پرش به محتوای اصلی

بانک کشاورزی

بانک کشاورزی یکی از بانک‌های تخصصی کشور و مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است که سال 1312 تاسیس شد. این بانک هم‌اکنون با پشتوانه هشتاد و پنج سال‌ تجربه در زمینه ارائه خدمات بانکی به همه مردم در سراسر کشور به فعالیت مشغول است.

بانک کشاورزی در حال حاضر 1817 شعبه دارد و 50 شعبه نیز به ارایه خدمات ارزی و بین المللی مشغول اند.

افزایش شفافیت و بهره‌وری بانک کشاورزی، حاصل عملکرد سیستم مکاتبات دیدگاه

از سال ۹۴ و به دنبال استقرار نرم‌افزارهای دیدگاه هر ساله حدود ۳ میلیون نامه اداری در سیستم مکاتبات بانک کشاورزی تبادل شده است.

اثربخشی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه در بانک کشاورزی

آقای مهندس سرابی مدیر فناوری اطلاعات بانک کشاورزی

امکان یکپارچگی نرم‌افزارهای دیدگاه با سایر سیستم‌های اطلاعاتی مستقر در سازمان مانند سامانه‌های اداری و مالی در انتخاب درست مسیر مکانیزه‌کردن فرآیندهای سازمان اهمیت زیادی دارد.

محورهای همکاری بانک کشاورزی با چارگون

فرآیند منظم استقرار نرم‌افزارهای دیدگاه در فازهای عملیاتی تعریف شده و با همکاری نزدیک میان همکاران واحد استقرار چارگون و کارگروه اتوماسیون اداری بانک کشاورزی به اجرا درآمد و با انجام یک نصب در تهران، مراکز شهرستان‌ها از طریق شبکه داخلی بانک با هم متصل شده‌اند. ارتباط مکاتباتی با بانک مرکزی نیز از طریق پروتکل ECE در مجموعه دیدگاه برقرار شده و کارشناسان چارگون فرآیندهای خاصی را به منظور ثبت و تایید نامه‌های چند امضایی در دیدگاه، پیاده‌سازی کرده‌اند.

با انجام این پروژه و حذف کاغذ از فرآیندهای مکاتبات سازمانی مربوط به واحدهای مالی و اداری، سرعت،‌ دقت و کیفیت گردش فرآیندهای کاری افزایش یافته و با استفاده 22 هزار کاربر بانک کشاورزی از نرم‌افزارهای چارگون هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم بسیاری از جمله هزینه کاغذ، پست، نیروی انسانی کاهش چشم‌گیری داشته است.

راهکار اتوماسیون اداری دیدگاه

نرم‌افزار‌های مکاتبات اداری، مدیریت اسناد و نرم‌افزار جلسات از نسخه ۵ دیدگاه بخشی از سیستم های راهکار اتوماسیون اداری چارگون است که در حال حاضر در بانک کشاورزی نصب و پیاده‌سازی شده است. اپ مکاتبات دیدگاه همراه، سیستم‌های ارسال الکترونیک فکس، ECE و ایمیل نیز از ماژول‌های جانبی این حوزه است که در این مجموعه استفاده می‌شود.

راهکار لجستیک دیدگاه

نرم‌افزارهای حوزه لجستیک دیدگاه از جمله سیستم‌های اموال و دارایی‌های ثابت، انبار و حسابداری انبار، املاک و مستغلات نیز برای مدیریت مکانیزه و پکپارچه فرآیندها در بانک کشاورزی در حال بهره‌برداری است.