پرش به محتوای اصلی

دهمین گردهمایی سالانه چارگون با عنوان «هوشمندی رشد سازمانی» برگزار شد

وبینار هوشمندی رشد سازمانی

11 بهمن ماه 1400 وبینار هوشمندی رشد سازمانی به همت شرکت چارگون برگزار شد. این شرکت در ادامه رویدادهای سالانه خود امسال دهمین گردهمایی را به صورت آنلاین برگزار کرد. فرزاد رحمانی مدیرعامل چارگون به عنوان اولین سخنران این رویداد، صحبت‌های خود را با ادای احترام به ۴ همکار از دست رفته چارگون در سانحه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج آغاز کرد.

او در ادامه درباره شرایط محیط کسب‌وکار در وضعیت فعلی گفت: «بسیاری از جامعه‌شناسان معتقدند که دنیا به قبل و بعد از کرونا تبدیل شده است. از حیث کسب‌وکار سازمان‌های گوناگون که پیش‌تر به کار الکترونیک و فضای الکترونیک و مباحث فناورانه روی آورده بودند و سعی کرده بودند آن فرهنگ را فراهم کنند، با آمادگی بیشتر و آرامش خاطر بیشتری نسبت به بقیه مواجه شدند. از جامعه‌ی IT کسانی که در حوزه‌ی نرم‌افزارها فعالیت می‌کردند تشکر می‌کنم از این حیث که بار مشکلات زیادی را به دوش کشیدند تا سازمان‌ها با شرایط بهتری در زمان کرونا کار کنند.»

وی ادامه داد: «ما در چارگون حدود ۷۰ درصد مراکز بهداشت و درمان و مکان‌هایی که دغدغه‌های سلامت مردم را دارند را به عنوان مشتری در کارنامه خود داریم و با ارائه محصولات خودمان به آنها خدمت می‌کنیم. من از همه همکارانم در چارگون که توانستیم در این مدت پشتیبان این مراکز باشیم و کمک کنیم تا از شرایط کرونا عبور کنیم، سپاسگزارم. خدا را شکر می‌کنم که هیچ وقت در این فرآیند ما گلوگاه سازمان‌های درمانی نشدیم و همیشه تسهیل‌گر فرآیندهای آنها بودیم.»

سازمان‌های پساکرونا در مواجه با هوشمندی رشد

رحمانی ادامه داد: «ما طی دو سال گذشته در چارگون فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دادیم، دستاوردهای بزرگی به دست آوردیم و قابلیت‌های جدیدی را توسعه دادیم. ما سعی کردیم طی این دو سال همه‌ی آن فرآیندها و المان‌هایی که در نوع و کیفیت خدمات تأثیرگذار هستند ریز به ریز مورد بازبینی قرار دهیم و هر جایی که بازنگری نیاز داشت اصلاح کردیم و تیم‌های پشتیبانی را توسعه دادیم. امروز با افتخار خرسندم که در بعضی از بخش‌ها تا حدود ۳۰ درصد افزایش تعداد در مشتریان داشتیم. درواقع ما در مسیری هستیم که انتها ندارد و همچنان این راه را دنبال خواهیم کرد.

وبینار هوشمندی رشد سازمانی

یکی دیگر از حوزه‌هایی که فعالیت کردیم این است که ما درگیر پروژه زاگرس بودیم. جایی که مجموعه‌ی نرم‌افزاری چارگون قرار است بازمهندسی و بازطراحی شوند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها که همواره مدنظر بوده تغییر نسل در فرآیندهای سازمان است.

مدیرعامل چارگون همچنین بیان کرد: ۲۳ سال است که چارگون در حال فعالیت است با این رویکرد که ما می‌خواهیم بیشترین نقش را در رشد توسعه سازمان‌ها داشته باشیم. درواقع با در آمیختن تکنولوژی و فناوری راهکارهایی را تولید کنیم که در هر نوع سازمانی بتوانیم شما را همراهی کنیم تا در مسیر رشد و شکوفایی همراه شما باشیم.

ما برای موضوع امروز در دهمین رویداد سالانه چارگون مفهموم هایپراتوماسیون یعنی فناوری‌ای که بیشترین توجه را در فضاهای کسب‌وکار این روزها به خود معطوف دارد، انتخاب کردیم. هایپر اتوماسیون مجموعه‌ای از فناوری‌ها است تا کسب‌وکار سازمان‌ها با بهره‌وری بالاتری به سمت رشد و شکوفایی برود. نکته‌ای که مهم است در مسیر رشد سازمانی فناوری‌ها باید بهینه‌تر و مقرون به صرفه‌تر باشند.

