پرش به محتوای اصلی

پیشنهاد ارزش کارمند (EVP) در مدیریت منابع انسانی چیست؟

پیشنهاد ارزش کارمند

پیشنهاد ارزش کارمند (EVP) تمام پاداش‌ها و مزایایی است که کارکنان در ازای عملکردشان در محل کار دریافت می‌کنند. سازمان‌ها به طور کلی یک EVP را برای ارائه یک پلتفرم ثابت برای برندسازی کارفرما و مدیریت تجربه ایجاد می‌کنند. EVP آهنربایی است که نامزدهای شغلی را جذب می‌کند.

به عبارت دیگر پیشنهاد ارزش کارکنان (EVP) به عنوان مجموعه‌ای از پیشنهادات ارائه شده توسط یک سازمان در ازای مهارت‌ها، قابلیت‌ها و تجربیاتی که یک کارمند برای سازمان به ارمغان می‌آورد، است.

EVP یک رویکرد کارمند محور است که با استراتژی‌های برنامه‌ریزی نیروی کار موجود و یکپارچه همسو می‌شود، زیرا توسط کارکنان موجود و مخاطبان هدف خارجی اطلاع‌رسانی شده است. یک EVP باید منحصر به فرد، مرتبط و قانع کننده باشد تا به عنوان یک محرک کلیدی برای جذب، مشارکت و حفظ استعداد عمل کند.

اهمیت پیشنهاد ارزش کارمند (EVP)

از آنجایی که جذب بهترین استعدادها دشوارتر از همیشه است، ارتباط مستمر و کارآمد پیشنهاد ارزش کارکنان (EVP) اهمیت بسیاری دارد.

بسیاری از استخدام‌کنندگان و دیگر متخصصان منابع انسانی در حال حاضر استراتژی‌هایی را برای برقراری ارتباط EVP و نام تجاری کارفرما با نامزدهای فعلی و بالقوه آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند.

روش‌های بازاریابی استخدامی معمولا از طریق ابزارها و نرم‌افزارهای بازاریابی استخدامی انجام می‌شوند که کل این فرآیند را آسان‌تر و سازنده‌تر می‌کنند. با این ابزارها، برقراری ارتباط با ارزش پیشنهادی کارمند با نامزدها از طریق سایت شغلی جذاب، کمپین‌های ایمیل خودکار، استخدام اجتماعی و بسیاری از کانال‌های دیگر آسان‌تر است. به این ترتیب، استخدام‌کنندگان می‌توانند مشارکت نامزد را تشویق کنند و تجربه کلی کاندیدا را بهبود بخشند.

تعریف یک پیشنهاد ارزش قوی برای کارمندان (EVP) مهمترین گام از 5 مرحله برای اجرای استراتژی برندسازی کارفرمای موفق جذب در مدیریت منابع انسانی است و قطعا آهنربایی برای جذب بهترین نامزدها است.

جذب منابع انسانی

۵ نکته برای بکارگیری استراتژی موفق جذب در مدیریت منابع انسانی:

1.اهداف خود را تعیین کنید: مشخص کردن اهداف منجر به جذب متقاضیان و استعدادهای بیشتر، کاهش زمان و هزینه برای استخدام می‌شود.

2.شخصیت کاندیدای شغلی خود را شناسایی کنید: ویژگی‌هایی را که از کاندیدای شغلی عالی خود انتظار دارید شناسایی کنید.

3.پیشنهاد ارزش کارمند خود را مشخص کنید (EVP): امتیازات کارکنان را تعیین کنید که شامل تمام مزایا و پاداش‌هایی است که از سازمان دریافت می‌کنند.

4.کانال‌ها و نقاط تماس کاندید را تعریف کنید: کجا و چگونه برند خود را تبلیغ خواهید کرد؟

5.نتایج را اندازه‌گیری کنید: نتایج استراتژی خود را بررسی و تحلیل کنید و بر اساس آن بهترین گزینه را انتخاب کنید.

