معماری
چالش تناسب اندام پرسنل چارگون با چاشنی کم‌خوری
چالش تناسب اندام پرسنل چارگون با چاشنی کم‌خوری

چالشی تازه برای همکاران چارگون؛ تناسب اندام با چاشنی کم‌خوری

اجرای طرح سلامت همکاران چارگون در فاز جدید با طراحی و برگزاری چالش 7 هفته‌ای تناسب اندام از سوی کمیته رفاهی شرکت شرکت ادامه خواهد یافت.

کارهای تیمی وچالش‌های گروهی به غیر از جنبه آموزشی، مفرح و لذت‌بخش نیز هستند؛ اگر هدف نهایی از طرح و تمرکز بر روی این چالش‌ها ارتباط مستقیمی با سلامتی و تغییر سبک زندگی شخصی افراد داشته باشد قطعا دستاوردهای سازمانی آن نیز به وضح قابل مشاهده خواهد بود. در طول سال‌های گذشته برنامه‌های کوتاه‌مدت متعددی از سوی واحد منابع انسانی و کمیته رفاهی چارگون برای ایجاد نشاط سازمانی و سلامت جسمی همکاران اجرایی شده است که در دو محور ورزشی و پزشکی، کلیه همکاران را تحت پوشش قرار داده‌اند. اجرای طرح سلامت پرسنل چارگون در چندین فاز شامل حضور پزشک متخصص داخلی و متخصص تغدیه برای معاینه همکاران و تجویز اقدامات لازم از جمله آزمایش، سونوگرافی و … در حوزه کیفیت زندگی فردی و سلامت جسمی آنها اجرایی شده است.

در حوزه ورزش هم از سال‌های گذشته تاکنون به دلیل اهمیت ورزش و تحرک در برای  حفظ سلامتی همکاران،‌برنامه‌های متنوع و متعددی  کوتاه مدت مانند برگزاری فوتبال حبابی، مسابقات پینت‌بال،‌ مسابقات فوتبال دستی و دوره‌های بلند مدت ورزشی والیبال، پینگ‌پنگ و آمادگی جسمانی بانوان و فوتسال آقایان طراحی و اجرا شده‌اند.

کمیته رفاهی شرکت چارگون با هدف تاثیرگذاری موثر در ایجاد سبک زندگی سالم برای همکاران این بار نیز “چالش 7 هفته‌ای تناسب اندام” را برای پرسنل علاقمند به این موضوع، طراحی و برنامه‌ریزی کرده است. این چالش با حضور متخصص تغذیه و بدنسازی و انجام آزمایشات آنالیز بدنی اجرا می‌شود.

شرکت‌کنندگان در چالش قراراست در طول 7 هفته با رژیم غذایی محدودیت کالری صحیح به کاهش وزن چربی ۴ الی ۸ کیلوگرم (بسته به سطح متابولیسم پایه شخص و پتانسیل بدنی، بدون آسیب به توده عضلانی) دست پیدا کنند. در ابتدای این چالش به وسیله تست آنالیز بدنی، توده عضلانی، درصد چربی، آب، مواد معدنی، چربی احشایی و به طور کلی اجزای تشکیل دهنده بدن مشخص و سپس با تکمیل فرم سنجش، اطلاعات شخص و نتیجه آنالیز بدنی، رژیم غذایی بر حسب نیاز کالریک فرد و یک برنامه تمرین بسته به شرایط شخص ارائه می‌شود.
در طول این 7 هفته آموزش صحیح اجرای حرکات و پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات توسط مربی حرفه‌ای انجام و در انتها با انجام مجدد تست و مقایسه با وضعیت اولیه تغییرات، بصورت نمودار امتیازدهی می‌شود.

گام‌های طراحی شده این چالش گروهی عبارتند از:

گام اول: تصمیم‌گیری برای شروع

گام دوم‌: آنالیز بدنی با دستگاه inbody و تعیین توده عضلانی و درصد چربی و ..

گام سوم: دریافت مشاوره

گام چهارم: شروع رژیم غذایی و کنار گذاشتن عادات بد غذایی

گام پنجم: تمرین ورزشی (حتی در منزل)

گام ششم: اراده‌ی تغییر

گام‌ هفتم: شروع تغییر سبک زندگی

گام هشتم: سلامتی و تندرستی

در پایان دوره‌ چالش کمیته رفاهی شرکت چارگون به ۳ نفر از همکاران که بیشترین کاهش چربی و عضله‌سازی را داشته‌اند و امتیاز بالاتری کسب کنند به عنوان قهرمانان جایزه‌ نقدی خواهد داد.

درباره ی اعظم راستی

اعظم راستی خبرنگار و کارشناس روابط عمومی است که بیش از ده سال سابقه مطبوعاتی در رسانه‌های مختلف کشور دارد.

همچنین ببینید

قدرت و اهمیت پرسونال برندینگ در سازمان‌ها

نام تجاری پیش از این تنها منحصر به کسب‌وکار بود که بخشی کلیدی از استراتژی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− 3 = 1