معماری
توان تک رویدادی به شیرینی طعم تغییر
توان تک رویدادی به شیرینی تغییر

رویدادی به شیرینی تغییر

دامور درویشی-مدیرعامل موسسه خیریه همگام در یادداشتی کوتاه از برگزاری رویداد توان‌تک به عنوان تلاشی برای تغییر نگاه جامعه به معلولان یاد می‌کند. او نوشته است:
آشنایی موسسه همگام با توانیابان و مشکلات عدیده‌ای که با آن مواجه‌اند به همکاری ما با موسسه نیکوکاری رعد باز می گردد؛ جایی که برای اولین بار سعی کردیم با برگزاری دوره‌های آینده بهتر، توانیابان را در ورود به بازار کار و پیدا کردن شغلی ایده‌آل، حمایت کنیم. دامنه توجهات و تمرکز موسسه همگام به توانیابان با برگزاری مسابقات بوچیا جام سفیران 11 ایران به مناسبت گرامی‌داشت هفته معلولان و تجربه رقابتی واقعی بین آنها و افراد غیرمعلول، گستردگی بیشتری پیدا کرد.
امیدوارم شما که این یادداشت را می‌خوانید یکی از شرکت‌کنندگان آن مسابقات بوده باشید تا شیرینی لحظاتی را در کنار توانیابان توانمند و زهرا نعمتی و زهرا حسینی از قهرمانان پارالمپیکی کشورمان گذراندیم در ذهنتان تداعی شود!
موسسه همگام امسال نیز همزمان با گرامی‌داشت هفته معلولان در کنار دست‌اندرکاران رویداد توان‌تک ایستاده است. جایی که قرار است شناخت افراد دارای معلولیت از فناوری‌های نوین و کاربردهای آن در مشاغل دانش‌محور و غیرفیزیکی و نیز آگاهی از فرصت‌های شغلی پایدار در کسب و کارهای تجارت الکترونیک بیشتر و بیشتر شود.
در این رویداد، سعی شده تا فرصتی ایجاد شود که توان‌یابان در کنار آشنایی با فضای تجارت الکترونیک و شناخت فرصت‌های اشتغال پایدار از راه‌های تازه‌ای برای عرضه کالا، خدمات و رونق کسب و کار خود استفاده کنند.
رویداد توان‌تک، تنها برای افزایش آگاهی توانیابان طرح‌ریزی نشده؛ بلکه فرصتی است تا مدیران شرکت‌های استارت‌آپی و صاحبان سرمایه و ایده‌های نو و تازه با توانایی‌ها و مهارت‌های افراد دارای معلولیت، رو در رو، ارتباط برقرار و بنابر مسئولیت‌های اجتماعی خود، زمینه اشتغال این افراد را در کسب و کار خود مهیا کنند.
شرکت‌های موفق در حوزه کسب‌وکارهای مختلف فناوری، تولیدی و … مانند چارگون، کاله، اسنپ، دیجیکالا … و چندین استارتاپ‌ خوشنام گردهم آمده‌اند تا زمینه‌ساز تغییری شگرف و شیرین در نگاه جامعه نسبت به توانیابان باشند. ما نیز در موسسه نیکوکاری همگام، تمام قد در کنار ایشان ایستاده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا برای ارتقای فرهنگ عمومی کشور نسبت به مقوله معلولیت و افراد دارای معلولیت، قدمی هرچند کوچک برداریم.
21 تا 24 آذر در غرفه چارگون میزبان همه علاقمندان اعم از توانیابان، صاحبان ایده‌های نو، مدیران استارتاپ‌ها و کارآفرینان رویداد توان‌تک هستیم و تلاش می‌کنیم پل ارتباطی آنها با یکدیگر باشیم.

درباره ی اعظم راستی

اعظم راستی خبرنگار و کارشناس روابط عمومی است که بیش از ده سال سابقه مطبوعاتی در رسانه‌های مختلف کشور دارد.

همچنین ببینید

KPI چیست؟

KPI مخفف عبارت Key Performance Indictor است و به معنای شاخص کلیدی عملکرد است. استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

30 + = 39