معماری
کارگاه امنیت و پایداری سرور در گردهمایی سالانه چارگون
کارگاه امنیت و پایداری سرور در گردهمایی سالانه چارگون

آموزش Backup and Disaster Recovery در هشتمین گردهمایی سالانه چارگون

کارگاه آموزشیBackup and Disaster Recovery با حضور مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات سازمان‌های مشتری در گردهمایی سالانه چارگون بر گزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی چارگون، استاد آقا صادقی- از مدرسان بنام و نمونه کشوری درباره این کارگاه آموزشی و لزوم آشنایی مدیران و متخصصان سازمان‌ها با مفهوم Backup and Disaster Recovery نوشته است:
یکی از دغدغه‌های همیشگی مدیران سیستم‌های اطلاعاتی و پروژه‌های فناوری اطلاعات، حفظ و نگهداری اطلاعات سازمان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند است.
برای این منظور، تهیه نسخ پشتیبان از اطلاعات مختلف سازمان همواره به عنوان یکی از راهکارهای اساسی در نگهداری اطلاعات مورد نظر همه مدیران سیستم‌هاست که این فرآیند را به تدوین یک استراتژی مشخص و مستقل از سرور عملیاتی، نیازمند می‌کند.
از سوی دیگر، تهیه نسخ پشتیبان و بازیابی اطلاعات، علاوه بر بهره‌گیری از استراتژی مناسب، نیازمند تخصص و دانش فنی لازم به منظور نظارت بر حسن اجرا و عکس العمل صحیح در شرایط اضطراری است.
تنظیم یک استراتژی به تنهایی نمی‌تواند نیاز سازمان را در زمینه حفظ اطلاعات ارزشمند برطرف کند؛ چراکه وظیفه تدوین استراتژی، انجام تنظیمات و تهیه نسخ پشتیبان به طور کامل بر عهده مدیران سیستم‌های سازمان‌هاست.
امروزه تقریباً بیش از 90 درصد بانک‌های اطلاعاتی که برای نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری، مالی، منابع انسانی، لجستیک و مدیریت فرآیندها و حتی سرورهای سازمانی استفاده می‌شود چیزی به غیر از MS SQL Server نیست.
بدون شک باید در مراحل زمانی مشخص و مرتب از بانک‌های اطلاعاتی موجود در این سرورها Backup بگیرید و شرایط احتمالی و رخدادهای پیش‌بینی نشده را مدیریت کنید. علاوه بر این باید با رفتارهای مختلف در زمان بحران بصورت حرفه‌ای آشنا باشید تا در کمترین زمان ممکن و با کمترین ریسک ممکن در مواقع بحران به شرایط عادی برسید.
در کارگاه Backup and Disaster Recovery در هشتمین گردهمایی سالانه چارگون،‌سعی می‌شود تا موارد فوق به همراه عناوین زیر به صورت کامل، مطرح و تدریس شوند. سرفصل‌های آموزشی در این کارگاه به شرح زیر است:

DBA responsibilities
Database Crash types
Database Recovery Model
Types of Backup
Restore modes
Local vs Remote backup
Physical Crash Recovery
Logical Crash Recovery

درخواست دموی نرم‌افزارهای مجموعه دیدگاه

درباره ی اعظم راستی

اعظم راستی خبرنگار و کارشناس روابط عمومی است که بیش از ده سال سابقه مطبوعاتی در رسانه‌های مختلف کشور دارد.

همچنین ببینید

قدرت و اهمیت پرسونال برندینگ در سازمان‌ها

نام تجاری پیش از این تنها منحصر به کسب‌وکار بود که بخشی کلیدی از استراتژی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

59 − = 56