معماری
کاربرد اینترنت اشیا در گردهمایی سالانه چارگون
کاربرد اینترنت اشیا در گردهمایی سالانه چارگون

برگزاری کارگاه آموزشی کاربردهای اینترنت اشیاء در هشتمین گردهمایی سالانه چارگون

کارگاه آموزشی «کاربردهای اینترنت اشیاء» در هشتمین گردهمایی سالانه چارگون با طرح مباحثی همچون خدمات و کاربردهای اینترنت اشیاء برای مدعوین علاقمند برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی چارگون، دکتر حسین ریاضی- معاون فناوری شرکت پارس‌نت در بخش برگزاری کارگاه‌های آموزشی هشتمین گردهمایی سالانه چارگون با موضوع « کاربردهای اینترنت اشیاء» برای علاقمندان سخنرانی می‌کند.
این کارگاه به منظور توانمندسازی کارشناسان محترم سازمان‌های مشتری چارگون وافزایش سطح وآگاهی و دانش ایشان درباره بهره‌برداری از فناوری نوین اینترنت اشیا و کاربردهای آن، پیش‌بینی شده است. در این کارگاه آموزشی علاوه بر تشریح کاربردهای اینترنت اشیاء، مباحثی مانند خدمات و کاربردهای اینترنت اشیاء، اجزای اکوسیستم اینترنت اشیاء، تجهیزات، شبکه‌های ارتباطی و پلتفورم‌های نرم‌افزاری و نمونه‌های عملیاتی در سازمان‌ها نیز طرح و بررسی می‌شوند.

اینترنت اشیاء چیست؟
« Internet of Things » به اختصار IOT و یا همان اینترنت اشیا چیز جدید و نا آشنایی نیست چون اولین نمونه استفاده از این تکنولوژی؛ تولید و رونمایی از توستر متصل به اینترنت توسط یک کمپانی طی یک کنفرانس در سال 1989 بود .در کل، مفهوم اینترنت اشیا اتصال دستگاه های مختلف به یکدیگر از طریق اینترنت است. به کمک اینترنت اشیا برنامه ها و دستگاه‌های مختلف می توانند از طریق اتصال اینترنت با یکدیگر و حتی انسان تعامل و صحبت کنند. برای نمونه می توان به یخچال‌های هوشمند که به اینترنت متصل‌اند و شما را از موجودی و تاریخ انقضا مواد خوراکی داخل یخچال با خبر می‌سازند، اشاره کرد. در واقع، اینترنت اشیا شما را قادر می‌سازد تا اشیا مورد استفاده خود را از راه دور و به کمک زیرساخت‌های اینترنتی مدیریت و کنترل کنید.
اینترنت اشیا فرصت‌هایی ایجاد می‌کند برای ادغام مستقیم دنیای فیزیکی و سیستم های مبتنی بر کامپیوتر، سیستم هایی مانند خودروهای هوشمند، یخچال‌های هوشمند و خانه‌های هوشمند که این روزها در مباحث و مجالس مختلفی به آن‌ها اشاره می‌شود و لازم است که بدانید همه این دستگاه‌ها در زیر مجموعه اینترنت اشیا قرار می‌گیرند.
لازم به ذکر است که هشتمین گردهمایی سالانه مشتریان چارگون روز 8 دیماه از ساعت 8 صبح تا 17 بعدازظهر در دو بخش سخنرانی‌های اصلی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حضور نمایندگان سازمان‌های بهره‌بردار مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه در مرکزهمایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

درباره ی اعظم راستی

اعظم راستی خبرنگار و کارشناس روابط عمومی است که بیش از ده سال سابقه مطبوعاتی در رسانه‌های مختلف کشور دارد.

همچنین ببینید

قدرت و اهمیت پرسونال برندینگ در سازمان‌ها

نام تجاری پیش از این تنها منحصر به کسب‌وکار بود که بخشی کلیدی از استراتژی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 25 = 26