پرش به محتوای اصلی

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان مركز دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۴ خورشیدی برای یكپارچه‌سازی فعالیت‌های فرهنگی در خارج از كشور تأسیس شد. این سازمان هم‌اکنون با داشتن بیش از ۸۰ نمایندگی فرهنگی در ۶۰ کشور جهان، در تلاش است تا در قالب فعالیت‌های متنوع و گوناگون مخاطبان خود را با گوشه‌هایی از تمدن کهن هفت هزار ساله این مرز و بوم آشنا کند.

تسهیل فرآیندهای اداری و ارتباط با نمایندگی‌های سازمان در خارج از کشور

نرم‌افزارهای دیدگاه در حوزه اتوماسیون اداری ارتباطات بین واحدهای صف و ستاد را برقرار کرده است.

اثربخشی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

مهندس کامران پزشکی مدیر واحد فناوری اطلاعات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی 

ویژگی‌های مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه در امکان استفاده از پلتفرم‌ها و مرورگرهای مختلف خصوصا در نسل ۵، کاربری نرم‌افزارها را برای کارکنان این سازمان در شعب داخلی و نیز نمایندگی‌های خارج از کشور تسهیل کرده است.

محورهای همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با چارگون

هم‌اکنون ۱۹ نرم‌افزار و خدمت نرم‌افزاری چارگون در این سازمان پیاده‌سازی شده و در حال اجراست. حوزه‌های همکاری به شرح زیر هستند:

راهکار اتوماسیون اداری دیدگاه

نیاز به راه‌اندازی یک سیستم مکاتبات تحت وب از سال ۱۳۸۲، آغارگر همکاری چارگون و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بود. سیستم‌های مکاتبات اداری و دیدگاه همراه به مدیران و کارکنان این سازمان امکان داد بدون محدودیت زمانی و مکانی، فرآیندهای مکاتبات سازمان را دنبال کنند و در کلیه شعب و نمایندگی‌ها سیستم یکپارچه مکاتبات را مورد بهره‌برداری قرار دهند.

راهکار مالی حسابداری و لجستیک دیدگاه

به دنبال موفقیت نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری دیدگاه در این مجموعه، سازمان جهت مدیریت کارآمدتر امور اداری در بخش‌های دیگری مثل مالی، حسابداری و مدیریت اموال و انبار همکاری خود را با چارگون توسعه داد. نرم‌افزارهای حسابداری مالی، بودجه و اعتبارات، خرید و تدارکات و انبار و حسابداری انبار از دو راهکار مالی و لجستیک دیدگاه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیاده‌سازی شده‌اند.

راهکار مدیریت یکپارچه منابع انسانی دیدگاه

سیستم‌های یکپارچه منابع انسانی دیدگاه که قابلیت پوشش فرآیندهای مدیریت کارکنان از جذب تا بازنشستگی را دارند انتخاب مدیران این سازمان برای سیستم مدیریت منابع انسانی بوده است. انعطاف‌پذیری دیدگاه برای تطبیق با قوانین استخدامی متنوع و نیز ساعات حضور و غیاب مختلف در شعبه و نمایندگی‌های خارج از کشور، پوشش فرآیندهای اختصاصی این سازمان را ممکن کرده است.

راهکار مدیریت فرآیندهای کسب و کار دیدگاه

برخی فرآیندهای اختصاصی در مدیریت یک سازمان گسترده بین‌المللی که در ساختارهای ERP و سایر نرم‌افزارها و راهکارهای دیدگاه پیش‌بینی نشده، از طریق نرم‌افزار BPMS چارگون قابل پیاده‌سازی است. فرآیندهایی مثل درخواست رفع مشکلات فناوری اطلاعات یا صدور بلیط برای ماموریت خارجی از این جمله هستند.