پرش به محتوای اصلی

مزایای نرم افزار حقوق و دستمزد چیست؟

نرم افزار حقوق و دستمزد

نرم افزار حقوق و دستمزد بی‌شک یکی از مهم‌ترین ماژول‌های نرم افزارهای مدیریت منابع انسانی به شمار می‌آید. این سیستم در انتهای فرآیند نظام جبران خدمات قرار می‌گیرد. قابلیت‌های این نرم‌افزار محاسبه حقوق و مزایای پرسنل و تولید اسناد مربوط به پرداخت‌ها است.

نرم‌افزار حقوق و دستمزد دیدگاه محصول شرکت چارگون در همین راستا در  راهکار جامع مدیریت منابع ‌انسانی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه قرار گرفته است. برای معرفی ابعاد مختلف مزایای این نرم‌افزار بخش‌های زیر را مرور می‌کنیم:

ساختار طراحی نرم افزار حقوق و دستمزد

سیستم حقوق و دستمزد، با اتوماتیک کردن بخش‌های اصلی از فرایند محاسبه حقوق و مزایای پرسنل، پرداخت‌ حقوق را در واحدهای منابع انسانی و مالی تسهیل می‌کند. این سیستم ارتباط تنگاتنگی با سیستم پرسنلی داشته و کلیه احکام صادره در این سیستم، به صورت اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بین سیستم حقوق و دستمزد و سایر نرم‌افزارهای حوزه منابع انسانی دیدگاه محصول شرکت چارگون ارتباط «در لحظه» طراحی شده است. این قابلیت بسیاری از فرایندهای تکراری، کنترل‌های زمان‌بر و در نتیجه اتلاف زمان، بین حوزه اداری و حوزه مالی سازمان را کاهش می‌دهد. طراحی این نرم‌افزار به‌گونه‌ای انجام شده که از طریق تعریف دسترسی، کاربر این سیستم، از واحد مالی سازمان هم می‌تواند به اجرای فرآیندهای موردنظر خود اقدام کند.

مزیت یکپارچگی نرم افزار حقوق و دستمزد با سیستم مالی حسابداری

اگر مجموعه‌ای که از نرم افزار حقوق و دستمزد چارگون استفاده می‌کند، سیستم‌های حسابداری مالی دیدگاه را هم در اختیار داشته باشد، می‌تواند از مزیت یکپارچگی مجموعه نرم افزارهای چارگون بهره‌مند شود. این یعنی تولید اتوماتیک سندهای پرداخت برای تأمین اعتبار و صدور سند قطعی در نرم افزارهای مالی و حسابداری دیدگاه انجام می‌شود. به این ترتیب سیستم، چرخه مالی پرداخت حقوق را به صورت اتوماتیک کامل می‌کند.

در مواردی که شرکت یا سازمان از سیستم‌های مالی دیدگاه استفاده نمی‌کند، امکان ایجاد پیش‌نویس سند براساس شابلون سیستم حسابداری مالی سازمان در نرم‌افزار دیده شده است.

 

 

ارتباط با سیستم صدور احکام و تسهیل فرآیندهای منابع انسانی

یکپارچگی مهم‌ترین مزیت این سیستم است و موجب می‌شود اطلاعات حکمی کارکنان به‌طور اتوماتیک از سیستم پرسنلی دریافت شود. قابلیت مدیریت یکپارچه فرآیند محاسبه حقوق در بهترین نرم افزار حقوق و دستمزد برای سازمان‌هایی که پراکندگی جغرافیایی دارند اهمیت زیادی دارد. این امکان به ارتقای بهره‌وری سازمان با استفاده از سیستم جامع مدیریت منابع انسانی منجر خواهد شد.

همکاران واحد مشاوره فروش جهت ارائه خدمات مشاوره درحوزه‌های مختلف نرم‌افزاری آمادگی دارند.

نرم افزار حقوق و دستمزد دیدگاه یکی از اجزای سیستم جامع مدیریت منابع انسانی است. نگرش جامع در سیستم موجب شده ارتباط مکانیزه نرم‌افزار «حقوق و دستمزد» با سایر نرم‌افزارهای دیدگاه از ابتدا در طراحی فرایندهای سیستم مورد توجه چارگون باشد.

از طرف دیگر تعریف آیتم‌های محاسباتی حقوقی به‌صورت پویا و اضافه نمودن آیتم‌های جدید و خاص هر سازمان با استفاده از محیط فرمول‌نویسی در این سیستم فراهم شده است. این قابلیت باعث می‌شود با امکان استفاده از کلیه اطلاعات وارده در نرم‌افزار پرسنلی و نرم افزار حضور و غیاب چارگون عملیات به راحتی انجام شود. این امکان به روش‌های مختلف فرمول، جدول و ماتریس و با استفاده از شروط مختلف قابل انجام است.

