پرش به محتوای اصلی

تلاش جمعی چارگون در عرصه رقابتی نرم‌افزارهای سازمانی قابل توجه است

مدیر و کارشناسان واحد فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از تلاش جمعی چارگون و ارزش‌افزوده‌های نرم‌افزارهای دیدگاه در این سازمان، گفتند.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به عنوان یکی از نهادهای زیر مجموعه دفتر مقام معظم رهبری در حوزه‌های پژوهش، تبلیغ و آموزش علوم اسلامی فعالیت می‌کند. این دفتر مجموعه گسترده‌ای است که در زیرمجموعه آن، دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، پژوهشکده‌های مختلف و چندین سازمان فرهنگی، تبلیغی و هنری فعالیت دارند. مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی در ساختار داخلی خود امور مرتبط با کارمندان و هزاران نفر از طلاب و مبلغین امور دینی را تحت پوشش دارد؛ ضمن اینکه باید به تعداد زیادی از مردم نیز به عنوان مصرف کنندگان محصولات حوزوی، خدمت‌رسانی کند. بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در این دفتر از سال‌ها پیش به ابزاری جدی برای پوشش نیازهای ساختاری، اداری و خدمات‌دهی بدل شده است. روابط عمومی چارگون درباره اثرگذاری فناوری و نرم‌افزارهای سازمانی دیدگاه در سرعت و سهولت امور دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با مدیران و کارشناسان این مجموعه، گفت‌وگویی کرده که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:
دکتر سیدحسن هانی- مدیر فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: واقعیت این است که ما بدون استفاده از فناوری اطلاعات نمی‌توانستیم این حجم بزرگ فعالیت‌های سازمانی را پوشش دهیم و در همه امور از جمله امور سازمانی مثل حوزه اداری، مالی، کارگزینی و مشابه اینها و امور برون سازمانی مانند مدیریت تبلیغ، تبلیغ مجازی و برخی از امور آموزشی، موفق عمل کنیم.
وی با اشاره به اینکه دفتر تبلیغات اسلامی در زمینه بکارگیری فناوری جزو پیشرو‌ترین سازمان‌هاست، ادامه داد: در حال حاضر سومین نسل از سامانه‌های نرم‌افزاری در دفتر تبلیغات اسلامی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از عمده‌ترین دلایل این تغییرات می‌توان به افزایش کاربری، تغییرات تکنولوژی و ازهمه مهمتر، بلوغ سازمانی دفتر تبلیغات اسلامی، اشاره کرد.
وی تاکید کرد: در روند تجهیز دفتر تبلیغات به فناوری اطلاعات،‌همزمان در سطح سازمانی نیز ارتقای فرهنگی داشته‌ایم. می‌توانم بگویم در بهره‌گیری از فناوری و پذیرش تغییرات و تحولات آن حتی در نزد کارکنان و پرسنل بخش‌های مختلف نیز جزو سازمان‌های پیشرو هستیم. به دلیل وجود حساسیت کارکنان نسبت به بکارگیری بهترین نرم‌افزارها و فناوری‌ها، مرکزی را برای بازمهندسی فرآیندهای سازمانی و اداری متناسب با تغییر ابزار و تغییرات رفتاری سازمان، شرح وظایف سازمانی و … راه‌اندازی کرده‌ایم.
مدیر فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم درباره همکاری با چارگون نیز یادآورشد: از 10 سال پیش تا به امروز با شرکت چارگون همکاری داریم و در این روند از نسخه‌‌های متعدد محصولات دیدگاه در دفتر تبلیغات اسلامی بهره برده‌ایم. در تمامی این سال‌ها رشد و توسعه نرم‌افزارهای دیدگاه متناسب با نیازهای مشتریان را از نزدیک مشاهده کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی به هیچ وجه چارگون و سایر عرضه‌کنندگان نرم‌افزاری خود را به عنوان پیمانکار نمی‌شناسد؛ بلکه آنها را به عنوان شرکای کاری خود می‌‌داند و معتقد است تبادل اطلاعات و دانش بین ما و پیمانکارها، کمک کرده تا محصولات و سامانه‌ها به بلوغ بهتری برسند.
دکتر هانی، انعطاف‌پذیری نرم‌افزارهای دیدگاه را از ویژگی‌های منحصر به فرد این مجموعه معرفی کرد و افزود: چارگون در طراحی این نرم‌افزارها انعطاف بخرج داده است؛ هرچند که این تغییرات گهگاه با کندی همراه بوده است؛ اما همراهی و هماهنگی آنها باعث شد تا در این مدت نیازی به تغییری سیستم و سامانه نداشته باشیم.
وی تصریح کرد: شرکت چارگون با عملکرد مناسب و رویکرد مقیاس‌پذیری نشان داد که آمده‌است تا در حوزه نرم‌افزارهای سازمانی منشا تغییر، تحول و پویایی باشد که خوشبختانه در عملکرد سازمانی و تغییرات عمده سبد محصولی شرکت نیز می‌توان تلاش جمعی چارگون برای ماندگاری در عرصه رقابت صنعت نرم‌افزار را به خوبی مشاهده کرد و این پشتکار و تلاش قابل توجه و ستودنی است.
به گفته وی،‌ بر اساس بررسی‌های کارشناسانه دفتر تبلیغات اسلامی در سال 91 با مکانیزاسیون هر واحد کاری دفتر، حدود 30 تا 35 نفر از فرآیند انجام کار به صورت دستی و سنتی حذف شده‌‌ و به امور دیگری مشغول شده‌اند. این فرآیند امسال نیز به حذف 10 تا 12 نفر از روندهای سنتی همراه بوده که در مجموع بهره‌وری خوبی را در دفتر ایجاد کرده است.
مدیر فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد:‌ بهره‌گیری از نرم‌افزارهای سازمانی دیدگاه، تجربه‌ای موفق بوده که موجب ادامه همکاری‌ها و حتی درخواست سفارشی‌سازی برخی از خدمات برای ما شده است؛ مثلا در حوزه گزارش‌های تجمیعی از نرم‌افزارهای دیدگاه و سایر نرم‌افزارهایی که در مجموعه بکار گرفته می‌شوند، نیازهایی داریم که امیدواریم چارگون بتواند در این زمینه نیز منشا تحول و توسعه در دفتر تبلیغات باشد.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

