نرم افزار اموال و دارایی ثابت به سازمان‌ کمک می‌کند هزینه خرید، ارزش‌گذاری، استهلاک و سود یا زیان دارایی‌های خود را پیگیری کنید. به دلیل پیچیدگی محاسبات مالی، با استفاده از یک نرم‌افزار مدیریت اموال خودکار می‌توانید ساعت‌ها در شیوه‌های سنتی و دستی مدیریت دارایی‌های شرکت صرفه‌جویی کنید.

نرم افزار مدیریت اموال و دارایی ثابت، حسابداری دارایی‌های مالی، برنامه‌ریزی نگهداری پیشگیرانه و مدیریت و محاسبه استهلاک را ساده می‌کند. این نرم افزار همچنین می‌تواند مدیریت موجودی و حسابرسی دارایی‌هایتان را به صورت خودکار انجام دهد. به معنای دیگر نرم افزار اموال و دارایی ثابت یک بررسی و تحلیل واضح از دارایی‌های سازمان در هر زمان ارائه می‌دهد.

نرم افزار اموال و دارایی‌های ثابت را می‌توان به عنوان یک برنامه کاربردی در نرم افزار حسابداری مالی بزرگ‌تر برای محاسبات مستقیم استهلاک به شمار آورد. با این حال، کسب‌وکارهای بسیاری با حجم زیادی از دارایی‌ها به یک راه‌حل مستقل برای مقیاس‌پذیری با تولید رو به رشد نیاز دارند. خوشبختانه، نرم افزار اموال و دارایی ثابت ویژگی‌های اتوماسیون اداری و مالی را برای مدیریت ارزش دارایی ارائه می‌کند. این نرم افزار به شما امکان می‌دهد استراتژی‌های بهینه مدیریت دارایی را شناسایی کرده و بر اساس آن عمل کنید.

کارکردهای نرم افزار اموال و دارایی ثابت

سامانه مدیریت اموال و دارایی ثابت، کاربردها و کارکردهای زیاد و متفاوتی دارد که فعالیت‌های مالی شما را آسان‌تر و راحت‌تر می‌کند. در ادامه به برخی از این کارکردها می‌پردازیم:

– حسابداری دارایی و مدیریت استهلاک

دارایی‌ها و حساب‌های مختلف شما را حسابرسی می‌کند.

– مدیریت چرخه عمر دارایی

کنترل دارایی‌ها در کل دوره مالکیت، از کسب اولیه تا استهلاک.

– بارکد و ردیابی RFID

برچسب زدن و اسکن بارکد دارایی برای تشخیص سریع‌تر دارایی. این سیستم ابزارهای ورود و خروج اطلاعات مکان دارایی را در زمان واقعی ارائه می‌دهند و تاریخچه حساب شما را بررسی و ثبت می‌کنند.

– مدیریت اسناد

سوابق دیجیتالی همه اطلاعات دارایی را در یک مکان مشترک و به راحتی در دسترس نگه می‌دارد.

– مدیریت موجودی

مکان دارایی‌ها را در موجودی خود با بارکد، RFID یا کدهای QR ثبت می‌کند.

سایر ویژگی‌های قابل توجه نرم افزار اموال و دارایی ثابت عبارتند از:

– روش‌های استهلاک چندگانه

محاسبه خودکار استهلاک دارایی‌ها بر اساس روش‌های استهلاک قابل تنظیم مانند خط مستقیم، مانده نزولی و موارد دیگر.

– پشتیبانی فرم مالیاتی

امکان ایجاد فرم‌های مالیاتی مورد نیاز برای استهلاک دارایی‌ها.

– تکالیف مرکز هزینه

مدیریت بهای تمام شده شرکت با قابلیت تخصیص دارایی‌ها به بخش صحیح یا کد هزینه.

– گروه‌بندی دارایی

قابلیت‌های گزارشی که امکان گروه‌بندی دارایی‌ها بر اساس نوع، تخصیص مرکز هزینه یا مکان را فراهم می‌کند.

– برنامه‌ریزی آینده دارایی‌ها

پیش‌بینی تمام هزینه‌های آتی با توجه به نگهداری و استهلاک ارزش دارایی به منظور ارائه توصیه‌های برنامه‌ریزی آینده دارایی‌ها.

