معماری
سیستم لجستیک مجموعه نرم ‌افزاری دیدگاه
سیستم لجستیک مجموعه نرم ‌افزاری دیدگاه

قابلیت اجرای پروژه‌های ملی در سیستم لجستیک دیدگاه

توسعه محصولات نرم افزاری چارگون در حوزه لجستیک دیدگاه، طی سال‌های گذشته به نحو چشم‌گیری افزایش داشته و تجربه پیاده‌سازی در سازمان‌های بزرگ کشوری نیز اخیرا مزیت‌های اجرایی زیادی به این مجموعه اضافه کرده است.

در اجرای پروژه‌های ملی اصولا مسئله این نبوده که نرم افزارهای دیدگاه قابلیت لازم را برای پاسخگویی به نیازهای سازمان دارند یا خیر ، بلکه ایجاد تسهیلاتی جهت اجرای فرآیندهای راه‌اندازی، پشتیبانی و آموزش در کمترین زمان ممکن، تکنیک مهمی بوده که تیم متخصصان راهکار لجستیک چارگون در جریان این پروژه‌ها به آن دست یافتند.

به عنوان مثال برای اینکه فرآیند گردش کار برای درخواست خرید کالا برای یکی از مشتریان چارگون با داشتن بیش از ۵۰۰ انبار در سطح کشور راه‌اندازی شود، نیاز بود که در استان‌ها و شهرستان‌های این سازمان بیشتر از ۱۵۰۰ گردش کار تعریف شود که جدا از زمانبر بودن این کار، در صورتی که سازمان نیاز داشت تا در آینده تغییری در فرآیند خرید خود اعمال کند، می‌بایست تمامی این ۱۵۰۰ گردش کار تغییر می‌کرد.

تلاش زیاد برای تغییرات زیرساختی در نرم‌افزارهای حوزه لجستیک و دانش گسترده متخصصان این راهکار در شرکت چارگون موجب شد، هم‌اکنون این امکان فراهم شود که با تعریف یک گردش کار، پاسخگویی کامل به اجرای فرآیندهای راه‌اندازی و پشتیبانی با سرعت و کیفیت بالا ایجاد شود.

از سوی دیگر با توجه به ابعاد پروژه‌های ملی، در تعدادی از صفحات نرم‌افزار نیاز به ورود اطلاعات با حجم بالا قابل پیش‌بینی بود. برای مثال در یکی از سازمان‌های مشتری، نیاز بود تا در هنگام ثبت رسید بیش از ۱۰۰۰ قلم کالا ورود اطلاعات شود که به منظور کمک به کاربران این سیستم‌ها، امکانی جهت ورود اطلاعات این حجم از اطلاعات از طریق فایل اکسل به صفحات مختلف سیستم‌ها افزوده شد تا کارآیی و سرعت انجام عملیات در این سیستم‌ها به شکل ملموسی افزایش پیدا کند.

در بخش دیگری از توسعه سیستم لجستیک دیدگاه برخی از سازمان‌های بزرگ مشتری راهکار لجستیک نیاز داشتند تا بتوانند تعاریف اولیه و تنظیمات سیستم را به صورت دسته‌ای یا گروهی تعریف کنند و یا تغییر دهند. به عنوان مثال یک از مشتریان دارای تعداد ۲۰ عدد انبار در سطح شهرستان‌ها و مراکز بوده و تعریف تک تک این انبارها با تنظیمات خاص خود می‌توانست بسیار سخت و زمان‌بر باشد. اما تلاش راهکار لجستیک مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه موجب شد امروز این امکان وجود داشته باشد که تعریف انبارها به صورت دسته‌ای و به یک‌باره انجام شود و در صفحات مختلف نرم‌افزارهای لجستیک دیدگاه این امکان فراهم گردد.

از نکات مهم دیگری که در پیاده‌سازی نرم‌افزارهای سیستم لجستیک باید مورد توجه قرار می‌گرفت مشکلات نحوه استفاده از سیستم و اعمال تغییرات احتمالی توسط کاربران متفاوت در سازمانی با تعداد کاربران بالا بود. به این منظور امکانی برای ثبت تاریخچه‌ی تغییرات تا سطوح بسیار ریز رو در صفحات اصلی نرم‌افزارها افزوده شد تا سازمان‌ها بتوانند تغییر اطلاعات این صفحات رو به راحتی ردیابی کنند.

درباره ی سمیه جلیلی

سمیه جلیلی کارشناس بازاریابی محتوایی که در حوزه بازاریابی محتوایی و روابط عمومی با محوریت استراتژی محتوا، برنامه‌ریزی تولید محتوا و مدیریت بازاریابی در شبکه های اجتماعی فعال است.

همچنین ببینید

کارگاه تشریح قابلیت نرم‌افزارهای دیدگاه در یکپارچگی جریان‌ مالی با روایت تجربه موفق یک سازمان مشتری

شرکت چارگون با برگزاری کارگاه آموزشی « معرفی قابلیت‌ نرم‌افزارهای دیدگاه در یکپارچگی جریان‌ مالی» …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 3 =