۵ عنصر کلیدی یک پیشنهاد ارزش کارمند

یک پیشنهاد ارزش کارمند قوی از عناصر مختلفی تشکیل شده است. این ویژگی‌ها با هم تعیین می کنند که کارکنان و نامزدهای شما چگونه سازمان شما را به عنوان یک کارفرما درک می‌کنند. گارتنر پنج عنصر کلیدی زیر را از یک پیشنهاد ارزش کارمند متمایز می کند:

  1. جبران خسارت
  2. تعادل زندگی کاری
  3. ثبات
  4. محل
  5. توجه

جبران خسارت

این ویژگی که به آن پاداش و مزایا نیز گفته می‌شود، شامل رضایت کارکنان شما از حقوقشان، و همچنین پاداش‌های اضافی مانند پاداش‌ها و جنبه‌هایی مانند سیستم ارزیابی شما می‌شود. جبران منصفانه و مبتنی بر عملکرد یکی از 7 روش برتر منابع انسانی است.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

جالب است که غرامت ممکن است برای همه به یک اندازه مهم نباشد. تفاوت‌های نسلی در نیروی کار وجود دارد، به‌طور مثال، نسل‌های جوان برای توسعه بیشتر از نسل‌های قدیمی‌تر ارزش قائل هستند.

تعادل زندگی کاری

این در مورد مزایا است. به همه چیز فکر کنید، از مرخصی با حقوق و تعطیلات گرفته تا گزینه های زمان انعطاف پذیر و برنامه‌های بازنشستگی.

وقتی صحبت از نوع مزایایی است که کارمندان بیشترین ارزش را دارند، ساعات منعطف، فرصت کار در خانه، زمان تعطیلات و مرخصی با حقوق والدین همگی رتبه بالایی دارند. با این حال، هیچ دستور العملی برای فواید جادویی و یک اندازه وجود ندارد. والدین جدید احتمالا به مزایای متفاوتی نسبت به فارغ التحصیلان اهمیت می‌دهند، بنابراین سعی کنید تا جایی که ممکن است آن را سفارشی کنید.

ثبات

ثبات مانند ثبات شغلی، فرصت‌هایی برای کارمندان شما برای پیشبرد حرفه خود، توسعه خود و آموزش کارکنان است. طبیعتا، اینجاست که تلاش‌های یادگیری و توسعه شما و همچنین ابتکارات احتمالی راهنمایی و کوچینگ که در سازمان توسعه داده‌اید، وارد عمل می‌شوند.

محل

این جزء بسیار بیشتر از مکان ساده دفتر شما است. شما می‌توانید آن را به عنوان مکان به معنای وسیع کلمه در نظر بگیرید: محیط کاری مثبت، سطح مشخصی از خودمختاری، تعادل کار و زندگی و غیره.

در واقع، عنصر مکان ارتباط زیادی با تجربه کارمند دارد که به سه محیط مربوط می شود: فناوری، فضای فیزیکی و فرهنگ (اطلاعات بیشتر در مورد فرهنگ در زیر).

توجه

احترام به روابط مثبت، حمایت و روحیه تیمی، از جمله موارد دیگر است. بیش از احترام، فرهنگ شرکت شما، ارزش‌ها و باورهای اصلی سازمان شما چیست.

 

مزایای EVP در کسب‌وکار

EVP شما قولی به کارمندانتان است و اگر به آن پایبند باشید، مشارکت مردم و اعتماد آن‌ها به شما به عنوان یک کارفرما افزایش می‌یابد. این وعده شامل مجموع تمام مزایا و پاداش هایی است که کارکنان از سازمانی که برای آن کار می‌کنند دریافت می‌کنند.

رعایت EVP حتی می‌تواند کارمندان فعلی شما را به بهترین سفیران ممکن برای برند کارفرمای شما تبدیل کند. دلیل بیشتر این است که قبل از شروع به برقراری ارتباط در مورد چیستی و چگونه، به دقت در مورد چرایی و اهداف فکر کنید!

یک EVP قوی از رقبای شما متمایز است و با خواسته‌ها و نیازهای کارمندان شما مرتبط است. بنابراین باید ارزش‌های شرکت شما را نشان دهد و باعث شود کارکنان شما احساس غرور، انگیزه و تشویق کنند تا هر روز بهترین کار خود را انجام دهند. یک EVP مؤثر معمولا بیش از یک چک حقوق را شامل می‌شود.