پیاده‌سازی 5 فرآیند دفتر تبلیغات با نرم‌افزار BPMS دیدگاه
مهندس سیدابوالحسن نظام دوست – رئیس اداره سیستم‌های سازمانی نیز با ارائه گزارشی از نرم‌افزارهای مورد بهره‌برداری در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تاکید کرد: در حال حاضر 32 سامانه در دفتر تبلیغات اسلامی بهره‌برداری می‌شوند که توسط کارشناسان زبده و متعهد در حال پشتیبانی هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر کلیه امور کاغذی و دستی در دفتر تبلیغات اسلامی الکترونیکی شده‌اند که با وجود کارشناسان متعهد و متخصص که لازمه استقرار و تولید نرم‌افزارهای سازمانی است با ساختاری الکترونیکی و در قالب تجمیع خدمات در حال انجام هستند که یکی از آنها به شرکت چارگون مربوط است.
به گفته رئیس اداره سیستم‌های سازمانی دفتر تبلیغات اسلامی، 5 فرآیند موجود دفتر تبلیغات اسلامی با بهره‌گیری از راهکار مدیریت فرآیندهای دیدگاه پیاده‌سازی شده‌اند و بیش از 8 ماه است که فعال هستند. این سامانه در کنار نرم‌افزار وصال که پرتال تجمیع‌کننده خدمات الکترونیکی دفتر و محصولی بومی است از حجم بوروکراسی و حجم کاری پرسنل کاسته‌اند.
نظام‌دوست با تقدیر از شرکت چارگون برای پشتیبانی مناسب و همراهی با مشتریانش پیشنهاد داد تا در این بخش، مدیران چارگون به درجه‌بندی سازمان‌های مشتری و ارائه خدمات پشتیبانی متناسب با آن بیاندیشند.

