معماری

تشریح چگونگی اثربخشی و یکپارچه‌سازی نرم‌افزارهای دیدگاه در صنعت بیمه کشور

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با حضور در نمایشگاه دستاوردهای مشتریان چارگون که دوم دیماه در برج میلاد برگزارشد،
از چگونگی اثر بخشی نرم‌افزارهای دیدگاه در صنعت بیمه‌ای کشور سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی چارگون، مهندس سید قاسم نعمتی- مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور در غرفه این سازمان از اقدامات انجام شده در زمینه بهره‌برداری از مزیت‌ها و قابلیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات برای بازدیدکنندگان سخن گفت.
وی، تسهیل و تسریع در دسترسی به اطلاعات صنعت بیمه، ایجاد امکان تحلیل و داده‌کاوی در اطلاعات، چابک‌سازی فرایندها، ایجاد سرویس‌ها و خدمات الکترونیک و مکانیزاسیون کلیه فرایندها اعم از مالی، اداری و حذف فرایندهای دستی را می‌توان از دستاوردهای بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در زمینه بهره‌برداری از فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست.
مهندس نعمتی خاطرنشان کرد:‌ هرچند بیمه شعبه‌ای جز سازمان مرکزی خود ندارد امادر این صنعت 32 شرکت بیمه، 1115 شعبه، 41034 نماینده شرکت‌های بیمه، 640 کارگزار، 199 ارزیاب خسارت با حضور بیش از 18751 نفر در کشور فعال است.
وی ایجاد زیرساخت شبکه ارتباطی بین بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه، ایجاد مرکز داده بیمه مرکزی و سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه (سنهاب) را از دستاوردهای کلیدی سازمان در حوزه فناوری اطلاعات طی 2 سال گذشته اعلام کرد.
او افزود: استقرار و یکپارچه‌سازی بین سیستم‌های عملیاتی و نظارتی بیمه مرکزی با استفاده از سیستم‌های دیدگاه به ویژه نرم‌افزار مکاتبات به کاهش بروکراسی و مکاتبات کاغذی در حوزه اداری، مالی و پشتیبانی مکاتبات بین شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی به کمک نرم‌افزار دیدگاه کاملا مکانیزه شده، تبادل فیزیکی مکاتبات به طور کامل حذف و از سفرهای درون شهری جلوگیری شده است.
به گفته وی با طراحی و استقرار سامانه سنهاب، دسترسی به اطلاعات شفاف، دقیق و به موقع برای واحدهای مختلف فراهم و امکان نظارت مکانیزه برآنها میسر شده است.

درباره ی اعظم راستی

اعظم راستی خبرنگار و کارشناس روابط عمومی است که بیش از ده سال سابقه مطبوعاتی در رسانه‌های مختلف کشور دارد.

همچنین ببینید

سازمان خلاق چیست؟

کارآمدی و بهره وری در استفاده از منابع سازمان بررسی موشکافانه نوآوری سازمانی و یافتن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

95 − = 94