موارد موفقیت مجموعه فانگ از زبان مدیرعامل گلرنگ سیستم در وبینار هوشمندی رشد سازمانی

علیرضا کیانپور مدیرعامل گلرنگ سیستم به عنوان سخنران بعدی وبینار هوشمندی رشد سازمانی این چنین صحبت خود را آغاز کرد: آیا فکر می‌کنید سازمان‌های سنتی باقی خواهند ماند؟ پاسخ این است که بله ولی شاید به سختی نفس بکشند. خب باید چه بکنند؟ یکی از نسخه‌هایی که صاحب‌نظران می‌گویند، حرکت به سمت دیجیتال است. تحول دیجیتال یک ضرورت است. مجموعه فانک (فیس بوک، آمازون، اپل، نتفلیکس، گوگل) چرا در این حد خوب است؟ شرکت اپل به تنهایی ارزشش از کشور ایتالیا بیشتر است.

موارد موفقیت مجموعه فانک همراهی همدلانه و کارآمد کارکنان آن چیزی که مزیت رقابتی نظام‌مند را تشکیل می‌دهد و درواقع بحث نیروی انسانی است. در سازمان‌های موفق شرکت‌ها با کارکنان خود راحت و در نهایت احترام صحبت می‌کنند. مدیران مسیر ارتباطی مستقیم با کارکنان دارد. نوآوری در این سازمان‌ها بسیار مهم است. در همه این سازمان‌ها رهبران خطا و اشتباه دارند و در صورت اشتباه جلوی کارکنان می‌ایستند و عذرخواهی می‌کنند.

وی اشاره کرد: اکنون در دوران کرونا مساله دورکاری خیلی مطرح است. تعادل بین زندگی شخصی و زندگی کاری یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این حوزه است. در مجموعه فانگ یا افراد حرفه‌ای استخدام می‌کنند یا کارشناس‌هایی که یک حرفه‌ای به آن‌ها آموزش می‌دهد و با کارکنانی که با مسیر شرکت هم‌راستا نیستند خیلی محترمانه خداحافظی می‌کنند. اگر به تغییر سازمان فکر می‌کنید مهم‌ترین عنصر نیروی انسانی است.

وبینار هوشمندی رشد سازمانی

نقش نرم‌افزارهای چارگون در هایپراتوماسیون و هوشمندی رشد سازمانی

شهرزاد فتاحی مدیر راهکار منابع انسانی چارگون در بخش بعدی این رویداد صحبت کرد. او درباره نرم‌افزارهای سازمانی و اتوماسیون چنین گفت: هنگامی که از اتوماسیون اداری صحبت می‌کنیم دقیقاً به چه موضوعی اشاره داریم؟ این که شما یک سازمان دولتی هستید یا شرکت خصوصی هستید یعنی دغدغه‌های متفاوتی نسبت به فرآیندهای مخصوص خود دارید. ممکن است فرایندهای خاصی باشند که زمانی که اتوماتیک یا هوشمند می‌شوند دیگر کارمندان کارهای تکراری انجام ندهند و روال امور در سازمان ساده‌تر ‌شوند.

فتاحی ادامه داد: ما در چارگون بابت تمامی دغدغه‌های سازمان راهکار داریم. این راهکارها شامل نرم‌افزارهای بزرگ در دو پلتفرم وب و موبایل هستند. با راهکار اتوماسیون اداری شروع می‌کنم. در سازمان‌های شما قطعاً مکاتبات اداری انجام می‌شود. با کم کردن تعدادی از کارهای تکراری به بهره‌وری سازمان می‌توان کمک کرد. همچنین کارهای اسناد باید مدیریت شوند.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

راهکار منابع انسانی

یک سازمان با نشاط و پایدار تشکیل شده از افراد خوشحالی است که باعث می‌شود مدیریت فرایندهای منابع انسانی بسیار روان و راحت جلو ‌رود. شما باید بتوانید فرآیندهای پرسنلی، حضور و غیاب، دستمزد را مدیریت کنید. در راهکار منابع انسانی دیدگاه ۱۳ نرم‌افزار قدرتمند منابع انسانی وجود دارد که می‌تواند مدیریتش را در اختیار شما قرار دهد.

نرم‌افزارهای مالی و حسابداری

هنگامی که از فرایندهای مالی صحبت می‌کنیم منظورمان چیست؟ زمانی که فرآیندهای مالی در سازمان اتوماتیک می‌شود کارکنان می‌توانند تایمی که آزاد می‌شوند برای کارهای مفیدتر مانند بودجه‌ریزی عملیاتی، محاسبات سیستمی که بابت بهای تمام شده قرار است اتفاق بیفتد و کمک به مدیران ارشد برای تصمیم‌گیری بهتر اختصاص دهند.