محاسبه اتوماتیک کارکرد و یکپارچگی با سیستم حضور و غیاب

پرداخت حقوق معمولاً براساس ساعت‌های کارکرد کارکنان انجام می‌شود. بنابراین اطلاعات تردد ثبت شده در نرم افزار حضور و غیاب، مبنای محاسبات حقوق و مزایا در نرم افزار حقوق و دستمزد است. سیستم جامع مدیریت منابع انسانی دیدگاه به دلیل یکپارچگی بین‌ سیستم‌های خود به سادگی و با کمترین خطا محاسبات اتوماتیک کارکرد را انجام می‌دهد.

از آنجایی که نرم‌افزار حضور و غیاب دیدگاه قابلیت‌های زیادی در پوشش فرآیندهای متنوع و شیفت‌های کاری مختلف دارد، حتی در مواردی که سازمان‌ها در بخش‌های مختلف سازمان ساعت‌های ورود و خروج مجاز متنوعی داشته باشند، باز هم کاربر سیستم در واحد مالی حسابداری نیازی به محاسبه دستی کارکرد ندارد. یعنی نرم‌افزار با انجام اتوماتیک سرعت زیادی به فرآیند می‌بخشد.

امکانات شاخص نرم افزار حقوق و دستمزد چارگون

از امکانات کاربردی دیگر نرم افزار حقوق و دستمزد دیدگاه می‌توان به تعریف نحوه محاسبه اقساط وام، پس‌انداز و پرداخت نامتناوب در الگوهای حقوق اشاره کرد. مشاهده آرشیو فیش‌های حقوقی شخصی از طریق منوی اداری هم برای کارکنان سازمان فراهم شده و این موضوع ترافیک مراجعات به واحد منابع انسانی رو به شدت کاهش می‌دهد.

تعریف انواع بیمه، بازنشستگی، مالیات، مأموریت، عیدی، سنوات و گرفتن مرخصی از طریق فرمول‌نویسی در این نرم‌افزار امکان‌پذیر است. حتی انجام محاسبات دیون و سنوات در کنار محاسبات عادی و میان‌دوره وجود دارد.

مزیت یکپارچگی با نرم افزار پرسنلی، حضور و غیاب و سیستم‌های حسابداری برای تسهیل فرآیندهای منابع انسانی

قابلیت‌ها و امکانات عمومی نرم افزار حقوق و دستمزد چارگون

امکانات این نرم‌افزار به نحوی طراحی و پیاده‌سازی شده است که در سازمان‌های مختلف دولتی و خصوصی و خارج از ابعاد سازمان، پاسخگوی نیازهای مدیر منابع انسانی سازمان باشد. برخی از این امکانات به شرح زیر است:

– امکانات در بخش تعاریف پایه در سیستم حقوق و دستمزد

  •  تعیین محدوده دسترسی کاربران جهت استفاده از هر یک از امکانات مختلف نرم افزار حقوق و دستمزد
  •  تعریف انواع بیمه، بازنشستگی، مالیات، مأموریت، عیدی، سنوات و خرید مرخصی از طریق فرمول‌نویسی
  • مشخص کردن نحوه محاسبه اقساط وام، پس‌انداز و پرداخت نامتناوب در الگوهای حقوق امکان
  • تعیین محدوده دسترسی کاربران جهت مشاهده و تغییر اطلاعات گروهی از پرسنل
  • مدیریت وام‌ها، پس‌انداز‌ها و کسورات پرسنل
  • تعریف کلیه آیتم‌های سازمانی و قانونی
  • امکان تعریف فیلد‌های تکمیلی با تاریخ مؤثر
  • تعریف مرکز هزینه در نرم ‏افزار حقوق ‏و ‏دستمزد

– امکانات در بخش ارتباط با سیستم مالی

  •  تعریف فرمول‌های محاسباتی حق مأموریت
  • حساب کردن حقوق و دستمزد میان‌دوره به تعداد نامحدود و به‌صورت مرتبط و یکپارچه
  • تعریف بانک‌های مختلف و تهیه لیست و دیسکت پرداخت حقوق، مطابق با فرمت‌های درخواستی آنها
  • تعیین حقوق و معوقات، برای افرادی که بیش از یک حکم در ماه داشته‌اند و بر اساس روزهای مؤثر در احکام ایشان
  • تخصیص اطلاعات حقوقی پرسنل اعم از الگو‌های حقوقی، بانک پرداخت حقوق، شماره بیمه و حساب پرسنل به دو صورت گروهی و انفرادی
  • انجام عملیات محاسبه و پرداخت معوقات، روی کلیه پرداخت‌های انجام شده در محاسبات عادی و میان‌دوره بر اساس کلیه آیتم‌های قانونی اعم از بیمه مالیات و بازنشستگی