– تحلیل اجاره در مقابل خرید

محاسبات هزینه مادام‌العمر با در نظر گرفتن ارزش استهلاک دارایی برای ارائه اجاره در مقابل توصیه‌های خرید.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

 

بهترین مزایای نرم افزار مدیریت اموال و دارایی ثابت

مهم‌ترین مزایای نرم افزار اموال و دارایی‌های ثابت عبارتند از:

  1. دارایی‌ها را در اوج شرایط عملیاتی نگه دارید

یکی از مزایای نرم افزار اموال و دارایی ثابت چارگون این است که می‌تواند از وضعیت یک دارایی مطلع باشد. بدون به‌روزرسانی‌های منظم و بی‌درنگ، ممکن است با تجهیزات خراب و تأخیر در تولید مواجه شوید. برای اطمینان از اینکه دارایی‌های شما در شرایط اوج قرار دارند، می‌توانید از این نرم افزار برای برنامه‌ریزی رفتارهای واکنشی و پیشگیرانه استفاده کنید. مراقبت از دارایی‌ها در حال حاضر می‌تواند طول عمر کلی آنها را افزایش و زمان کار را در آینده افزایش دهد.

یک نرم افزار اموال و دارایی ثابت می‌تواند محل قرارگیری دارایی‌ها، نحوه استفاده از آنها و زمان کارکرد یا از کار افتادن آنها را ثبت کند. داده‌های تاریخی در مورد عملکرد دارایی می‌توانند زمان‌بندی نگهداری، سفارش قطعات یدکی یا خرید گزینه‌های جدید را پیش‌بینی کنند. همراه با حسابداری دارایی، نرم افزار اموال و دارایی ثابت چارگون می‌تواند تعیین کند که چه زمانی ارزش دارایی از نقطه سودمندی و مقرون به صرفه بودن خارج شده است.

  1. به‌روزرسانی سوابق و مدیریت اموال و دارایی

نگهداری سوابق در مورد دارایی‌های شما به دلیل حجم زیاد داده‌های موجود می‌تواند دشوار باشد. زمانی که دارایی‌های شما از تجهیزات اداری معمولی گرفته تا وسایل نقلیه، ماشین‌آلات، سخت‌افزار و غیره باشد، ورود دستی داده‌ها بهترین راه‌حل نیست. یک نرم افزار مدیریت اموال و دارایی ثابت در بین مجموعه نرم افزارهای لجستیک، تمام آن اطلاعات را به صورت خودکار ذخیره می‌کند. از طرف دیگر آنها را به گونه‌ای سازماندهی می‌کند که به راحتی قابل درک باشد. به‌خصوص اگر می‌خواهید به سرعت داده‌های دارایی خاصی را جست‌وجو کنید این سیستم کارایی زیادی دارد.

نرم افزار اموال و دارایی ثابت مدیریت دقیقی از وقایع مرتبط با اموال ارائه می‌کند. برخی از این وقایع مانند زیر هستند:

  • زمان خریداری، ماشین‌ها، قطعات و انواع تجهیزات
  • ثبت تاریخ سرویس  قطعات و تجهیرات
  • بازه زمانی باقی مانده از خدمات تحت گارانتی
  • برنامه‌ریزی برای تعمیر و نگهداری پیشگیرانه

اعلان‌های خودکار به شما اطلاع می‌دهند که چه زمانی باید تعمیر و نگهداری انجام شود. بنابراین می‌توانید قبل از نیاز به تعمیر یا جایگزینی به آنها رسیدگی کنید. ذخیره این اطلاعات در یک سیستم واحد، یافتن اطلاعات را بدون نیاز به جست‌وجوی هزاران کاغذ یا صفحات گسترده اکسل بسیار سریع‌تر می‌کند.

اموال و دارایی‌ها معمولاً از طریق برچسب‌های دارایی مدیریت می‌شوند. این برچسب‌ها از طریق شماره سریال یا بارکد قابل ردیابی هستند. دسترسی لحظه‌ای به اطلاعات دارایی‌ها، فشار کمتری بر کارمندان وارد می‌کند. از دیدگاه کارکنان این سیستم در زمان ممیزی یا گزارش‌ها، جمع‌آوری داده‌ها را تسهیل می‌کند. همچنین جمع‌آوری گزارش‌های برنامه‌ریزی شده منظم، مانند بررسی‌های فصلی سریع و آسان می‌شود.

