردپذیری و گسترش کاربردپذیری و تجربه کاربری در ایران تلاش می‌کند. گفتنی‌ست، حضور توسعه‌دهندگان وب و فعالین حوزه نرم‌افزار از نکات برجسته این همایش است.

 

مطالب مرتبط

چارگون و نمایشگاه الکامپ
چارگون و نمایشگاه الکامپ

بدون شک الکامپ بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات در سطح کشور است که هر ساله برگزار می‌شود. اما با نگاهی به ... ادامه مطلب »

«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا
«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا

مجموعه نرم‌افزاری «دیدگاه»، در دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا به عنوان نرم‌افزار برتر شناخته شد. در این جشنواره که در تاریخ 17 ... ادامه مطلب »

استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه
استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه

با راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری شرکت چارگون در دانشگاه ارومیه، روابط‌عمومیِ این دانشگاه با درج این خبر، ورود این نرم‌افزار ... ادامه مطلب »

سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم
برگزاری سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم

شرکت چارگون با دعوت و همکاری دانشگاه سراسری قم، سمیناری تحت عنوان «مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار ... ادامه مطلب »

حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک
حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک

ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک، به همت دبیرخانه این همایش و مجله مدیریت ارتباطات در روز 31 اردیبهشت ماه در ... ادامه مطلب »

استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون
استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون

نخستین گردهمایی سالانه شرکت چارگون، با حضور نمایندگان سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه برگزار شد. این ... ادامه مطلب »

«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات
«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات

با تاسیس بخش جدیدی تحت عنوان «صدای شما» در سایت رسمی شرکت چارگون، امکان ارسال مستقیم بازخوردها، نظرات، انتقادات و ... ادامه مطلب »

روابط عمومی الکترونیک معلولی از دنیای فناوری اطلاعات
روابط عمومی الکترونیک معلولی از دنیای فناوری اطلاعات

پیدایش و توسعه تکنولوژ‌ی‌های مختلف اطلاعاتی و ارتباطی، باعث ایجاد تحولات عمیق و محسوسی در زندگی افراد از اقشار مختلف ... ادامه مطلب »

حضور شرکت چارگون در هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی
حضور شرکت چارگون در هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی

مقاله ارسالی توسط روزبه بهرامی، رییس واحد راه‌اندازی منابع انسانی شرکت چارگون، به هفتمین کنفرانس توسعه منابع‌ انسانی، در میان ... ادامه مطلب »

جستجوی مطالب بیشتر

هیچ دیدگاهی ارسال نشده‌است!

در بحث پیرامون این مطلب شرکت کنید!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.