راهکار لجستیک دیدگاه

همه افراد به تجهیزات در سازمان نیاز دارند. ما در راهکار لجستیک با استفاده از ابزارهای مختلف توانستیم فرآیندهای لجستیک سازمان را سیستمی کنیم که کارکنان بتوانند بهره‌ورتر استفاده کنند.

وبینار هوشمندی رشد سازمانی

نرم‌افزار BPMS زیرساخت توسعه هایپراتوماسیون

مهدی عامری مدیر راهکار BPMS چارگون به عنوان سخنران بعدی وبینار هوشمندی رشد سازمانی بیان می‌کند: ما با یک جستجوی ساده هایپراتوماسیون به چند مفهوم برمی‌خوریم که از میان آن‌ها دو مفهوم هستند که خیلی به چشم می‌خورند، BPM و IBMS. هایپراتوماسیون می‌گوید هر فرآیندی که بشود را باید مکانیزه کرد هر چه بیشتر بهتر. اما یک فرآیند معیوب نمی‌تواند مکانیزه شود.

مکانیزه کردن یک فرآیند معیوب مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. اگر نرم‌افزار BPMS به روشی درست پیاده‌سازی شود می‌تواند به راحتی به اهداف و چشم‌اندازهای سازمان دست یابد. اگر شما یک سازمانی باشید که از نظر بلوغ فرآیندی مطلوب داشته باشید، احتمالاً از ERP استفاده می‌کنید اما ERP هنوز به‌طور کامل حفره‌های شما را برطرف نخواهد کرد، اینجاست که پای BPMS به سازمان باز می‌شود.

در تمام این سازمان‌ها فرآیندهایی هستند که بین سیستمی هستند، بنابراین مجبور هستید بسیاری از سیستم‌ها را یکپارچه کنید و با BPMS می‌توان این کار را کرد. BPMS با کمترین کد می‌تواند فرآیندها را خودکار کند. زمانی که می‌خواهید به سمت هایپراتوماسیون حرکت کنید اگر در جعبه ابزارتان BPMS نباشد، احتمالاً به یک مسافرت می‌روید که اتومبیل آن فقط سه چرخ دارد.

شهباز توکلی مدیر ارشد فنی چارگون بیان می‌کند: ما یک جریان وسیعی از اطلاعات خواهیم داشت که به سمت دیتابیس‌ها می‌روند. اجزای هایپر اتوماسیون: اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA)، مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM)، هوش مصنوعی (AI) و یا یادگیری ماشینی (ML)، تجزیه و تحلیل پیشرفته هستند که کمک می‌کنند نهایت استفاده را از داده بکنیم.

برای مثال ALEXA در طول روز از ما داده جمع‌آوری می‌کند. علایق، سلایق و موقعیت مکانی و سپس یک چیزهایی را توصیه می‌کنند. نتایج سرچ مرتبط با علایق ماست. این اتفاقی است که ما هر روز تجربه می‌کنیم.

۵ عنصر اصلی در هوشمندی رشد

به گفته شهباز توکلی ۵ عنصر اصلی در هایپراتوماسیون مجموعه داده معنی‌دار، الگوریتم‌های تحلیل‌گر، هوش مصنوعی، زیرساخت محاسباتی قدرتمند، هوش انسانی هستند.
واحد منابع انسانی با انبوهی از داده روبه‌رو هستند. یادگیری ماشین مبتنی است بر مطالعه داده‌هایی که از قبل داده شده. رزومه‌های قبل را می‌بیند و می‌تواند آنها را مطالعه کند. ما در شرکت چارگون امکانی داریم که لیست فیلتر شده در اختیار کارکنان منابع انسانی قرار می‌دهد.

ممکن است فردی در سازمان تعلق سازمانی خود را از دست بدهد. ماشین‌ها می‌توانند اخطار بدهند به سازمان که این کارمند رو به استهلاک است که می‌توانیم با برنامه‌های مناسب تعلق سازمانی را افزایش دهیم. تمام این موارد منجر خواهد شد به این که حجم کار کاهش پیدا کند.