– امکانات در بخش ارتباط با سیستم پرسنلی

  • دریافت اطلاعات کارکرد، به‌صورت فردی و گروهی
  • مشاهده آرشیو احکام تأیید شده در نرم‌افزار پرسنلی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه
  •  تایید دستور پرداخت احکام صادره از نرم‌افزار پرسنلی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه، توسط کاربر نرم افزار حقوق و دستمزد
  •  دریافت خروجی و یا درج اطلاعات کارکرد حضور و غیاب پرسنل، در قالب فایل Excel
  • درج پرداخت خارجی از طریق نرم‌افزار bpms مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه 

درخواست دموی نرم افزارهای دیدگاه در بستر وب و موبایل

– امکانات محاسباتی برای تسهیل فرایند پرداخت حقوق پرسنل

  • انجام محاسبه معوقه خارج از محاسبه حقوق اصلی
  • قابلیت محاسبات مختلف حقوق و مزایای پرسنل، بر اساس اطلاعات پرسنل
  • محاسبه حقوق و دستمزد از احکام نردبانی صادر شده در نرم افزار پرسنلی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه
  • بازسازی اطلاعات پرسنل بر روی محاسبه امکان توضیح و نمایش خطاهای موجود در حین انجام محاسبات حقوق و مزایا
  • انجام محاسبه مجدد بر روی هر یک از محاسبات انجام شده عادی، میان‌دوره و معوقه به تفکیک در نرم‌افزار حقوق و دستمزد بدون تکرار مراحل محاسبه حقوق
  • انجام محاسبه عادی حقوق و دستمزد به همراه کسورات برای پرسنل، بر اساس احکام نرم‌افزار پرسنلی مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه و با توجه به تاریخ مؤثر احکام و اطلاعات کارکرد نرم‌افزار حضور و غیاب

مطالب مرتبط

مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM)
عوامل موثر بر موفقیت مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM)

چه عواملی موجب می‌شوند موفقیت مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM) در روالی که برای پیاده‌سازی فرآیندهای مکانیزه انجام می‌شود، ... ادامه مطلب »

مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM)
اثرگذاری مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM) در خلق ارزش برای مشتریان

مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPM) به ساماندهی و هماهنگی فعالیت‌های بین واحدهای مختلف می‌پردازد و اقداماتی را برای بهبود ... ادامه مطلب »

BPMN
هدف از مدلسازی فرایندهای کسب و کار با BPMN چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

مهم‌ترین عامل تعریف و طراحی فرآیندهای کسب و کار «مدلسازی» است که با استفاده از زبان و استاندارد BPMN به ... ادامه مطلب »

تجربه استفاده از DataStoreReference در زبان مدلسازی BPMN
تجربه استفاده از DataStoreReference در زبان مدلسازی BPMN

استفاده از DataStoreReference در زبان مدلسازی BPMN امکان ارتباط اطلاعاتی بین دو فرآیند مرتبط به هم را فراهم می‌کند. فرآیند نمونه ... ادامه مطلب »

BPMN چیست و تیم مدلسازی فرآیندهای کسب و کار چه نقش‌هایی دارد؟

BPMN مخفف عبارت Business Process Model & Notation است و به معنی مجموعه‌ای از علائم و اشکال گرافیکی برای مدل‌سازی ... ادامه مطلب »

Receive Task در BPMN
آموزش مفاهیم Send Task و Receive Task در BPMN

در ادامه مطالب مرتبط به آموزش BPMN به مرور Send Task و Receive Task در BPMN می‌پردازیم. در صورت نیاز به ... ادامه مطلب »

آموزش Embedded Subprocess و Call Activity در BPMN
آموزش Embedded Subprocess و Call Activity در BPMN

در این مطلب به آموزش BPMN به مرور Subprocess می‌پردازیم. Subprocess یا زیرفرآیند، فعالیت‌هایی هستند که با شکستن آن‌ها به ... ادامه مطلب »

Parallel Gateway
آموزش Gateway و Parallel Gateway در BPMN

در ادامه مطالب مرتبط به آموزش BPMN به مرور Parallel Gateway می‌پردازیم. [caption id="attachment_27583" align="aligncenter" width="700"] Parallel Gateway[/caption] Gateway از ... ادامه مطلب »

آموزش Exclusive Gateway در BPMN
آموزش Exclusive Gateway در BPMN

در ادامه مطالب مرتبط به آموزش BPMN به مرور Exclusive Gateway می‌پردازیم. در مطلب قبل به معرفی کلی درگاه‌ها پرداختیم ... ادامه مطلب »

جستجوی مطالب بیشتر

هیچ دیدگاهی ارسال نشده‌است!

در بحث پیرامون این مطلب شرکت کنید!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.