چگونه از EVP در استخدام استفاده می شود؟

برای استفاده موفقیت‌آمیز از ارزش پیشنهادی کارمند خود (EVP)، سفارشی‌سازی کلید اصلی است. اگر می‌خواهید استعدادهای مناسب برای شرکت خود و موقعیت‌های باز را جذب کنید، باید پیشنهاد ارزش کارمند (EVP) را برای مخاطبان هدف خود تقسیم‌بندی و شخصی کنید.

به زبان ساده، پیشنهاد ارزش کارمند شما داخلی است در حالی که برند کارفرمای شما خارجی است. نام تجاری کارفرمای شما چهره‌ای است که شرکت شما به عنوان یک کارفرمای بالقوه به دنیای بیرون نشان می دهد. EVP مجموع همه فاکتورهای مختلف است که مردم وقتی از آن‌ها می‌پرسند کار کردن در این شرکت چگونه است فکر می‌کنند. از طرف دیگر، EVP شما چهره‌ای است که شرکت شما به کارکنان خود نشان می دهد.

مطالب مرتبط

مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM)
عوامل موثر بر موفقیت مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM)

چه عواملی موجب می‌شوند موفقیت مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM) در روالی که برای پیاده‌سازی فرآیندهای مکانیزه انجام می‌شود، ... ادامه مطلب »

مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM)
اثرگذاری مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM) در خلق ارزش برای مشتریان

مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM) به ساماندهی و هماهنگی فعالیت‌های بین واحدهای مختلف می‌پردازد و اقداماتی را برای بهبود ... ادامه مطلب »

BPMN
هدف از مدلسازی فرایندهای کسب و کار با BPMN چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

مهم‌ترین عامل تعریف و طراحی فرآیندهای کسب و کار «مدلسازی» است که با استفاده از زبان و استاندارد BPMN به ... ادامه مطلب »

تجربه استفاده از DataStoreReference در زبان مدلسازی BPMN
تجربه استفاده از DataStoreReference در زبان مدلسازی BPMN

استفاده از DataStoreReference در زبان مدلسازی BPMN امکان ارتباط اطلاعاتی بین دو فرآیند مرتبط به هم را فراهم می‌کند. فرآیند نمونه ... ادامه مطلب »

BPMN چیست و تیم مدلسازی فرآیندهای کسب و کار چه نقش‌هایی دارد؟

BPMN مخفف عبارت Business Process Model & Notation است و به معنی مجموعه‌ای از علائم و اشکال گرافیکی برای مدل‌سازی ... ادامه مطلب »

Receive Task در BPMN
آموزش مفاهیم Send Task و Receive Task در BPMN

در ادامه مطالب مرتبط به آموزش BPMN به مرور Send Task و Receive Task در BPMN می‌پردازیم. در صورت نیاز به ... ادامه مطلب »

آموزش Embedded Subprocess و Call Activity در BPMN
آموزش Embedded Subprocess و Call Activity در BPMN

در این مطلب به آموزش BPMN به مرور Subprocess می‌پردازیم. Subprocess یا زیرفرآیند، فعالیت‌هایی هستند که با شکستن آن‌ها به ... ادامه مطلب »

Parallel Gateway
آموزش Gateway و Parallel Gateway در BPMN

در ادامه مطالب مرتبط به آموزش BPMN به مرور Parallel Gateway می‌پردازیم. [caption id="attachment_27583" align="aligncenter" width="700"] Parallel Gateway[/caption] Gateway از ... ادامه مطلب »

آموزش Exclusive Gateway در BPMN
آموزش Exclusive Gateway در BPMN

در ادامه مطالب مرتبط به آموزش BPMN به مرور Exclusive Gateway می‌پردازیم. در مطلب قبل به معرفی کلی درگاه‌ها پرداختیم ... ادامه مطلب »

جستجوی مطالب بیشتر

هیچ دیدگاهی ارسال نشده‌است!

در بحث پیرامون این مطلب شرکت کنید!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.