معماری
سارا گرشاسپی همکار چارگون در موسسه نیکوکاری همگام

با خیال راحت کسب و کار خود را به توانیابان بسپارید

با خیال راحت، کسب و کار خود را به توانیابان بسپارید
یادداشتی از سارا گرشاسپی -همکار چارگون در موسسه خیریه همگام

حدود 3 سال است که مسئول اجرایی خیریه همگام هستم و تلاش می‌کنم تا با توجه و حمایتی که دست‌اندرکاران موسسه همگام و خانواده چارگون نسبت به معلولان دارند، قدمی مثبت و انرژی‌بخش برای سایر توانیابان بردارم. حضورم در چارگون و موسسه همگام، زمینه ساز تحقق آرزوهایم بوده است. با حضور موثر ومفید در عرصه اجتماعی، اعتماد به نفس جست‌وجوی آرزوهایم را به دست آوردم؛ مثلا قهرمان سوارکاری معلولان شوم!
4 سال پیش از طریق گروه بانوان موسسه رعد با ورزش سوارکاری معلولان آشنا شدم. ورزشی وابسته به سطح تعادلی بالا! برای من که در دسته معلولان CP یعنی فاقد تعادل، قرار دارم حتی فکر کردن به این ورزش امکان‌پذیر نبود؛ اما سوارکاری آرزویم بود؛ پس خودِ بی‌تعادلم را به دریای توازن و تعادل سوارکاری زدم و آنقدر پیش رفتم که امروز مدال زرد مقام اول کشوری در رده A را به خانه، برده‌ام.

راستش را بخواهید باید بگویم، ‌توانیابان شجاع‌ترین افراد برای جست‌وجوی هیجان‌های کشف نشده زندگی‌اند پس به راحتی و اطمینان خاطر کشف زاویه‌های پنهان کسب و کار خود را به آنها بسپارید.
بسیاری از توانیابان توانمندی‌ها و مهارت‌هایی دارند که به دلیل عدم اقبال عمومی هرگز به منصه ظهور نمی‌رسند؛ اما تصور کنید اگر زمینه بروز حضور این افراد در همه کسب و کارها فراهم بود چه تحولی را در بعد اقتصادی و روابط انسانی کشور، شاهد بودیم. معتقدم جذب معلولان در مشاغل مختلف مستلزم پیش‌فرض‌هایی است که اصلی‌ترین آن، ‌باور و اعتماد صاحبان مشاغل به توانمندی این افراد است. پذیرش این اصل که افراد معلول با هر درجه‌ای از توانمندی باید در فرصتی برابر با افراد غیرمعلول برای تصاحب یک شغل رقابت کنند، مهمترین گشایشی است که می‌تواند زمینه حضور فعال و هدفمند توانیابان را در اجتماع فراهم کند و به انها برای کسب این فرصت‌ها، انگیزه دهد.

درباره ی اعظم راستی

اعظم راستی خبرنگار و کارشناس روابط عمومی است که بیش از ده سال سابقه مطبوعاتی در رسانه‌های مختلف کشور دارد.

همچنین ببینید

KPI چیست؟

KPI مخفف عبارت Key Performance Indictor است و به معنای شاخص کلیدی عملکرد است. استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 62 = 72