معماری
اولین مرحله تغییرات نسخه زاگرس در رابط کاربری نرم افزارهای #دیدگاه
اولین مرحله تغییرات نسخه زاگرس در رابط کاربری نرم افزارهای #دیدگاه

اولین مرحله تغییرات نسخه زاگرس در رابط کاربری نرم افزارهای دیدگاه

در هفتمین گردهمایی سالانه خبر مهم آغاز پروژه زاگرس به مشتریان چارگون اطلاع داده شد و جامعه بزرگ کاربران دیدگاه از تغییرات زیرساختی در این مجموعه نرم‌افزاری مطلع شدند. تغییرات رابط کاربری زاگرس در نرم افزار اعلانات اتوماسیون اداری دیدگاه جزو اولین بخش‌هایی است که با انتقال به بستر زاگرس، این تغییرات را در اختیار مشتریان قرار خواهد داد.

زاگرس جدای از تفاوت‌های بنیادی که بواسطه تفاوت‌های نوع تفکر در معماری خود با نسل‌های 4 و 5 دیدگاه دارد، بدلیل استفاده از یک فریم‌ورک رابط کاربری مدرن تجربه ای متفاوت را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. این فریم‌ورک با الهام از آخرین استانداردهای رابط کاربری و براساس تکنولوژی روز توسعه یافته است.

جلسات متعدد کاربر پژوهی که با کاربران دیدگاه برگزار شده مسیری طولانی برای تغییرات عمده

در رابط کاربری میزکار و محیط نرم‌افزارها به تیم توسعه زیرساخت چارگون نشان داد. بخش مهمی از این تغییرات، یعنی تغییرات میزکار طی هفته‌های آینده در اولین نسخه زاگرس به دست مشتریان خواهد رسید.

یکی از این تغییرات، تغییر در نحوه چینش نوار منوی دیدگاه است. با توجه به محدودیت مرورگر در ارتفاع، نوار منو از بالای صفحه به کنار آن منتقل شده تا فضای مناسب‌تری را در اختیار کاربران قرار دهد. این نوار ابزار جدید با استفاده مناسب از فضا براساس نیاز کاربر بخش‌های متنوعی را بصورت یکپارچه در اختیار شما قرار می‌دهد.

در طراحی جدید، دسترسی به نمای پنجره‌های باز به آسانی صورت می‌گیرد و کاربر بدون رجوع به منو می‌تواند بین فرم‌های خود سوییچ کند. همچنین با استفاده از تنظیمات جدید کاربر می‌تواند آخرین سایز فرم‌های خود را حفظ کند و یا فرم‌ها را تمام صفحه ببیند.

کاربران زاگرس خواهند توانست به سادگی از الگوهای رنگی متنوعی که برگرفته از فرهنگ و معماری ایرانی است استفاده نمایند، این الگوها از لحاظ رنگ، کنتراست و نحوه نمایش آیکن‌ها متفاوتند و قطعا پاسخگوی سلایق متفاوت کاربران خواهند بود.

با توجه به نقش مهم یادآور در دیدگاه و کارکردهای آن برای کاربران، در طراحی جدید توجه ویژه ای به کارکرد این بخش صورت گرفت تا اطلاعات بیشتری در زمانی کوتاه‌تر در اختیار کاربران قرار گیرد. همچنین عملکردها به سهولت در دسترس‌شان باشد و چیدمان اطلاعات با نوع عملکردشان انطباق یابد. در زاگرس ، زیرساخت‌های ارتباطی تحت نظر هستند و هرگونه اختلالی در زیرساخت اتصالات به کاربران اطلاع‌رسانی می‌شود.

در زاگرس از قابلیت‌های مدرن جاوااسکریپت استفاده می‌شود و این موضوع نیازمند آن است که مرورگرهای کاربران حداقل نیازمندی‌های مورد نیاز را پاسخگو باشند.

با اجرای پروژه زاگرس، دیدگاه بیشتر از همیشه امن، سریع و کارآمد شده و با تلاش تیم‌های تولید چارگون به تدریج تمامی 34 ماژول‌ نرم‌افزاری دیدگاه به این زیرساخت جدید منتقل خواهند شد.

 

درباره ی سمیه جلیلی

سمیه جلیلی کارشناس بازاریابی محتوایی که در حوزه بازاریابی محتوایی و روابط عمومی با محوریت استراتژی محتوا، برنامه‌ریزی تولید محتوا و مدیریت بازاریابی در شبکه های اجتماعی فعال است.

همچنین ببینید

سازمان خلاق چیست؟

کارآمدی و بهره وری در استفاده از منابع سازمان بررسی موشکافانه نوآوری سازمانی و یافتن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

56 − = 47