معماری

رویداد توان‌تک در نگاه شاهین طبری،رییس هیات مدیره چارگون

رویداد توان‌تک؛ ترمیم یک ذهنیت غلط در سایه هم‌افزایی توانیابان و‌ کارآفرینان

در چارگون پس از حضور در سازمان نظام صنفی تجربه‌های خوبی به دست آوردیم که یکی از آنها ضرورت ارتباط متقابل و فیزیکی بین صاحبان سرمایه، کارفرمایان و کارآفرینان و جویندگان مشاغل مختلف است. برخلاف این تصور که گفته می‌شود در کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری‌، ‌نیازی به فضای واقعی وجود ندارد؛ تجربه نشان داده فضاهایی که واقعی، با کیفیت و مبتنی بر شرایط مناسب طراحی شده باشند، تاثیرگذاری شگرفی بر روی روابط و تعاملات افراد  دارد و دستاوردهای بزرگی خواهد داشت. از آنجا که حوزه توانیابان و مسائل‌شان‌ از دغدغه‌های جدی ما در چارگون و موسسه خیریه همگام است،‌ برگزاری رویداد توان‌تک را با اتکا بر همین تجارب برای توانیابان طرح‌ریزی کردیم.
آشنایی نزدیک با مجموعه‌ای از استارتاپ‌ها، کسب‌و‌کارهای نوین در حوزه فناوری آی‌تی و موسسه خیریه رعد که در واقع آن را خانه خودمان می‌دانیم، ایده برگزاری رویداد توان‌تک را تقویت کرد ودر نهایت با ابراز علاقه و مشارکت برخی از فعالان حوزه آی‌تی و برخی از برندهای تولیدی و مطرح کشور زمینه‌های برگزاری این رویداد، ‌گام به گام چیده شد.
توان‌یاب‌ها به دلیل حضور فیزیکی کمتر در اجتماع، یکی از برترین استفاده‌کنندگان و علاقمندان به تکنولوژی هستند؛ چراکه این فناوری و ابزارهای متعدد آن کیفیت زندگی آنها را بالا می‌برد، دانش و آگاهی‌شان را افزایش می‌دهد، آنها را در دریافت خدماتی که به صورت معمول برایشان ممکن نیست یاری می‌کند و در نهایت موجب درآمدزایی و اشتغال آنها می‌شود؛ بنابراین رویداد توان‌تک را می‌توان تلاشی دانست برای ایجاد هم‌افزایی و مشارکت بیشتر کسب و کارهای مختلف برای استفاده از توان و با آگاهی توانیابان.
مجموع بررسی‌ها و تحلیل رابطه توانیابان و فناوری آی‌تی موجب شد تا رویداد توان‌تک را برای تحقق 3 هدف اصلی برنامه‌ریزی کنیم. نخست اینکه توانیاب‌ها در فضایی مناسب از مهارت‌ها، دانش و توانمندی‌ها خود دراین حوزه بگویند. دوم اینکه با کسب و کارهایی که در بالا بردن کیفیت زندگیشان تاثیرگذارند از نزدیک، آشنا شوند. سومین و مهمترین هدف ما از رویداد توان‌تک، ایجاد زمینه آشنایی صاحبان کسب و کارهای نوین و مشاغل مختلف در حوزه آی‌تی با مهارت‌های فردی توانیابان است. آنها بارها نشان داده‌اند علی‌رغم تفاوت‌های جسمی، می‌توانند بهترین نتایج را در مشاغل مختلف داشته باشند.
ترمیم ذهنیت غلط جامعه، فرهنگسازی درباره ضرورت شناخت توانمندی افراد توانیاب و دعوت از کارفرمایان برای بهره‌مندی از توان این افراد در مشاغل مختلف، امری است که همه دست‌اندرکاران رویداد توان‌تک به آن باور دارند و برای تحققش، تلاش می‌کنند.
دست‌اندرکاران توان‌تک با نشاط و از سرشوق برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد، تلاش کرده‌ و ‌ساعت‌ها وقت صرف کرده‌اند تا رویدادی به بزرگی روح و توان توانیابان را رقم بزنند. در این رویداد بزرگ که از سه شنبه 21 آذرماه در موسسه خیریه رعد آغاز می‌‌شود، پذیرای ذهن‌های زیبا هستیم و به هم‌افزایی و همیاری همه در تحقق اهدافمان امیدواریم.

درباره ی اعظم راستی

اعظم راستی خبرنگار و کارشناس روابط عمومی است که بیش از ده سال سابقه مطبوعاتی در رسانه‌های مختلف کشور دارد.

همچنین ببینید

KPI چیست؟

KPI مخفف عبارت Key Performance Indictor است و به معنای شاخص کلیدی عملکرد است. استفاده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

43 − 40 =