ابزار گزارش‌ساز دیدگاه؛ ارزش افزوده ویژه در سازمان‌های مشتری
مهندس وحید قنبری- کارشناس مسئول سیستم‌های سازمانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز اضافه کرد: مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با سطح وسیعی از ماموریت‌ها و فعالیت‌ها نیازمند نرم‌افزارها و اتوماسیون‌هایی است که در پیشبرد اهداف به آن کمک کنند.
وی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه را بستر مناسبی برای تحقق اهداف این دفتر معرفی کرد و گفت: مجموعه نرم افزاری چارگون در انجام این امور به کمک ما آمد به طوریکه در حال حاضر بیش از 14 نرم‌افزار دیدگاه در سازمان به صورت مستقیم در حال استفاده است. براساس داده‌های جمع‌آوری شده در این نرم افزارها و بر مبنای روال‌ها و فرایندهای سازمانی آنها، نرم‌افزارهای دیگری را هم گسترش داده‌ایم که موجب تسهیل امور دفتر شده‌اند.
به گفته وی، نرم‌افزار مدیریت فرآیندهای دیدگاه از جمله ابزارهای کمک‌کننده در باز طراحی فرآیندهای پژوهشی این سازمان بوده‌ به طوریکه روند گردش طرح‌ها از مرحله ارائه تا تصویب، توسط این نرم‌افزار و در ارتباط یکپارچه با سیستم‌های پرسنلی، تشکیلات و سایر نرم‌افزارهای منابع انسانی قرار گرفته تا خروجی مناسب‌تری داشته باشد.
قنبری با بیان اینکه ابزار گزارش‌ساز دیدگاه نیز امکان ساخت گزارش‌های پویا را برای دفتر تبلیغات اسلامی فراهم کرده‌ است، گفت: این ابزار کمک می‌کند تا کاستی‌ها و گزارشاتی را که به صورت پیش فرض وجود ندارند یا نیاز است که به صورت ترکیبی از چند سیستم دیدگاه یا سایر سیستم‌های موجود دفتر تولید شوند را به راحتی آماده کنیم.
وی ادامه داد: ابزار گزارش‌ساز در حوزه مالی که گزارشاتش ترکیبی از نرم‌افزاری‌های حسابداری، بودجه و اموال و … است، ‌بسیار کاربردی و اثر گذار بوده است به طوریکه در حال حاضر این گزارش‌های متنوع با سرعت، دقت بیشتر و کیفیت بالاتر در اختیار مدیران قرار می‌گیرند و ارزش افزوده‌ای ویژه برای سازمان‌های مشتری دیدگاه محسوب می‌شود.
کارشناس مسئول سیستم‌های سازمانی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد:‌ تیم پشتیبانی چارگون، درخواست‌های تغییر دفتر تبلیغات اسلامی را با سرعت خوبی اعمال می‌کنند، خطاهای سیستم را رفع می‌کنند و همیشه پاسخگو هستند. این ویژگی است که از یک پشتیبانی پویا و فعال انتظار می‌رود؛ ضمن اینکه اختصاص یک مسئول حساب به سازمان‌های بهره‌بردار دیدگاه، ایده فوق‌العاده‌ای بوده که قابل توجه است.
به گفته وی، با راه‌اندازی واحد مسئولین حساب‌ها در چارگون،  امور دفتر تبلیغات اسلامی با جدیت بیشتری پیگیری‌ها می‌شوند و حجم بسیاری از نگرانی‌های ما برطرف شده‌ است.

مطالب مرتبط

پنجره‌ای نو برای ارتباط با چارگون
پنجره‌ای نو برای ارتباط با چارگون

ایجاد بلاگ برای چارگون به معنی ایجاد روش نوین ارتباطی علاوه بر روشهای موجود قبلی است. با ایجاد این بلاگ ... ادامه مطلب »

«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا
«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا

مجموعه نرم‌افزاری «دیدگاه»، در دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا به عنوان نرم‌افزار برتر شناخته شد. در این جشنواره که در تاریخ 17 ... ادامه مطلب »

استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه
استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه

با راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری شرکت چارگون در دانشگاه ارومیه، روابط‌عمومیِ این دانشگاه با درج این خبر، ورود این نرم‌افزار ... ادامه مطلب »

سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم
برگزاری سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم

شرکت چارگون با دعوت و همکاری دانشگاه سراسری قم، سمیناری تحت عنوان «مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار ... ادامه مطلب »

حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک
حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک

ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک، به همت دبیرخانه این همایش و مجله مدیریت ارتباطات در روز 31 اردیبهشت ماه در ... ادامه مطلب »

استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون
استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون

نخستین گردهمایی سالانه شرکت چارگون، با حضور نمایندگان سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه برگزار شد. این ... ادامه مطلب »

تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه
تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه

شرکت خدمات مشتریان چارگون، برای پاسخگویی سریع و متعهدانه به مشتریان مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه، در لحظه ثبت موارد پشتیبانی، با اختصاص و اعلام کد رهگیری، امکان ... ادامه مطلب »

«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات
«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات

با تاسیس بخش جدیدی تحت عنوان «صدای شما» در سایت رسمی شرکت چارگون، امکان ارسال مستقیم بازخوردها، نظرات، انتقادات و ... ادامه مطلب »

تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون
تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون

گروه خيريه شرکت چارگون، با اهداف خیر‌خواهانه و با محوریت یاری رساندن به افراد نیازمند، فعاليت خود را آغاز كرد. ... ادامه مطلب »

جستجوی مطالب بیشتر

هیچ دیدگاهی ارسال نشده‌است!

در بحث پیرامون این مطلب شرکت کنید!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.