معماری

نقش نرم‌افزارهای دیدگاه در تولید محصولات بومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور در نمایشگاه دستاوردهای مشتریان چارگون که دوم دیماه در برج میلاد برگزارشد، دستاوردها و تجربیات خود در حوزه فناوری را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی چارگون، مهندس سید ابوالحسن نظام‌دوست – رئیس اداره سیستم‌های سازمانی با حضور در غرفه این دفتر برای بازدیدکنندگان از اقدامات انجام شده در زمینه بهره‌برداری از مزیت‌ها و قابلیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و بومی‌سازی نرم‌افزارهای سازمانی سخن گفت.
وی راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی، ایجاد سامانه هوش سازمانی، طراحی و راه‌اندازی موتور جستجوی سازمانی برای استقرار مدیریت دانش در این نهاد را از مهمترین دستاوردهای دفتر تبلیغات اسلامی دانست و گفت: راه‌اندازی سامانه تایم شیت برای استقرار بودجه‌ریزی عملیاتی، راه‌اندازی بیش از 30 سامانه جدید، بازطراحی برخی از فرآیندهای سازمان، ‌ارائه سامانه کتاب پژوهان و خدمات الکترونیکی عالی به طلاب را می‌توان از دیگر اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حوزه فناوری است.
به گفته وی مجموع اقدامات و دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطالات دفتر تبلیغات اسلامی از حجم بوروکراسی اداری و حجم کاری پرسنل کاسته‌ و بر میزان بهره‌وری و خدمات‌رسانی دفتر به مخاطبان افزوده است.
مهندس نظام‌دوست یادآورشد: بکارگیری ابزارهای فناورانه به ویژه نرم‌افزارهای سازمانی دیدگاه در کنار نرم‌افزار وصال که پرتال تجمیع‌کننده خدمات الکترونیکی دفتر تبلیغات اسلامی و محصولی بومی آن است، حدود 10 درصد از نیروهای سازمانی را کاهش داده و کمیت و کیفیت خدمات‌دهی این دفتر را بهبود بخشیده است.


بنابراین گزارش، در حال حاضر بیش از ۱۴ نرم‌افزار دیدگاه در سازمان به صورت مستقیم و در مجموع ۳۲ سامانه الکترونیکی در دفتر تبلیغات اسلامی بهره‌برداری می‌شوند. علاوه بر این ۵ فرآیند با بهره‌گیری از راهکار مدیریت فرآیندهای دیدگاه پیاده‌سازی شده‌اند که بنا بر اعلام مدیران این دفتر، حذف کامل امور کاغذی و دستی، پویایی و کارآمدی سازمانی را به همراه داشته‌اند.
کاربران دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سابقه بهره‌برداری از نرم‌افزارهای متعدد راهکارهای اتوماسیون اداری، منابع انسانی، لجستیک، زیرساخت،‌ مدیریت فرآیندها و مالی دیدگاه را در کارنامه خود دارند. این دفتر در ششمین گردهمایی مشتریان که سال گذشته برگزار شد بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته از چگونگی استقرار سیستم‌ها، میزان بهره‌برداری از نرم‌افزار در سطوح مختلف سازمانی، بومی‌سازی دانش نرم‌افزار، رویکرد توسعه و ضریب نفوذ سیستم‌ها در سازمانهای کاربر مجموعه نرم‌افزارهای دیدگاه موفق شد تا نشان سازمان الکترونیکی برتر را از آن خود کند.

درباره ی اعظم راستی

اعظم راستی خبرنگار و کارشناس روابط عمومی است که بیش از ده سال سابقه مطبوعاتی در رسانه‌های مختلف کشور دارد.

همچنین ببینید

جعبه ابزار مدیران منابع انسانی در دوره دورکاری

تفکر استراتژیک و بهره‌گیری از ابزارهای مناسب توسط مدیران منابع انسانی به عملکردی بهینه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 4 =