  1. با ارزیابی به‌روز دارایی از استهلاک جلوگیری کنید

یک نرم افزار اموال و دارایی ثابت می‌تواند محاسبات استهلاک را در طول چرخه عمر دارایی به‌طور خودکار انجام دهد و فرآیندهای گزارشگری مالی را منطبق نگه دارد. با این حال محاسبه استهلاک مناسب تنها نقطه شروعی برای سیستم‌های نرم افزاری مدیریت دارایی ثابت امروزی است. علاوه بر این، تقریباً همه سیستم‌ها سود و زیان فروش دارایی‌ها را محاسبه می‌کنند و اغلب ویژگی‌های پیشرفته‌تری ارائه می‌دهند. با تغییر مداوم قوانین مالیاتی، شما به نرم افزار خودکاری نیاز دارید که بتوانید از تمام پس‌اندازهای مالیاتی موجود استفاده کنید.

این یک واقعیت تأسف‌بار است که بسیاری از شرکت‌ها به دلیل مدیریت ناکارآمد دارایی‌های ثابت خود، بیش از حد مالیات و بیمه پرداخت می‌کنند. استفاده از نرم افزار اموال و دارایی ثابت می‌تواند در این زمینه به شرکت شما کمک کند. با شناسایی واضح هر سرمایه‌گذاری، ارزش، مکان، جزئیات خرید، روش استهلاک و استهلاک انباشته، سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌ای را به حداکثر می‌رسد.

 

 

  1. با نرم افزار جامع مدیریت اموال و دارایی‌های ثابت، داده‌های مورد نیاز خود را به سرعت دریافت کنید

نرم افزار تخصصی مدیریت دارایی‌های ثابت به سازمان‌ها کمک می‌کند تا با استهلاک دقیق، داده‌های تأیید شده دارایی و گزارش‌دهی عالی، آخرین مقررات حاکمیت شرکتی و قوانین مالیاتی را رعایت کنند. این امر امکان انطباق با الزامات دائماً در حال تغییر را فراهم می‌کند. این سامانه یک مسیر حسابرسی جامع را به وجود می‌آورد که سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا مقررات حسابرسی را رعایت کنند و از آنها پیشی بگیرند.

وقتی صحبت از مدیریت دارایی ثابت می‌شود، نرم افزار اموال و دارایی ثابت چارگون هر تغییری را که در طول عمر دارایی رخ می‌دهد، کنترل، ردیابی و ثبت می‌کند. این موارد شامل پردازش و پیش‌بینی استهلاک، کنترل مخارج سرمایه و ردیابی دارایی/حسابرسی می‌شود.

ویژگی‌های نرم افزار مدیریت اموال و دارایی ثابت

این نرم افزار ویژگی‌ها و امکانات خاص و منحصربه‌فردی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • چندشرکتی، چندارزی و در صورت نیاز چندزبانه.
  • اطلاعات کاملی در مورد وضعیت دارایی، تاریخچه و مکان برای اهداف پیگیری حسابرسی ارائه می‌دهد.
  • رابط‌های استاندارد برای بسته‌های صفحه گسترده و بسیاری از سیستم‌های پیشرو مالی / ERP ارائه شده است.
  • یک صفحه ورودی واحد برای افزودن و به‌روزرسانی سریع دارایی‌ها ارائه شده است.
  • دارایی‌ها را می‌توان در سلسله‌مراتب مرتب کرد و روابط و وابستگی‌های والدین / فرزند را شناسایی کرد.
  • انجام انواع معاملات از جمله دفع کامل و جزئی، انتقال، بهبود، تعدیل هزینه، امداد، تجدید ارزیابی و تقسیم.
  • روش‌های استهلاک استاندارد و قابل تعریف توسط کاربر را می‌توان بر اساس دارایی، گروه دارایی و دوره حساب اعمال کرد.
  • هزینه‌ها برای دوره‌های تاریخی حفظ می‌شوند و به‌طور خودکار برای دوره‌های فعلی و آینده در صورت لزوم محاسبه می‌شوند.
  • پرونده ممیزی، تاریخچه‌ای از تمام اقدامات کاربر را در خود نگه می‌دارد و شناسایی می‌کند که کدام رکوردها تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و جزئیات قبل / بعد از آن را نیز ثبت می‌کند.
  • مدیریت اسناد الکترونیکی برای بازیابی سریع فایل‌های مرتبط.
  • فرآیندهای اکتساب، استفاده و دفع دارایی را با یک نسخه بهبود می‌بخشد.
  • با ایجاد هشدارهای خودکار برای رویدادهای کلیدی مانند تمدید بیمه، انقضای گارانتی یا تاریخ تعویض، چیزی را فراموش نمی‌کنید.

اشتراک گذاری :