پرش به محتوای اصلی

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دانشگاه صنعتی امیرکبیر یا پلی‌تکنیک تهران یکی از دانشگاه‌های برتر فنی و صنعتی در ایران است، که در شهر تهران مستقر است. این دانشگاه فعالیت خود را در سال ۱۳۳۷ تحت عنوان پلی‌تکنیک تهران آغاز نمود و بعدها به دانشگاه صنعتی امیرکبیر تغییر نام یافت. دانشگاه امیرکبیر از باسابقه‌ترین مؤسسات آموزش عالی ایران در زمینهٔ فنی و مهندسی است.

اثربخشی مهم نرم‌افزارهای دیدگاه در دانشگاه چه بود؟

با قابلیت یکپارچگی سیستم‌های مالی دیدگاه، تحول بزرگی در شفافیت و نظارت دقیق بر فرایندهای مالی دانشگاه، رخ داد.

اثربخشی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

مهندس محسن دخانچی مدیر مالی سابق دانشگاه صنعتی امیرکبیر

با قابلیت یکپارچگی سیستم‌های مالی دیدگاه، تحول بزرگی در شفافیت و نظارت دقیق بر فرایندهای مالی دانشگاه، رخ داد و بهینه‌سازی فرآیندهای مالی عملا امکان نظارت و کنترل کامل بر کلیه فرآیندهای مالی را برای مدیریت دانشگاه فراهم کرده است.

محورهای همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با چارگون

دکتر فرهاد رحمتی معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص همکاری این داشنگاه با شرکت چارگون گفت: «تلاش زیادی کرده‌ایم تا با همکاری چارگون، روش‌های پاسخ‌‌گویی به مخاطبانمان را با رشد تکنولوژی‌های جدید، همگام کنیم.

اخیراً با استقرار نرم‌افزار میز خدمت دیدگاه در دانشگاه، شاهد تحول بزرگی در ایجاد ارتباط هوشمند و سیستمی بین دانشگاه و طیف وسیعی از مخاطبان در گروه‌های مختلف هستیم. همچنین با استفاده از سامانه پیشخوان ارباب رجوع دیدگاه، این امکان فراهم شد تا کسانی که مطالبه‌ای دارند، به جای مراجعه حضوری با ارسال و ثبت نیازشان در سامانه، مطمئن باشند که پیگیری‌های اداری درخواست‌شان انجام می‌شود و نیازی به صرف انرژی و وقت برای مراجعه حضوری نداشته باشند.

وی، تسهیل ارتباط با دانشگاه را از مزیت‌‌های استقرار نرم‌افزارهای جامع دیدگاه دانست و گفت: «یکپارچگی اطلاعات امور اداری و مالی از دیگر دستاوردهای دانشگاه پس از هوشمندسازی بوده است.» دکتر رحمتی خاطرنشان کرد: «نقایص زیادی در ارتباط میان امور مالی و اداری دانشگاه وجود داشت که با امکانات نرم‌افزارهای دیدگاه که برخی از آنها مطابق نیاز دانشگاه سفارشی‌سازی شد‌ه‌اند، برطرف شدند.»

به گفته وی، دریافت گزارش‌های آماری و تخصصی از محل هزینه عاملین، اعتبارات و سیستم تعهدی و… در هوشمندسازی اطلاعات و یکپارچه‌سازی آنها بهینه و کارآمدتر شده‌اند. دکتر رحمتی در پایان یادآور شد: «هوشمندسازی اطلاعات دانشگاه، موجب شده تا نرم‌افزارهای جامع دیدگاه در یک ارتباط منطقی تمام نیازهای اداری و منابع انسانی دانشگاه را پوشش دهند. مثلاً استقرار هوشمند نرم‌افزار رفاه، مراجعه مستقیم و انجام کار دستی از سوی کاربران را به شدت کاهش داده و موجب رضایتمندی مراجعین شده است. به همین ترتیب با توسعه سیستم اتوماسیون اداری، ارتباط بین دانشگاه با نیروهای انسانی مجموعه و یا افرادی که از بیرون مراجعه می‌کنند، بسیار آسان شده است.»