وبینار هوشمندی رشد سازمانی
امیر ناظمی در وبینار هوشمندی رشد سازمانی

امیر ناظمی عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور به عنوان آخرین سخنران این برنامه صحبت کرد. او درباره هایپراتوماسیون چنین گفت: چرا زمانی که با تکنولوژی مواجه می‌شویم برای ما جذاب است؟ اینجا نظریه مدرن شدن مطرح می‌شود. ما اگر بتوانیم از ابزارهای به‌روز استفاده کنیم، بعد از مدتی می‌توانیم توسعه را در سازمان مشاهده کنیم. درواقع اگر توسعه زیرساختی داشته باشیم می‌توانیم توسعه‌های دیگر داشته باشیم. سیر تحولات ابتدا از تکنولوژی‌ها آغاز می‌شود. ما باید در سطح داده امکان ذخیره و پردازش داده باشیم که بتواند به ما کمک کند از هوش مصنوعی استفاده کنیم.

نشست تخصصی هایپراتوماسیون با حضور مدیران شرکت‌های بزرگ ایران

در بخش پنل وبینار هوشمندی رشد سازمانی که باموضوع «هایپراتوماسیون» برگزار شد، آرش برهمند سردبیر مجله پیوست به عنوان مجری پنل از مدیران شرکت‌های بزرگ فناوری ایران میزبانی کرد.
شهاب جوانمردی مدیرعامل فناپ، محمد خلج مدیرعامل اسنپ، علیرضا کیانپور مدیرعامل گلرنگ سیستم، شاهین طبری رییس هیئت‌مدیره چارگون و امیر ناظمی مدیرعامل سابق سازمان فناوری اطلاعات ایران و عضو فعلی هیئت علمی مرکز توسعه سیاست‌های علمی کشور در این نشست حضور داشتند و درباره ابعاد پیاده‌سازی هایپراتوماسیون صحبت کردند.

وبینار هوشمندی رشد سازمانی

مطالب مرتبط

«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا
«دیدگاه»، نرم‌افزار برگزیده دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا

مجموعه نرم‌افزاری «دیدگاه»، در دوازدهمین جشنواره ابن‌سینا به عنوان نرم‌افزار برتر شناخته شد. در این جشنواره که در تاریخ 17 ... ادامه مطلب »

استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه
استقبال از آغاز بهره‌بردای از محصولات چارگون در دانشگاه ارومیه

با راه‌اندازی سیستم اتوماسیون اداری شرکت چارگون در دانشگاه ارومیه، روابط‌عمومیِ این دانشگاه با درج این خبر، ورود این نرم‌افزار ... ادامه مطلب »

سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم
برگزاری سمینار مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار تیمی در دانشگاه قم

شرکت چارگون با دعوت و همکاری دانشگاه سراسری قم، سمیناری تحت عنوان «مبانی مدیریت پروژه با رویکرد تاکیدی بر کار ... ادامه مطلب »

حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک
حضور چارگون در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک

ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک، به همت دبیرخانه این همایش و مجله مدیریت ارتباطات در روز 31 اردیبهشت ماه در ... ادامه مطلب »

استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون
استقبال از برگزاری نخستین گردهمایی سالانه چارگون

نخستین گردهمایی سالانه شرکت چارگون، با حضور نمایندگان سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی، دانشگاه‌ها و اصحاب رسانه برگزار شد. این ... ادامه مطلب »

تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه
تخصیص کد رهگیری به درخواست‌های پشتیبانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه

شرکت خدمات مشتریان چارگون، برای پاسخگویی سریع و متعهدانه به مشتریان مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه، در لحظه ثبت موارد پشتیبانی، با اختصاص و اعلام کد رهگیری، امکان ... ادامه مطلب »

«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات
«صدای شما»، بستر دریافت مستقیم بازخوردها، انتقادات و پیشنهادات

با تاسیس بخش جدیدی تحت عنوان «صدای شما» در سایت رسمی شرکت چارگون، امکان ارسال مستقیم بازخوردها، نظرات، انتقادات و ... ادامه مطلب »

تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون
تاسیس گروه خیریه شرکت چارگون

گروه خيريه شرکت چارگون، با اهداف خیر‌خواهانه و با محوریت یاری رساندن به افراد نیازمند، فعاليت خود را آغاز كرد. ... ادامه مطلب »

حضور شرکت چارگون در هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی
حضور شرکت چارگون در هفتمین کنفرانس توسعه منابع انسانی

مقاله ارسالی توسط روزبه بهرامی، رییس واحد راه‌اندازی منابع انسانی شرکت چارگون، به هفتمین کنفرانس توسعه منابع‌ انسانی، در میان ... ادامه مطلب »

جستجوی مطالب بیشتر

هیچ دیدگاهی ارسال نشده‌است!

در بحث پیرامون این مطلب شرکت کنید!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.